Nürburgring Nordschleife 2009

Gestart door R o b, 30-01-2009 08:13:35

Vorige topic - Volgende topic

Boeijke

R o b

Motor liep als een zonnetje...en hard! Hardware en software kloppen als een bus.

Veel duimen gehad op het circuit, of zou het aan de kleur liggen!?  ;D

Laserblue

Citaat van: R o b op 19-05-2009 08:08:29
Motor liep als een zonnetje...en hard! Hardware en software kloppen als een bus.

http://lh4.ggpht.com/_BuK950enMLk/Sg8ySzctwNI/AAAAAAAAFiE/8Cqep-BYphk/s576/DSC_1466.jpg

Duimpje ging omhoog?  ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

DinanT

Citaat van: Laserblue op 19-05-2009 08:21:39Duimpje ging omhoog?  ;D
De term "banaan" werd wel regelmatig gehoord dit weekend,  ;D
mede omdat van het 40forum een s40diesel in een gelijkende kleur ('panama yellow' heet het dacht ik) aardig over het circuit de Nordschleife tokkelde...  :eusa_clap:
Ik rol hierin  

V70 classic

http://lh4.ggpht.com/_BuK950enMLk/Sg8ySzctwNI/AAAAAAAAFiE/8Cqep-BYphk/s576/DSC_1466.jpg

primer  :eusa_think:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

R o b

Citaat van: Laserblue op 19-05-2009 08:21:39

Duimpje ging omhoog?  ;D

:angel:

Ann.

Is niks met HMV op de NBring, wel 7 juni public dag op Spa, is erg leuk.
Inschrijven kan via de site. http://www.spa-francorchamps.be/fr07/publicday/index.html

Turbobiker

Citaat van: Ann. op 18-05-2009 18:13:34

Groen ben ik van jaloezie wanneer gaan jullie weer?????????
En waar haal ik een geldboom?
Kan de 360 cup al niet meer betalen???

Er gaan er regelmatig, hoewel ik na dit weekend weer afraad op zaterdg of zondag te komen... (maar soms heb je geen keuze...)(ik heb maandagavond nog maar even 6 rondjes gedraaid ;D )

Tja, een extra (cup-) auto kost nog wat extra. Aan de ene kant is het verstandig een 2e rag-bak te hebben voor het circuit, maar vrijwel iedereen gaat met zijn gewone wagen. Dan kost het alleen extra benzine en de rondjes. Die zitten zo rond de 20 euro per ronde en reken op een verbruik van nog eens 5 liter per ronde (dan zit je dus al op een kleine 30 euro voor een ronde) en een tank benzine voor de heen en terugreis en een dagje Ring met vier ronden kost al gauw 200 euro.

En vraag dus even goed na bij je verzekering of die ook de aangebrachte schade betalen als je er af mocht vliegen of een ander ramt (vangrail is duur en afgelopen weekend was er een engelsman die achterin een bus olie had staan die omviel en ging lekken. Die heeft een oliespoor van 4 km getrokken. Één auto vloog er daardoor af en één motorfiets en het spoor moest opgeruimd worden. Allemaal schade die op die engelsman verhaald wordt...)(en dan wordt het dus een echt duur weekend...)
De Tussenpaus

Freakybaby

Red jij het met 5 liter benzine op een rondje? Ik was toch echt 15-20 liter kwijt op 2 rondjes volgens de meter. (vertekent wel een beetje ivm overschakelen gas/benzine) en dan schakelde ik nog niet eens terug vanuit de 3.

Prijs is 22 euro/ronde, 75 euro voor 4 ronden. En dan nog wat koffie/eten etc (niet al te schokkende prijzen, de hamburgers zijn goed te doen voor 6,90) en als je na afloop op je gemak wat gaat eten ben je ook nog 15 euro p.p kwijt in Pistenklaus.

Navragen bij je verzekering zou ik persoonlijk niet doen, wel even goed de algemene en bijzondere voorwaarden (laten) nalezen. Staat de ring niet met naam genoemd als uitgesloten dan MOETEN ze uitbetalen, dat je daar dan misschien wat formele ruzie voor over moet hebben is het volgende puntje. Slapende honden wakker maken is ook niet altijd slim.

Dat het zeker als je een fout maakt het duur wordt is wel duidelijk, bedenk dus goed met welke insteek je op de ring rijdt. Ik ben afgelopen weekend gegaan om te genieten, en weer heel terug te komen. Dus ik ben niet in de buurt van de grens gaan rijden maar volledig op zicht gaan rijden.

Er zijn er al genoeg die zich "God op 4 wielen" voelden en toch tot de mindere goden bleken te behoren. Daarnaast kan ook een ervaren rijder een klein foutje maken wat tot schade leidt. Maar mooi blijft het zeker!
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Turbobiker

Als ik echt gas, zit ik op 7 liter... :eusa_shifty:
De Tussenpaus

Freakybaby

Citaat van: Turbobiker op 19-05-2009 12:55:01
Als ik echt gas, zit ik op 7 liter... :eusa_shifty:

Planken heb ik wel gedaan, alleen niet optimaal schakelen (vond ik zinloos bij gebrek aan baankennis) kan me zo voorstellen dat ie bij 3500 rpm vol gas vrijwel hetzelfde verbruikt als bij 5000 rpm vol gas.

2*ongeveer 7 komt aardig in de buurt van mijn onderste gok/vertroebelde aflees toestand. Erg nauwkeurig is de meter standaard al niet bij gebrek aan maat streepjes.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

DinanT

Citaat van: Freakybaby op 19-05-2009 13:17:02Planken heb ik wel gedaan
Ik heb geprobeerd om R o b en de rest op de terugweg bij te houden.
Dat hield ik een tijdje vol, maar uiteindelijk maar opgegeven.
Gemiddeld verbruik vanaf tankstation bij de Sudschleife tot Venlo: 1 op 6,7...  :o
(en da's niet de flauwekul die de boardcomputer aangeeft...)
Ik rol hierin  

V70 classic

Citaat van: DinanT op 20-05-2009 12:53:01
Citaat van: Freakybaby op 19-05-2009 13:17:02Planken heb ik wel gedaan
Ik heb geprobeerd om R o b en de rest op de terugweg bij te houden.
Dat hield ik een tijdje vol, maar uiteindelijk maar opgegeven.
Gemiddeld verbruik vanaf tankstation bij de Sudschleife tot Venlo: 1 op 6,7...  :o
(en da's niet de flauwekul die de boardcomputer aangeeft...)

Word het toch eens tijd dat ik ook eens een dagje mee ga.
Als is het maar voor mijn lijfspreuk het gaat niet om de bestemming  :eusa_dance:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

DinanT

Citaat van: V70 classic op 20-05-2009 14:37:42Als is het maar voor mijn lijfspreuk het gaat niet om de bestemming  :eusa_dance:
Daar kon je in het geval van de omgeving van de Nordschleife ook wel eens gelijk in hebben...  :eusa_clap:
Ik rol hierin  

V3lv3T

Zo, ik was afgelopen weekend ook er bij op de Ring, ben 1 van "de 40 jongens" en mijn aandacht richting de 850 is zeker wel getrokken :)
Wat een kracht hebben die wagens van Eugene en Rob. En die witte engelsman die hierboven ergens op een foto staat... wat is dat ding bruut!
Inderdaad heel jammer van de wagen van Jan, die was helaas al kapot toen ik aan kwam, heb hem dus nooit goed horen lopen dat beest :(
Freek nog eventjes gesproken op de parkeerplaats toen we wachtten op de gele S40 :)
Ik ben in ieder geval 100% overtuigd van de 850 :)
Het was in ieder geval een top weekend, op de terugweg zijn we dinant inderdaad kwijtgereden, maarja wat doe je er aan :P
Wel ben ik tot de constatering gekomen dat er bij mijn wagen iets niet klopt want de 1.8jes liepen uit op mijn 2.0... dat kan natuurlijk niet :P
Maar al met al was het erg gezellig, Eugene, Jan en Lars ook nog leren kennen, helemaal top! :)