ABS/TRACS controller afgefikt!! Gerepareerd!

Gestart door Liber0, 17-02-2009 19:07:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Oh ja, de controller die ik nog heb liggen, is zonder tracs, zag ik gisteren..... :eusa_shifty:

Liber0

 :eusa_whistle:

dE 850R is vandaag eindelijk goed gekeurd voor APK

thuis gekomen weer aan het ABS'n gegaan

De pomp los gekoppeld en op mijn nood start pakket aan gesloten

De pomp gaat keurig lopen  dus gaat de controller maar weer onder mes

http://nl.tinypic.com/player.php?v=2h3sfhz&s=5

View My Video

<embed width="440" height="420" type="application/x-shockwave-flash" src="http://v5.tinypic.com/player.swf?file=2h3sfhz&s=5"><br><font size="1"><a href="http://nl.tinypic.com/player.php?v=2h3sfhz&s=5">Original Video</a> - More videos at <a href="http://tinypic.com">TinyPic</a></font>


elianmars

Hoe kan de wagen zijn goedgekeurd als de abs niet in orde is?  :eusa_think:

De pomp is dus nog goed, gelukkig.


Toch vreemd dat de controller niet goed blijkt te zijn. Kan het niet zijn, dat door de sloop van de wagen en het inbouwen in jouw wagen, de contacten toch een tikje hebben gekregen?

Hoe dan ook, doe je best als je gaat solderen. 1 keer fik is wel genoeg  :eusa_shifty:

Liber0

goed gekeurd omdat hij niet harder als 20 km/uur heeft gereden

lampjes blijven uit......remmen deed ie goed

Liber0

Vandaag controller weer uitgebouwd en mee naar de elektronica specialist gereden

zelf open gemaakt en silicone laag verwijderd hij heeft alles onder de loep door gesoldeerd

\er waren inderdaad 4 contacten door gescheurd

Weer even voor proef in gebouwd.....nog steeds bij 20 per uur de lampjes weer aan

Elianmars weer gebeld voor nu uiteindelijk dan toch de achter sensoren ABS pomp loopt gewoon
en hem gelijk van zijn bagage netje afgeholpen
welke mijn vrouw er graag in wil hebben.....







elianmars

Citaat van: Liber0 op 25-02-2009 14:14:30
er waren inderdaad 4 contacten door gescheurd


Doe dan ook eens een beetje rustig met die stekker.......  ::)  :P ;)


Ik hoop echt dat het met de andere abs sensoren over is, Appie. Het is nu niet leuk meer......  :-\

Liber0

#51
naa  het solderen





nog steeds bij 20 per uur 2 lampen

Ook heb ik de wagen op getilt vannachter en met multimeter getracht enig voltage te krijgen op de stekkers van achter sensoren boven de benzine tank
door aan de wielen te draaien en te meten. op  de stekker....helemaal niets..geen wissel of gelijk spanning

Dus stuk of deze manier werkt niet



hier heb ik de afgebrande stekker er even bij gelegd zodat je kan zien welke kleur draden waar in de stekker bij de controller uit komen dat weet ik dus nu ook en heb deze sodeer verbindinding extra aandachtig bekeken zodat ik zeker weet dat ie  als ie werkt zeker binnen komt het is dus van de achter sensoren groen wit met groen zwart en de andere groen geel met groen rood....zit inderdaad ook aan de probleem kant op de print




elianmars

Nog niet veel verder, dus?  :eusa_think:

Liber0

Nou ik moet jou sensoren er nog in zetten ik denk dat daarvoor even op de brug moet zijn om de oude kabels van de as te pulken en de sensor naar binnen duwen heb nog niet gezien van binnenuit waar ze binnen komen

er is nog steeds hoop ik wilde de ouwe gewoon even controleren

Iemand nog tips omdit makkelijk te doen??? (sensors achter wisselen)

thuur

Citaat van: Liber0 op 28-02-2009 19:57:19
door aan de wielen te draaien en te meten. op  de stekker....helemaal niets..geen wissel of gelijk spanning

Meet je ook geen 1140 Ohm per sensor? Als de controller helemaal geen sensor kan waarnemen dan krijg je meteen lampjes, niet pas bij 20 km/u.


Gr ;)

gerardgrobben

Citaat van: Liber0 op 28-02-2009 19:57:19
naa  het solderen





ik wil niet zeiken, maar ik zie een paar slechte solderingen... oa een kouwe las, en een leeg eilandje zijn vanaf deze foto waar te nemen.,.
tuba or not tuba, that's the question

Liber0

#56
Klopt ik heb tijdens solderen ook wat fotoos genomen die ene van na het solderen was teveel bewogen
om wat te kunnen zien

die koude las kwam door wat vervelende hars zei de man later zagen ze er allemaal mooi uit

\het is ook maar met mijn mobieltje genomen deze zijn heel erg snel bewogen en onscherp

toch bedankt voor het meekijken en denken

de controller doet voor de rest alles goed alleen als ik start is alles uit ik kan tracs uit en aan zetten

en bij 20 per uur gaat de kerstboom weer aan met tracs off en ABS lampje aan zie ook videootje hierboven

ZOU het wat kunnen te maken hebben dat deze controller een ander nummer heeft als de eerste??

heeft iemand deze controllers al eens succesvol uitgewisseld??

mijn oude=  controller nummer is 9140774    die er nu in gegaan is= 9162675

Liber0

#57
Gr 8)
[/quote]

Thuur,
ben even wezen meten in de auto op 'sensoren van achter" ik heb in de kabelboom stekker van de controller aan beide senoren 1100 ohm gemeten ik heb de meter niet echt geijkt

en daarna de "verse"achter senoren van Elianmars gemeten deze gaven ook beide 1100 Ohm
dus de bedrading is goed in de auto

nu het volgende

Citaat van: thuur op 20-02-2009 14:39:42
Citaat van: Liber0 op 20-02-2009 00:04:11
Hoe kan ik nog eens testen of de lampjes bij40 per uur uit gaan
Als ik nu start brand abs/tracs gelijk constant


Als het ABS lampje aangaat heb je een foutcode. Enige mogelijkheid waarin dit niet voorkomt: de controller krijgt geen 12V (meestal agv defect contactslot).

[


Liber0

color=navy]Ook meet ik uit de kabelboom 1x permanent 12 volt zit er nu ook nog een extra geschakelde naar de controller??[/color] en de andere voedings draden blijven na start spanningsloos... mischien alleen als abs pomp MOET draaien????

Liber0

Vandaag de andere sensoren erin gezet...bij 20 km uur beide lampjes aan :eusa_doh: :eusa_think: :eusa_snooty: :eusa_sick: :evil:

ook de abs getande wielen onder de auto schoon gemaakt waren alleen een beetje stoffig

oude sensoren zien er precies hetzelfde uit als van Elianmars ook 1100 ohm etc.......

dus dit was het allemaal niet....... helaas iemand nog ideeën of tips....