Verven van lederen bekleding, iemand tips?

Gestart door Marc O., 03-03-2009 21:02:06

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: Marc O. op 03-03-2009 22:39:17
Dirk, heb jij zwarte bekleding? Dat is qua kleur denk ik wat minder kritisch dan mijn lichtbeige bekleding. Vandaar ook het (dure: ruim 70 euro dacht ik) setje van de Leerlooier. Wat versta je onder "rijkelijk"?
Marc, ik heb idd zwarte bekleding maar er zaten heel veel droogtescheuren en slijtageplekken erin en was best een k*twerk om dat weer netjes te krijgen, onder rijkelijk versta ik zoveel aanbrengen dat het merendeel eraf loopt en dan met eens sponsje goed uitwrijven, maar je moet niet te voorzichtig zijn / zuinig zijn met de hoeveelheid heb ik zelf gemerkt.  Mag er best dik op.  Alleen duurt het dan ff wat langer voordat je kunt uitpoetsen.  Tenminste zo zei die schoenmaker tegen me die dat spul aan me heeft verkocht. En hij heeft gelijk gehad :)

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

mehn

Citaat van: Marc O. op 04-03-2009 09:11:02
Met dank aan Discovery Channel:
http://www.discoverychannel.co.uk/video/wheeler-dealers-leather-seats/

:eusa_clap:

Ik dacht al dat mijn geheugen me in de steek begon te laten, maar nee hoor: het was toch echt een sponsje en geen roller ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Marc O.

En ik ben blij dat mijn intuitie me zei om dit met een sponsje en niet met een lakroller te doen ;D

allard2251

Ik heb de verf opgebracht met een grote penseel. Hiermee vul je m.i. eventuele barstjes beter en je kan beter doseren qua verf.

Groet,

Allard

Marc O.

Heb de verf nu wat rijkelijker aangebracht met een schuursponsje. Ziet er, na droging, perfect uit, al zeg ik het zelf :angel: Zometeen misschien nog een extra laagje gevolgd door de beschermlaag en dan kan deze stoel weer terug de auto in (wat zijn die krengen trouwens lomp zwaar zeg :evil:).

mga1600

Ik heb juist een paar weken geleden een leer- renovatie setje besteld bij Colourlock. Het setje bestaat o.m. uit "plamuur"(niet gebruikt) + reiniger + reinigingsbenzine + verf + sealer + protector + onderhoudsmiddel + sponjes en doekjes en schuurpads.
Ik kan niet anders zeggen dan dat het reultaat perfect is. De erg verkleurde instapwangen van de stoelen zijn weer in originele kleur en van de zitting en rug (waar het leer nog in goede staat was) is de kleur weer opgefrist. Het leer voelt weer heerlijk zacht aan.
De verf uit het setje (in mijn geval in de kleur "granite"(=beige/grijs) is waterdun en wordt inderdaad ook met een sponsje aangebracht in een beetje draaiende beweging (en van naad tot naad). De dekking van de verf is gering, dus je moet het een flink aantal keren herhalen. Even met een warme fohn er over aaien betekent dat je bijna ononderbroken door kunt gaan. Na een keer of 5 op de meest verkleurde plekken en 2 maal op de rest van de stoelen zien de stoelen er weer als nieuw uit.

pooh

Citaat van: mehn op 04-03-2009 10:44:28
Citaat van: Marc O. op 04-03-2009 09:11:02
Met dank aan Discovery Channel:
http://www.discoverychannel.co.uk/video/wheeler-dealers-leather-seats/

:eusa_clap:

Ik dacht al dat mijn geheugen me in de steek begon te laten, maar nee hoor: het was toch echt een sponsje en geen roller ;D

dan was het een ander programma op discovery waarin  iemand met een roller zijn auto interieur aan het verven was. Ik geloof ook niet dat het niet kan trouwens.
Zal Thuur eens vragen of we nog ergens een stoel over hebben om op te kliederen.

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

mehn

Citaat van: pooh op 04-03-2009 11:30:56
Zal Thuur eens vragen of we nog ergens een stoel over hebben om op te kliederen.

Die in Mad Max kan wel wat liefde gebruiken ;D

XC60 D4 AWD:

Marc O.

Citaat van: mehn op 04-03-2009 11:32:49
Citaat van: pooh op 04-03-2009 11:30:56

Die in Mad Max kan wel wat liefde gebruiken ;D

Die uitspraak in combinatie met de wetenschap dat (volgens een artikel in de krant) Volvo estates de ideale wagens zijn om de liefde te bedrijven, doet me dan iets heel anders vermoeden.......  :eusa_shifty:

Marc O.

Iemand misschien nog tips over hoe de draaiknoppen aan de zijkanten van de voorstoelen te verwijderen? Wederom lompe kracht?

mehn

Helemaal naar links draaien, dan trekken en tegelijkertijd naar links draaien. De knop komt dan een stukje naar buiten.
Daarna wéér trekken en naar links draaien, de knop moet nu loskomen.

Monteren is voor je gevoel lastiger. Eerst de knop erop draaien tot de aanslag. Daarna drukken en naar rechts draaien (veel kracht).

Disclaimer: dit geldt voor de 850  8)

XC60 D4 AWD:

elianmars

Citaat van: mehn op 04-03-2009 13:13:56
Helemaal naar links draaien, dan trekken en tegelijkertijd naar links draaien. De knop komt dan een stukje naar buiten.

Monteren is voor je gevoel lastiger. Eerst de knop erop draaien tot de aanslag. Daarna drukken en naar rechts draaien (veel kracht).

Geldt ook voor x70 stoelen ;)

FelixB

855R & C70 T5 cabrio automaat

Marc O.

Citaat van: elianmars op 04-03-2009 13:20:42
Citaat van: mehn op 04-03-2009 13:13:56

Geldt ook voor x70 stoelen ;)

Hhmmm.....in een MY2000 is dat dan weer net wat anders:

De knop voor de verstelling van de rugleuning kun je er (met wat gepaste kracht) gewoon vanaf trekken.

De knop voor de lendesteun krijg ik echter met geen mogelijkheid los.  :eusa_think: