Doorstart: Groupbuy 6-pots 330mm BBK € 915,=

Gestart door thuur, 12-03-2009 23:40:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JCviggen

Gaten zijn enkel goed om het gewicht wat te beperken, voor koeling zijn ze niet bepaald nuttig maar verzwakken wel de schijf enorm. Net zoals gegroefde zijn ze wel beter als het nat is, en heb je minder last van pad fade. Ze eten ook je blokken sneller op.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

thuur

CiteerDe S60R schijven zijn veel zwaarder dan de XYZ schijven en doordat het een 2 delige constuructie is zullen de XYZ schijven daardoor minder de neiging hebben om krom te trekken.

De informatie van de Brembo cups komt direct van XYZ.


Gr ;)

Ludo

Citaat van: thuur op 28-04-2009 12:02:25
De informatie van de Brembo cups komt direct van XYZ.

dat lijkt me wel logisch.
ieder merk/fabrikant/leverancier heeft de beste waren in huis.  ;D


;)

Turbobiker

Citaat van: JCviggen op 27-04-2009 18:29:57
Gaten zijn enkel goed om het gewicht wat te beperken, voor koeling zijn ze niet bepaald nuttig maar verzwakken wel de schijf enorm. Net zoals gegroefde zijn ze wel beter als het nat is, en heb je minder last van pad fade. Ze eten ook je blokken sneller op.

Zou het een complot zijn tussen remschijf- en remblok-fabrikanten dan, dat er gaten in schijven zitten? Ik denk dat er toch wel een erg goede reden is gaten in schijven te maken, behalve het gewicht (die 100-200 gram aan gaten weegt niet echt op tegen 6 (?) kg schijf.

Ik zal nog eens navragen...
De Tussenpaus

JCviggen

Ze hebben voordelen tegenover blanke schijven maar als je kijkt naar gegroefd vs geboord hebben ze geen uitgesproken voordeel maar zijn duidelijk zwakker. Daarom zie je voornamelijk gegroefde schijven gebruikt in races e.d.

Zelfs de heel erg dure Porsche schijven met gaten die er in gegoten zijn gaan snel doorbarsten op circuit.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Turbobiker

Citaat van: JCviggen op 28-04-2009 12:22:43
Ze hebben voordelen tegenover blanke schijven maar als je kijkt naar gegroefd vs geboord hebben ze geen uitgesproken voordeel maar zijn duidelijk zwakker. Daarom zie je voornamelijk gegroefde schijven gebruikt in races e.d.

Zelfs de heel erg dure Porsche schijven met gaten die er in gegoten zijn gaan snel doorbarsten op circuit.

Dat hebben ze inmiddels redelijk onder controle, maar inderdaad wordt geboord om die reden niet voor het circuit gebruikt. Maar we hebben het hier ook niet over circuit gebruik en aan remmen voor de straat worden weer andere eisen gesteld.

Anders zou iedereen ook met slicks moeten gaan rijden...
De Tussenpaus

JCviggen

Op straat is het minder kritisch inderdaad, maar is geboord sowieso sneller versleten/kapot dan blank of gegroefd alleen valt het niet zo op omdat't lang duurt  :)
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Turbobiker

Ach, 150.000km 200.000km vind ik nog wel gaan... Schijven dan. Blokjes een ton.

Hoe zit dat met dat gegroefde spul uit de UK?
De Tussenpaus

JCviggen

Geen idee, heb nog geen nieuwe schijven op gereden gehad.

Ik denk niet dat er een (ceramisch niet mee gerekend) schijf te vinden is die het meer dan 10 of 15.000 uit houdt op mijn auto anyway, gezien het huidige gebruik.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Turbobiker

Citaat van: JCviggen op 28-04-2009 12:55:52
Ik denk niet dat er een (ceramisch niet mee gerekend) schijf te vinden is die het meer dan 10 of 15.000 uit houdt op mijn auto anyway, gezien het huidige gebruik.

;D
De Tussenpaus

Wibren

Citaat van: Turbobiker op 28-04-2009 12:40:46
Hoe zit dat met dat gegroefde spul uit de UK?
Bij mij waren ze na 40.000 km op  :eusa_shifty:
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

JCviggen

Schijfslijtage zit voor een groot deel in blokkenkeuze ook. De "race" Pagid blokken die ik nu gebruik vreten de schijf op waar je bij staat...maar ankeren wel zo lekker  ;D
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Wibren

Ik rij gewoon met de DS-2500 van Ferrodo  :eusa_think: :eusa_think:
1997 V70R ex-AWD: Trackday driver

Ludo

Citaat van: JCviggen op 28-04-2009 12:55:52
Ik denk niet dat er een (ceramisch niet mee gerekend) schijf te vinden is die het meer dan 10 of 15.000 uit houdt op mijn auto anyway, gezien het huidige gebruik.

als de prijs daar ook nog naar is, is dat toch helemaal geen probleem... ?

;D

thuur

De XYZ remmensets zijn nu ook met zwevende remschijven verkrijgbaar.

Extra kosten hiervoor zijn:
280mm en 305mm kits: € 110,--
330mm en 355mm kits: € € 160,--
380mm en 400mm: Geen meerprijs








Gr :D