Inbouw LPG G3 - probleem met teveel vermogen??

Gestart door Haenzel, 20-03-2009 12:20:35

Vorige topic - Volgende topic

pwassink

Citaat van: Haenzel op 21-03-2009 20:34:39
Oh ja, Rica wordt aanbevolen omdat zij de software zelf zouden schrijven en omdat er goede resultaten zijn behaald in het verleden met gelijke gevallen. Ik kan dit uiteraard (nog) niet onderschrijven....

Dat is duidelijk de (persoonlijke) voorkeur van mesman, maar er zijn er meer die hetzelfde doen en er ook werkelijk de ins en outs van weten ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Haenzel

Citaat van: pwassink op 21-03-2009 20:36:50
Oh ja, Rica wordt aanbevolen omdat zij de software zelf zouden schrijven en omdat er goede resultaten zijn behaald in het verleden met gelijke gevallen. Ik kan dit uiteraard (nog) niet onderschrijven....
..... maar er zijn er meer die hetzelfde doen en er ook werkelijk de ins en outs van weten ..

Dat geloof ik direct echter, wat gebeurt er als ik naar een andere tuner ga voor een remap en Mesman krijgt de auto daarna toch niet goed afgesteld op LPG....??? Eigenlijk heb ik dus geen andere keus.

Edit: Inmiddels blijkt een andere tuner geen probleem te zijn , mits er overleg plaats vindt tussen de tuner en Mesman.

pwassink

Citaat van: Haenzel op 21-03-2009 20:48:45
Citaat van: pwassink op 21-03-2009 20:36:50
..... maar er zijn er meer die hetzelfde doen en er ook werkelijk de ins en outs van weten ..

Dat geloof ik direct echter, wat gebeurt er als ik naar een andere tuner ga voor een remap en Mesman krijgt de auto daarna toch niet goed afgesteld op LPG....??? Eigenlijk heb ik dus geen andere keus.

waarom niet ?

Jij biedt een auto aan met een goedwerkende benzinemotor, in alle toerenbereiken goed lopend.
Aan hun de taak (waar je dik voor betaalt) om daar een goedwerkende lpi-gastoestand in te maken.
Dat hij gechipt was wisten ze, en was immers geen punt ..

Misschien lijkt dit zo wel heel zwartwit maar dat is hun werk ..  ;)

Ludo

ik snap het hele verhaal toch niet goed.  :eusa_doh:

waarom gaan er nu plots lampjes branden?.
dat is niet lpg gerelateerd, was dat voordien ook al dan?.

Haenzel

Citaat van: Ludo op 21-03-2009 21:32:13
ik snap het hele verhaal toch niet goed.  :eusa_doh:

waarom gaan er nu plots lampjes branden?.
dat is niet lpg gerelateerd, was dat voordien ook al dan?.

Nee, nooit last van gehad....

Ludo

dan zijn er bij de inbouw toch hele rare dingen gebeurt als je het mij vraagt.
:eusa_think:

Haenzel

Laat ik het zo stellen. De klus is nog niet af; wil geen voorbarige conclusies trekken. Ik zal kijken of het motormanagement wel ok blijft als ik op benzine rijd. Op dit moment brandt hij niet (na losloppelen van de accu-pool). Ik denk dat een bezoek aan een tuner wel een en ander boven water brengt. Of als beide lampjes blijven branden een bezoek ad dealer om evt. storingen uit te lezen.....

V70geRwin

Ben wel benieuwd wat Rica nu gaat doen met een remap ook omdat je schrijft dat er teveel verschil zit tussen de injectie tijd van benzine en gas.

Als hij op de piek tekort komt en de oplossing moet van de remap komen dan lijkt het mij haast niet anders dan dat je auto terug getuned moet worden....

innocenti

Wat heeft meneer Mesman terug gekocht voor zn V70R?

Hiervoor heeft hij een V70 classic gehad. Deze reed ook op gas en is toen door Rica getuned. Daar heeft hij dus persoonlijke ervaringen mee en waarschijnlijk dus de achterliggende gedachte van zn advies.

Haenzel

Dat zou heel goed mogelijk kunnen zijn. Heb ik ook geen probleem mee. Alleen vraag ik me af waar de auto dat vermogen vandaan haalt. Weet iemand waar het typenummer op de turbo vermeld staat? (uiteraard is dit merk afhankelijk...) Er is mij niet opgevallen dat er een grotere downpipe op zit. Uitlaat is volgens mij ook standaard alhoewel er een behoorlijk donkerbruin geluid uitkomt.

Klinkt misschien een beetje onnozel, maar ik ben er nooit serieus vanuit gegaan dat de motor getuned is. Standaard 240 pk is voor mij al heel veel. Indien je daar geen ervaring mee hebt zul je (denk ik) tijdens het rijden nu niet zo snel verschil merken tussen 240 of zeg 280 pk. (Uiteraard wel als je van 240 pk naar 280 pk gaat) De auto is wel een stuk sneller dan een standaard 850 T5 (225 pk)
Nog andere zaken (behalve injectoren turbo en downpipe) waar ik op moet letten? De Ecu krijg ik er niet uit, heb je meen ik speciaal gereedschap voor nodig..?? (Kwam ik achter tijdens lassen van deurvanger.)

Haenzel

Citaat van: innocenti op 21-03-2009 22:21:55

Hiervoor heeft hij een V70 classic gehad. Deze reed ook op gas en is toen door Rica getuned. Daar heeft hij dus persoonlijke ervaringen mee en waarschijnlijk dus de achterliggende gedachte van zn advies.

Een SUV, amerikaan.... Vraag me niet welk merk, meen een Chevrolet, ben echter niet zeker.
Edit: Het is een Pajero

pwassink

Citaat van: Haenzel op 20-03-2009 16:35:23
Update:

Met de grotere injectoren is het rijden al iets verbeterd, alleen het middengebied blijkt probleempjes te geven. Er blijken grijze (benzine) injectoren in te zitten waarvan men de specs (oa opbrengst) niet kent. Deze is men bij Mesman nog nooit tegengekomen. Is er iemand die deze injectoren kent??

Verrassend wat een zoekfunctie op een forum soms oplevert :  http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,20983.msg397273.html#msg397273

Ludo

Citaat van: Haenzel op 21-03-2009 22:28:28
De Ecu krijg ik er niet uit, heb je meen ik speciaal gereedschap voor nodig..?? (Kwam ik achter tijdens lassen van deurvanger.)

dat doe je gewoon met je vingers hoor.  ;)

innocenti

Citaat van: Haenzel op 21-03-2009 22:32:43
Citaat van: innocenti op 21-03-2009 22:21:55

Een SUV, amerikaan.... Vraag me niet welk merk, meen een Chevrolet, ben echter niet zeker.
Zonde. Was een erg mooie V70R.

Haenzel

Citaat van: Ludo op 21-03-2009 22:34:07
Citaat van: Haenzel op 21-03-2009 22:28:28
De Ecu krijg ik er niet uit, heb je meen ik speciaal gereedschap voor nodig..?? (Kwam ik achter tijdens lassen van deurvanger.)

dat doe je gewoon met je vingers hoor.  ;)

Ik doe wel meer dingen met m'n vingers, maar de eerste keer moest ik ook een beetje gestuurd worden.... ;)

Hoe doe je dat dan? (Ik bedoel de Ecu eruit halen....)  :eusa_think: