Inbouw LPG G3 - probleem met teveel vermogen??

Gestart door Haenzel, 20-03-2009 12:20:35

Vorige topic - Volgende topic

bassie81

Citaat van: sas op 21-10-2009 16:03:40
Ben ook weer bij Fasttech geweest 2 weken terug.... Andere tuning erin....
Nog steeds niks opgelost...  :eusa_wall:
Moet nog weer terug op de bank om zaken te gaan meten.

Rijdt verder overigens erg lekker, iets te lage turbodruk (doe ik even niets aan), veel rustiger in opbouw dan MTE (het explosieve/agressieve vond ik wel lekker) en heel zuinig bij constante snelheden.

gr,
sas

Is het voor het te rijk lopen wellicht een idee om wat aandacht te besteden aan de brandstofdruk van de benzine. Als die aan de lage kant zou zijn, dan corrigeert de auto dat door langere injectietijden te geven, wat weer invloed heeft op de hoeveelheid gas die wordt ingespoten. Een hogere benzinedruk zou dan wellicht een oplossing kunnen bieden.

Of zeg ik iets heel raars??

thuur

Citaat van: bassie81 op 26-10-2009 10:59:04

Rijdt verder overigens erg lekker, iets te lage turbodruk (doe ik even niets aan), veel rustiger in opbouw dan MTE (het explosieve/agressieve vond ik wel lekker) en heel zuinig bij constante snelheden.

gr,
sas

Is het voor het te rijk lopen wellicht een idee om wat aandacht te besteden aan de brandstofdruk van de benzine. Als die aan de lage kant zou zijn, dan corrigeert de auto dat door langere injectietijden te geven, wat weer invloed heeft op de hoeveelheid gas die wordt ingespoten. Een hogere benzinedruk zou dan wellicht een oplossing kunnen bieden.

Ja, want je rijdt niet op benzine en dat weet de benzine ECU niet. De gemeten waardes (en dus de correcties hierop) zijn het gevolg van het gasmengsel, niet het benzinemengsel.

Gr 8)

bassie81

sas

Citaat van: thuur op 26-10-2009 11:40:17

gr,
sas

Ja, want je rijdt niet op benzine en dat weet de benzine ECU niet. De gemeten waardes (en dus de correcties hierop) zijn het gevolg van het gasmengsel, niet het benzinemengsel.

Gr 8)

Nee, een lagere of hoge brandstofdruk heeft wel degelijk effect op de aantijd van de lpg injectoren, deze nemen de tijd van de benzine injectoren x 1,2 over.
Zie dit topic van mij maar.

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=33214.new;topicseen#new

Misha

Citaat van: sas op 27-10-2009 08:21:53
Citaat van: thuur op 26-10-2009 11:40:17

gr,
sas

Gr 8)

Nee, een lagere of hoge brandstofdruk heeft wel degelijk effect op de aantijd van de lpg injectoren, deze nemen de tijd van de benzine injectoren x 1,2 over.
Zie dit topic van mij maar.

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=33214.new;topicseen#new

Thuur bedoelt dat er geen correctie plaats hoeft en zal vinden als de meting van het LPG-gasmengsel in orde is, en dat dus de benzinedruk etc daarop niet van toepassing is.

Jouw verhaal klopt wel, (gas volgt benzine), alleen de sturing van benzine geschiedt door meting.

Dus ja, als je pompdruk benzine te laag zou zijn terwijl je op benzine rijdt, gaat ie langer aan geven. En dat zou de LPG-injector ook langer aansturen. Maar dan rij je op benzine, niet op gas.

Tenzij de benzinedruk altijd wordt gemeten en er dan al standaard correcties op de injectietijd plaatsvinden.

Ik weet eigenlijk niet of brandstofraildruk sowieso ergens wordt meegenomen in de sturing, maar dat zullen de experts hier vast weten, dan zou je de brandstoftemperatuur ook mee moeten nemen.

Vond het toen ook al een discutabele diagnose.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

Citaat van: Misha op 27-10-2009 08:25:00

Dus ja, als je pompdruk benzine te laag zou zijn terwijl je op benzine rijdt, gaat ie langer aan geven. En dat zou de LPG-injector ook langer aansturen. Maar dan rij je op benzine, niet op gas.

De ecu kent alleen maar benzine, van gas weet die niks...
Dus ja, als de (benzine)pompdruk te laag is, merk je dat ook als je gas rijd.

V70geRwin

Citaat van: Ludo op 27-10-2009 11:24:35
Citaat van: Misha op 27-10-2009 08:25:00

De ecu kent alleen maar benzine, van gas weet die niks...
Dus ja, als de (benzine)pompdruk te laag is, merk je dat ook als je gas rijd.

Na een reset van het motormanagement en het weer inleren van de ECU op benzine kan dit zeker voorkomen. Als je reset en je installatie schakelt net als anders na enkele seconden over zal de ecu inleren op LPG en heeft de benzinedruk geen invloed. Benzinedruk zelf wordt niet gemeten namelijk, alleen het resultaat via de lambda.

Let dan wel op dat je ecu ingeleerd is op LPG en dus op benzine (door de lagere benzinedruk) te arm kan lopen.

Ludo

Citaat van: spekkie99 op 27-10-2009 11:55:27
Na een reset van het motormanagement en het weer inleren van de ECU op benzine kan dit zeker voorkomen.

Dan wil dat m.a.w. zeggen: de programmatie in de benzine ecu moet aangepast....  :D

:eusa_whistle:

Misha

Benzinedruk zelf wordt niet gemeten namelijk, alleen het resultaat via de lambda.

Precies mijn punt.

sas

Citaat van: Misha op 27-10-2009 12:07:35
Benzinedruk zelf wordt niet gemeten namelijk, alleen het resultaat via de lambda.

Precies mijn punt.

Dus blijft de benzinedruk iets wat zeker gecontroleerd moet worden omdat dit de veroorzaker kan zijn, punt.

Misha

Citaat van: sas op 27-10-2009 12:41:12

Precies mijn punt.

Dus blijft de benzinedruk iets wat zeker gecontroleerd moet worden omdat dit de veroorzaker kan zijn, punt.
Nee, is echt onzin. Uitroepteken.
En ben er klaar mee.

V70geRwin

Citaat van: sas op 27-10-2009 12:41:12

Precies mijn punt.

ALLEEN als je je ECU geforceerd laat inleren op benzine na een reset, anders niet. Dus als je je ECU reset en gaat rijden en je installatie schakelt na enkele seconden over op LPG dan leert hij in op LPG heeft benzine druk geen invloed.

Misha

Maar hoe zie je dat dan gebeuren ? inspuitmoment wordt toch bepaald nav o.a. de uitlaatgasmeting ?
Waarbij het dan logisch wordt dat als er een te lage benzinedruk zou zijn er langer geinjecteerd wordt om de juiste lambdatarget te halen.

Het zou wel kunnen dat de auto dan een verkeerde tabel gaat bouwen, maar ook die zal na langer op LPG rijden weer gecorrigeerd worden vermoed ik.

Aan de andere kant heb ik zelf inmiddels geleerd dat ook bij accupolen los én een totale software reload  nog niet alle tabellen leeg zijn, mijn ETM kon geen fatsoenlijke stationairstelling houden tot de ECU er echt uit is geweest, daarna was alles in orde.

mehn

Citaat van: Misha op 27-10-2009 17:03:59
Waarbij het dan logisch wordt dat als er een te lage benzinedruk zou zijn er langer geinjecteerd wordt om de juiste lambdatarget te halen.

De "benzine ECU" bepaalt de injectortijd van de benzine injectoren. Als je op LPi rijdt wordt dat signaal onderschept en werken de LPi injectoren. Aangezien er met de LPi pomp niets mis is en er dus genoeg LPG de motor in gaat is de lambdawaarde goed en is er voor de benzine ECU geen enkele reden om de benzineinjectoren (en dus LPi injectoren) langer open te zetten.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Misha

Citaat van: mehn op 27-10-2009 17:14:37
Citaat van: Misha op 27-10-2009 17:03:59

De "benzine ECU" bepaalt de injectortijd van de benzine injectoren. Als je op LPi rijdt wordt dat signaal onderschept en werken de LPi injectoren. Aangezien er met de LPi pomp niets mis is en er dus genoeg LPG de motor in gaat is de lambdawaarde goed en is er voor de benzine ECU geen enkele reden om de benzineinjectoren (en dus LPi injectoren) langer open te zetten.
Q.E.D !

thx.