Project BaRRaCuDa1.0: 855T5

Gestart door BaRRaCuDa, 13-04-2009 20:29:33

Vorige topic - Volgende topic

850 T5 Freak

Ziet er dik uit zo Jorg  :eusa_clap:
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

fearless

Dat staat heel erg netjes. Perfect afgesteld zo.  :eusa_clap:

M a r c

Dát had ie net nodig  :)  Ziet er gelikt uit.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Rayman

Heel mooi: strak werk.

wepster

nu nog een R bumper en een koffer spoiler en dan istie af strakke bak man  :eusa_clap:

rovelra

Volvo Felipe

Citaat van: wepster op 02-08-2009 21:48:49
nu nog een R bumper en een koffer spoiler en dan istie af strakke bak man  :eusa_clap:

Of een VST bumper

vasquez

wat een plaatje  :eusa_clap:

blokjes grille misschien, zou de auto absoluut niet misstaan....

BaRRaCuDa

Bedankt voor alle leuke en positieve reacties!  ;D
Het liefst idd een VST bumper, maar die zijn zo duuuuuuur  :-[
Later op de dag ging de zon nog schijnen  ;D nog een paar fototjes(nu ook van de bougiekabels en op de achtergrond de volvo veerpootbrug):

V70geRwin

Erg mooi hoor  :eusa_clap:

Ga je de velgen nog anthraciet maken, dat vind ik zo mooi bij de rest passen, dat zilver is het gewoon net niet.

nxt project de remmen?

BaRRaCuDa

Als mijn velgen nog meer beschadigd raken dan zal ik ze wel een keer antraciet maken, maar voorlopig laat ik het zo (er staat zoveel in de planning)  ;D

Ik ben nu bezig met mijn BMW 6serie om daar een programmeerbaar MMS op te bouwen en als dat goed bevalt, ga ik dat op de 850 ook doen. Dat is eigenlijk het eerste waar ik weer aan wil beginnen na deze wegliggingsupgrade.....
De motor loopt nog steeds niet zoals het hoort en voordat alles in de soep loopt.....
Ik wil zowiezo nieuwe injectoren erin zetten (witte bosch) en dan moet ik toch chippen en dat vind ik zonde van het geld, want ik wil zowiezo op den duur van de rotor/verdelerkap af (rotzooi), gewoon 5 losse bobines.
Ofdat het gaat lukken moet ik nog uitzoeken, want een 5 cilinder is wat lastiger maar dat zien we binnenkort wel.
Wat prijs betreft valt het ook wel mee, het programmeerbaar MMS kost euro389,- inclusief behuizing. Dan heb je nog een heleboel andere zaken nodig als een lambda controler, kabelboom, etc.... Chippen is ook niet goedkoop vind ik zelf....
Dit is het bedrijfje waar ik de spullen voor de 6serie heb gekocht: http://www.bs-autotune.nl/
Hij heeft voor zichzelf een Volvo 242 met turbo gebouwd, best een leuke site om een keertje rond te neuzen......

fbm

vasquez

ben toch wel benieuwd naar je onderstel en het verschil in rijgedrag t.o.v. bijv. het standaard t-5r onderstel

Merk je echt verschil in het grensgebied, wat doet de auto nu bijv. op hoge snelheid op een klaverblad als je gas bijgeeft?

Kan met mijn eigen auto redelijk ver gaan, onderstuur is dan ver weg maar voel richting de grens wel het gewicht van de auto dat opzij wil!
Is dat gevoel weg met dit KW onderstel? Blijft natuurlijk een zware auto die eigenlijk niet voor gooi en smijtwerk is gemaakt.

Turbobiker

KW is natuurlijk niet zaligmakend, maar met de laatste uitvoering van KW (zij passen de afstelling regelmatig bij, inmiddels is de set een stuk soepeler dan voorheen wat demping betreft) gaat het rijgedrag behoorlijk vooruit. Het verschil is dat de wagen op de grens strakker blijft. Je gaat dan de grens natuurlijk iets verleggen. Wat ik van andere jongens weet is de wagen dan behoorlijk goed op te vangen als je eenmaal over die grens gaat.

Ik moet zeggen dat gele Koni's daar al minder zijn. Banden en stuggere stabilisatoren maken natuurlijk ook verschil. Vooral stabilisatoren maken het grensbereik van de wagen kleiner.

Nieuwe rubbers in de ophanging doen inmiddels overigens ook wonderen. Niet de standaard rubbers (die natuurlijk ook) maar vooral die waarmee de achteras aan het frame zit en eventueel ook de subframe rubbers!
De Tussenpaus

BaRRaCuDa

Mijn huidige configuratie:
Banden: Goodyear Eagle F1 Assymetric 225/35 R18
Onderstel: KW-schroefset nr2 (demping 2klicks vanaf zacht)
Carroserie: Veerpootbrug voor
De rest is allemaal orgineel wat rubbers en dergelijke betreft.

Voor de KW-set:
Op mijn route naar huis van het werk zit een hele mooie lange doordraai bocht, die aan het einde flauwer wordt. Voorheen kon ik hier met +- 80 in en vervolgens in de bocht vol op het gas doorversnellen naar +-90 en dan beginnen de achterbanden grip te verliezen. De 850's hebben voor zoveel grip, echt ongeloofelijk!

Met KW-set:
Gisteren heb ik hem eens flink gepushed(bij diezelfde bocht), maar heb de grens nog niet bereikt. Wederom met 80 erin, snelheid opbouwen deze keer beheerst ipv vol op het gas  ;D 100km/h hield ie makkelijk vast zonder gepeip van de banden of uitbreken (strak als een snaar).
Er zit zeker nog meer in, ik merk absoluut verschil met de kw-set tov het orgineel onderstel (r-onderstel heb ik geen ervaring mee). Meer grip achter, veel minder overhellen en veel meer grip over het geheel. Mijn voorbanden verliezen ook hun grip niet zo eenvoudig meer wat betreft motorvermogen/koppel. Overigens ben ik over de banden ook heeeeeeel erg te spreken  ;D

Ik zal hem morgen nog een verder pushen.... ;D