Project BaRRaCuDa1.0: 855T5

Gestart door BaRRaCuDa, 13-04-2009 20:29:33

Vorige topic - Volgende topic

Emiel

KW's schroefset en een 'standaard' onderstel is niet met elkaar te vergelijken.

Zit veel meer rust in de auto als je een keer iets sneller als normaal een bocht of klaverblad pakt. De grens ligt veel verder, maar als je richting de grens van de grip gaat dan laat ie zich ook gemoedelijker opvangen.

Citaat van: BaRRaCuDa op 06-08-2009 19:09:45

Ik zal hem morgen nog een verder pushen.... ;D

Pas je op? :eusa_eh:

walter leever

Dat ziet er geweldig uit :eusa_clap: ,is precies wel wat verder gezakt als de mijne :eusa_think: (bij mij ongeveer 2 cm)

Nou nog een achterspoilert en klaar is Klara ;)

gr,walter

Ps Het is precies schroefsetten tijd(zouden ze rijp zijn? ;D)

850 T5 Freak

hoe laat ga je hem pushen daar in die bocht Jorg? kan ik er rekening mee houden als ik naar huis rij met mun VW golf I  ;D
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

BaRRaCuDa

Rond 17:45uur, ben er nu dus al wel geweest  ;D

Met 90 erin en doortrekken tot +-105 dan beginnen de banden toch wel hun grip te verliezen. Maar de roffel blijft stabiel en voelt zeer vertouwd aan! Het is een bocht naar rechts en ik merk nu dat mijn linker voorwiel aan loopt als je met dergelijke snelheden door de bocht gaat  ;D misschien toch maar een beetje omhoog schroeven zodat links en recht gelijk zijn van hoogte (zit nu een 1,5cm verschil tussen)(links staat lager).

Ik heb net ook de demping nog twee kicks harder gezet(nu dus 4 kicks vanaf zacht), want hij stuiterd nog iets te veel en helt nog vrij veel over. Ik denk dat een stabie-stang van IPD ook wel een zeer goede upgrade zou zijn....

850 Ra$ing

Omhoog schroeven!!!!! :eusa_naughty: :eusa_naughty: :eusa_naughty:
Gewoon een stuk uit de binnenkuip zagen.

BaRRaCuDa

Ik wil hem idd niet omhoog schroeven  ;D ligt veel te mooi zo  ;D :eusa_dance:
Afgelopen zaterdag heb ik hem nog eens op de brug gehad en toen zag ik dat de veer rechtsvoor niet goed in het rubber gedraaid zat. Ik heb hem zo verdraaid dat ie tegen het nokje aan ligt net als linksvoor (bij mijn weten had ik dat al gedaan vorige keer), en nu lijkt ie links en recht zo goed als even hoog te staan  :) ook weer opgelost.
Het tuinrek(carterbeschermrooster) zit er bij mij nu ook onder, geeft wel een veilig gevoel bij drempels....

Ik moet zeggen ik rijd nu een tijdje met de KW-set en ik vind het alles behalve oncomfotabel  :)
Sterker nog ik vind het perfect voor een sportieve straatauto, en ik vind hem zelfs comfortabel (zeer slechte wegen uitgezonderd uiteraard), dat had ik niet verwacht  ;D instelbare demping zou ik niet meer willen missen btw  :P

Een KW-set is zeker een aan te bevelen upgrade voor de 850, als je het mij vraagt!

BaRRaCuDa

Pech met de 850 ??? ??? ???
Ja, helaas is de radiator lek  :(
De leksporen zijn op de foto nog te zien, de radiator is er alwel uit....
Hij is rechtsvoor op de verbinding tussen kunststof en alu lek, nu nog aan goede nieuwe zien te komen....

Ook is mij opgevallen dat beide ophangpunten van de intercooler afgebroken zijn. Ik was van plan iets met een andere front mount of die andere optie te gaan doen, maar ik zie dat er eigenlijk geen plaats voor is. Front mount zou kunnen, maar dan moet de airco radiator verder naar achteren en dan moeten de alu steuntjes verlast worden. Daar ga ik niet aan beginnen, heb het materiaal niet om alu te lassen laat staan de vakkundigheid  :P
Dus ik houd het gewoon op de orginele, deze ga ik komende week reparenen (foto's volgen)....
Bovendien vind ik een eurotje of 600 voor een klomp alu wel erg veel(bovendien past het ook niet echt lekker er is gewoon geen ruimte meer over), terwijl een universele van forge voor 220 euro te koop is......
Bovendien is het effectief koelend oppervlak erg klein met de orginele en de upgrade, daarom dacht ik aan front mount achter de gril van de motorkap. Maar dat gaat toch veel makkelijker zonder airco (voor cirquit gebruik)
Die 600 spendeer ik liever aan een VST bumpert  :P

Dan op de duur de inlaatslangen en buizen vervangen voor silecone en een bov plaatsen......

Ohw ja en die deuk in de voorbumper komt van een trekhaak  :-\ die ik verbogen heb  :P

Emiel

Er zijn legio mensen die voor 250/300 euro een FMIC met toebehoren hebben.

Neus wat rond op een ander Volvo forum wat meer georienteerde is op tuning; site's zoals Volvospeed.

En het hoeft niet heel groot voor een FMIC, het redement is sowieso hoger, dan zo'n drop-in IC.

Op Ebay staat zat FMIC's; slangen en buizen bestel je zo bij FullCarTuning of Biesheuvel voor niet veel geld.

BaRRaCuDa

Zo eindelijk zijn mijn gloednieuwe Bosch witte 350CC injectoren binnen  :eusa_dance:
Ben benieuwd ofdat ie er beter van gaat lopen, ik heb de indruk dat de huidige aardig verstopt zitten.....
Aan de bougies te zien krijgt mijn roffel te weinig benzin op het moment, lambda lampje gaat af en toe ook branden.....sensor ga ik ook vervangen binnenkort...

BaRRaCuDa

Was een tijdje geleden een stuuruitslagbegrenzer verloren, ik heb ze nu met boutje-moertje vastgezet ipv met popnagels

Injectoren zijn helaas niet wit  :( maar wel 350CC  ;D

Ook maar gelijk een nieuwe turbodrukregelklep meegenomen bij ET

Voor het overzicht heb ik de aansluitpunten erbij gezet

Carterventilatie ook gelijk vervangen, zat goed verstopt allemaal. Gaten in motorblok, het potje zelf en de slang zaten dicht met zwarte oliekoek.

Ik heb helaas hierna geen tijd meer gehad om foto's te maken, werd toch wel snel 17:00uur en het pand ging bijna sluiten dus ik moest even opschieten  ;)
Het is me ook opgevallen dat de inlaatkleppen behoorlijk glad zijn af-fabriek en brandschoon, op de olie in de inlaat na dan  :P

Op de terugweg naar huis, gelijk inleerroute, kwam in mijn achteruitkijkspiegel een s70 met xenon aanstuiven, ik zag gelijk g*tver das een snelle  :o ...... RRRRRRrrrrrrr met een mooie duidelijk hoorbare roffel  :eusa_clap: stoof de zilveren s70 voorbij met op de achterzijde s70R  ;D

Helaas was het erg druk en konden we geen sprintjes trekken, we hebben nog wel even langszij gereden en elkaar begroet  8)

BaRRaCuDa

Wat betreft het lopen van de motor zelf:
Hij is krachtiger en soepeler, oude injectoren waren echt niet best meer....
Turbodruk loopt nog steeds langzaam op en onder de 3000rpm is er nog steeds niet veel reactie, wel iets meer.....

BaRRaCuDa

Nou ik moet zeggen, ik merk het nu toch wel, de nieuwe injectoren  :)
Ik heb vandaag 280km gereden (op en neer naar Dieren) en hij loopt nu merkbaar krachtiger en zuiniger, trekt weer als een lier en hij maakt ook meer geluid  :eusa_dance:
Veel 140km/h gereden en gaf precies 1 op 10 aan.
De motor loopt nu weer zoals deze af-fabriek zou moeten lopen denk ik....

jrs2k3

Ik heb ook precies hetzelfde met mijn 2L. Onderin vrij weinig maar boven de 3+ gaat hij als een speer! Lijkt haast wel een eigenschap van de motor.

BaRRaCuDa

Zo het is weer tijd voor een updateje  ;D
Zaterdag heb ik de TME cat-back van Felipe overgenomen en ik ben er erg tevreden over  ;D
Ziet er erg degelijk en duurzaam uit de TME uitlaat  ;)
Ik weet nog niet zeker of het sierstuk blijft zitten, ik heb gezien dat er bij Ferrita op de site een hele nieuwe reeks uit is die er erg goed uitzien.... (http://www.ferrita.com/eng/butik.php -> universal parts -> tailpipes)

Ik heb vandaag samen met mijn broer en zijn motor foto's gemaakt:

Turbo-Geek

Uitlaat sierstukje is keurig !
Zou daar NIKS meer aan veranderen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------