Nautic Blue Volvo V70 T5.

Gestart door BarT5, 21-04-2009 23:57:50

Vorige topic - Volgende topic

BarT5

Gisteren heb ik eindelijk mijn  in de VS bestelde Blitzsafe binnen gekregen. Het pakketje heeft 3 WEKEN bij de inklaring gelegen en daar rekenen ze ook nog 12,50 inklaringskosten voor. Dit is gelegitimeerde diefstal als je het mij vraagt. Toen ik ze belde voor een uitleg kreeg ik te horen dat ze "achter" liepen en dat de kosten gewoon betaald moeten worden.

Maar goed. Samen met de Blitzsafe heb ik ook een iPhone mount gekocht. Op zich een handig ding, met ingebouwde connector en een draaipunt aan de achterkant zodat je hem in verschillende standen kunt zetten. Hij past precies op de originele Volvo telefoon mount die in de auto zat. Hij is alleen zwart geflocked en dat vindt ik dan wat minder. Maar daar moet ik maar eens naar kijken of ik die haren eraf kan halen en hem grijs kan spuiten.

De Blitzsafe aansluiten op de SC-805 is een fluitje van een cent. Ik heb alleen een tijdje zitten zoeken naar een voedingsdraad, totdat ik ergens diep onderin de tunnel een groen ledje zag branden. Ik vermoedde dat dat met de originele Nokia carkit te maken had. Via de zijkant van de tunnel kwam ik inderdaad bij een Nokia dingetje met een prachtige dikke +12 Volt draad eraan. Die heb ik toen gebruikt en het spulletje werkte meteen.

Het geluid is helemaal top en als de iPhone gebeld wordt gaat het geluidsniveau naar beneden en kan je de telefoon opnemen. Klaar met bellen, je zet de telefoon weer terug in de mount en de muziek gaat door. Helaas hoor je het telefoongeluid niet over de installatie. Ik zit te broeden op een plannetje om de hoofdtelefoonuitgang ( met geintegreerde microfoon ingang) te gebruiken om aan te sluiten op de hoofdsteun met ingebouwde speaker en microfoon. Daar moet ik eens met een electrotechneut over kletsen.

Als je de iPhone een kwart slag draait en een film opzet zit je met een vet geluid naar een film te kijken. Leuk voor wachten oid.

Ben in ieder geval blij met deze set-up en het ziet er nog beschaafd uit ook. Foto's:

ief

Dat ziet er keurig uit zeg!  :eusa_clap:
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

viking_in_shorts

Citaat van: BarT5 op 05-06-2009 21:16:14
Als je de iPhone een kwart slag draait en een film opzet zit je met een vet geluid naar een film te kijken. Leuk voor wachten oid.

Herken ik helemaal. Zo heb ik laatst in mijn auto zitten wachten met Dolby Prologic Surround sound op mijn PSP (Ridge Racer)  :eusa_clap:

)()()sT

Mooi !!!
Waar heb je hem besteld? Ik vorige week hier:
http://www.discountcarstereo.com/detail.aspx?ID=791

Hopelijk ligt ie niet zolang bij de douane.....  :eusa_angel:
Die houder ziet er ook top uit  :eusa_clap:

BarT5

Ik heb hem van integrationsolutions.com . Erg goeie service. Ze hebben een on-line chathulplijnservice. Ze versturen snel, maar die TPG hier.........

Citaat van: viking_in_shorts op 05-06-2009 21:28:12
Citaat van: BarT5 op 05-06-2009 21:16:14

Herken ik helemaal. Zo heb ik laatst in mijn auto zitten wachten met Dolby Prologic Surround sound op mijn PSP (Ridge Racer)  :eusa_clap:

Dat dolby lijkt me ook wel wat. Maar goed je kunt niet alles hebben  :(

BarT5

Vandaag een derde elektrapunt in de bagageruimte geklust. Elektra is niet mijn sterkste punt. Ik had al wat adviezen van medeforummers gekregen, maar daar raak ik dan toch weer van in de war, zeker als dingen niet zo blijken te zijn als aangegeven.
Ik heb gezocht naar de kabelboom voor de trekhaak, maar die kon ik niet vinden of ik herkende hem niet. Uiteindelijk heb ik de aders gebruikt die in een stekkerblokje gaan dat aan de linkerkant, vlak bij het achterlicht, in een clip zit. Misschien is dit wel de aanvoer voor de trekhaakkabelboom, wie weet. In ieder geval gaan daar oa 2 dikke grijze draden met een rode streep in en daar staat permanent 12 Volt op. (Dat kan ik nog net meten met een multimetertje van een euro...) Uit dat blokje komt 1 dun rood draadje dat achter het zijschot verdwijnt. Naar de antenneversterker misschien?

In ieder geval heb ik daar 12 V vanaf getapt  en een aardedraad getrokken naar het aardepunt daar vlak bij. Het contactdoosje heb ik in het beklede luikje geschroeft dat onder de D-stijl zit. Ik weet het heren, hij zit niet in het midden, maar dat komt omdat ik diepte nodig had en dat was toevallig het punt waar genoeg ruimte was.

Terwijl ik dit klusje aan het doen was, bracht Tante Post ook nog een kadootje van een sloperij uit Belgie. Daar had ik voor weinig een setje bagagenetten op de kop getikt. Het inbrengen in de achterbank is een fluitje van een cent. Kapje aan de zijkant van de deelbare achterbank eraf schroeven ( 2 x Torx), Het nettending in de daarvoor bedoelde ruimte schuiven, de veer op spanning draaien en het asje van het nettending aan de buitenkant van de dartoe bestemde ruimte in een gaatje stoppen en het metalen uiteinde in de achterbankleuning schuiven. Kapjes er weer op, clips in het plafond schroeven en je hebt een veilige barriere tegen rondvliegende koelkluizen, beertenders, iPods, luchtpompen en wat er nog meer in het neiuwe stopcontact kan worden gestoken.

Ik had liever een beige setje, maar dat schijnt zo zeldzaam te zijn dat ik toch maar een zwarte heb genomen. Mocht iemand een beige setje hebben, dan hou ik me van harte aanbevolen.

BarT5

De zoektocht naar de trillingsvrije V70 heeft weer een nieuw hoofdstuk gekregen. Ik vermoedde al dat de voorschokbrekers niet goed meer waren. In Amsterdam gezocht naar een schokbreker testbank maar die zijn er blijkbaar gewoon niet meer, op eentje na bij mij om de hoek. Helaas had die onder water gestaan en was doorgefikt. Bij Ballering in Amsterdam heeft iemand op de auto geduwd en geconstateerd dat ze inderdaad niet helemaal jofel meer waren.

Ik zit een beetje aan mijn taks kwa uitgaven dus heb ik bij Rima 2 gebruikte veerpoten gekocht. Volgende dag in huis  en schroeven maar. Wat een verschil. Ik heb opeens kontakt met de weg. Het rommelt hier en daar nog wel een klein beetje op klinkerwegen maar het gevoel dat je de weg voelt is wel heel erg prettig. Op de snelweg stuurt ie ook een stuk strakker. het zoeken is weg.

De trillingen die ik bij 140 had zijn nu een stuk minder, maar er zit nog steeds iets in. Ik moet nog wel uitlijnen na deze actie, misschien helpt dat ook nog wel en ik laat nog maar eens balanceren.

Wel lullig is dat de voorkant nu een stuk hoger is. (foto's hieronder)  Ik had natuurlijk de veren van de oude poten over moeten zetten want dat zullen wel iets lagere (T5) zijn. Hoe kan ik dat trouwens zien. Staat er iets op, nummers oid? Op de "nieuwe" veren zit een lik groene verf. Betekent dat nog iets?

Verder ben ik vandaag bij http://www.detintmanfolies.nl/ geweest om de ramen een beetje donkerder te laten maken. Het is mooi dat originele glas, maar mijn tere huidje vindt het wel lekker om iets meer bescherming te hebben. Net als mijn kids die dan beter met/naar hun digitale spelletjes/filmmachines kunnen spelen/kijken. Wat weer goed is voor de rust van paps en mams onderweg naar Frankrijk en Italie deze zomer. En dat voorkomt weer echtscheidingen. Om maar niet te spreken over inbraakveiligheid. Een wondermiddel dus dat folie !

Ik heb met bewondering staan kijken hoe Kevin met dat folie in de weer was. Het ziet er eenvoudig uit en je zou denken "dat kan ik zelf ook", maar schijn bedriegt. Ik zag hem een paar dingetjes doen waarvan ik dacht dat als je dat niet in je vingers hebt, het eind resultaat niks wordt.

Afijn het zit erop en retestrak mag ik wel zeggen.

Ik moet nog even wennen want het hele beeld van de buitenkant van de auto is veranderd. Hij lijkt nu meer op een nautic blauwe met zwarte bekleding in plaats van beige. Maar van binnenuit is het geweldig. Toen het zonnetje vanmiddag op de terugweg ff doorkwam merkte ik al de weldaad van een permanente Ray-Ban om me heen.

De foto's:

Staat voor wel erg hoog op het pootje.......

ief

Je bent toe aan een paar verlagingsveren Bart. Voor de rest ziet het er fraai uit. Heb ooit bij mijn 855 ook de ramen laten tinten. Ik merkte bijvoorbeeld dat de airco veel minder moeite had de boel te koelen. vonden mijn 2 retrievers achterin bijzonder aangenaam.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Sbv

V70XC wannabee.  ;D

Zoals Ivo al aangaf, een klein stukje verlagen en klaar

Taranis

Citaat van: Sbv op 11-06-2009 18:45:04
Zoals Ivo al aangaf, een klein stukje verlagen en klaar 17" eronder

Weer een uitgave  :angel:

BarT5

Zo was ie toen ik hem kocht. En dat vond ik eigenlijk wel mooi. Nog lager gaat toch ook ten koste van het comfort (ben geen 18 meer !)

Ik kan toch gewoon de veren gebruiken die eronder zaten? Zoals op de foto hierboven?

Sbv

Kan gewoon. Enkel de veren rondom terug plaatsen

sappie

ziet er goed uit die getinte ramen. mooi dat alle ramen dezelfde tint hebben.
ik neem aan dat het nog binnen de wettelijke grenzen valt?

BarT5

Citaat van: Taranis op 11-06-2009 19:00:26
Citaat van: Sbv op 11-06-2009 18:45:04
Zoals Ivo al aangaf, een klein stukje verlagen en klaar 17" eronder

Weer een uitgave  :angel:

Eerst maar weer die andere veren eronder. Later maar eens kijken naar comets of meteors.

Citaat van: sappie op 11-06-2009 20:07:29
ziet er goed uit die getinte ramen. mooi dat alle ramen dezelfde tint hebben.
ik neem aan dat het nog binnen de wettelijke grenzen valt?

Wiezegrense ?   :-X

UserID6342

Ziet er netjes uit Bart die getinte ramen, heb je er even een PBtje over gestuurd.  En idd, de "oude" veren die je eronder uitgehaald hebt gewoon terug zetten.  Staat die ook meteen weer netjes op hoogte.