De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Denk idd dat het voor de onderlinge relatie heel goed is geweest om zo te handelen Ronald.  Met die taart / gebak kweek je juist de extra goodwill mee en dat kan later nog wel eens van pas komen.  Beter te veel als te weinig hebben.

Matthieu123

Netjes opgeknapt!

elianmars

Citaat van: Claudia op 30-05-2012 20:04:56
CiteerVanmiddag een lading onderdelen voor diverse forummers ophalen         

Als een XC90 ook een onderdeel is...je weet waar mijn huis woont! ;D

Is dit iets voor je, Clau?

XC90 V8  8)

antraciet

Citaat van: elianmars op 30-05-2012 23:11:55
Citaat van: Claudia op 30-05-2012 20:04:56
CiteerVanmiddag een lading onderdelen voor diverse forummers ophalen         

Als een XC90 ook een onderdeel is...je weet waar mijn huis woont! ;D

Is dit iets voor je, Clau?

XC90 V8  8)
Me like  ;D

Chris

Mooi, die taart ;D! Helemaal top! Wat goodwill is nooit weg ;).

Taranis

De laatste weken valt op dat de XC harder loopt dan ooit tevoren. De ene dag heeft ie er weliswaar meer zin in dan de andere dag, maar ik ken meer D5's met dat 'probleem'. Vandaag moest ik een noodstop maken voor een fietser van links. Ze zag me aan komen rijden, keek me aan en besloot er toch nog voor langs te gaan. De boodschappen lagen door de halve auto. Nadat ik uitgetoeterd en gemopperd was, gaf ik weer gas. Niets :eusa_shifty:
Nog meer gas.... gaspedaal ruim half ingedrukt en slechts 800 toeren ::) Na een seconde of 10 had ik het gehad en heb ik een karatetrap op het gaspedaal gegeven waarna we plots met 2700-2800 toeren en 4 slippende banden vertrokken. Jaja ::)

Thuis gekomen de boel maar eens uitgelezen en me verbaasd over de gigantische hoeveelheid foutmeldingen. Ik weet niet wat ze bij het vervangen van de deuren allemaal los gehad hebben, maar zoveel foutmeldingen heb ik er nog nooit in zien staan:

Hierboven zie je mogelijke oorzaak nummer 1 staan, hieronder nummer 2:

En wat gedetailleerdere informatie:

Voorlopig lijken er dus 2 mogelijke oorzaken te zijn: de luchtmassameter of de gaspedaalsensor (@ viking_in_shorts: it's that time of year...). Ondanks dat het na bijna 4 ton nog de originele luchtmassameter is, kan ik moeilijk geloven dat die de geest gegeven heeft. Bij mijn weten wordt zo'n ding langzaam steeds slechter en merk je verminderd vermogen, terwijl ik over vermogen juist niet te klagen heb.
Kan ik het functioneren van de luchtmassameter ergens uitlezen?

Ik zet zelf in op de gaspedaalsensor. Die had ik in mijn V70 na minder dan 3 ton al stuk, al was een keertje uit elkaar halen en goed schoonmaken voldoende om 't weer een tijdje te doen.

Voor nu heb ik alle codes gewist en de enige codes die terugkwamen waren die van de radio en de versterker (klopt, moeten nog aangemeld worden), de stuurwieleenheid en cruise control (klopt, komt doordat de contactrol gaar is en ik te gierig ben om die te vervangen), de potentiometer van de achteruitkijkspiegel (klopt, dat is de aan elkaar gekitte bedrading in het bijrijdersportier) en een storing in de motorsoftware (klopt, auto is gechipt).

Waarschijnlijk vandaag nog een ritje Ikea, daarna nog maar eens uitlezen.

viking_in_shorts

Ik heb dat probleem niet meer gehad overigens...

Alhoewel ik momenteel overstroom van de fouten :eusa_wall:

Sbv

Kan het zijn dat je met die trap de pedaalstand sensor ontregelt hebt ?
Verder vreemd van de lmm . Vanavond nog eens uitlezen wat er terug gekomen is

Taranis

Citaat van: Sbv op 16-06-2012 12:50:24
Kan het zijn dat je met die trap de pedaalstand sensor ontregelt hebt ?

Nee, die krijgt wel vaker wat voor z'n kiezen ;D

Inmiddels gevonden dat Vida maximaal 255 storingscodes opslaat en dat de storing aan de luchtmassameter reeds 255 keer gemeten is :eusa_think:

Inderdaad vanavond nog maar eens uitlezen.

Taranis

160 kilometer gereden en geen vreemde foutcodes anders dan de bekende :eusa_think:

Over een weekje of 2-3 nog maar eens kijken. Liefst vóór Olov aan de slag gaat met de deuren ruisvrij maken, want ik snap er geen moer van hoe ze 't voor elkaar gekregen hebben om zo'n rits foutmeldingen te genereren.

Vanavond even naar Ikea geweest. "Weet u zeker dat geen gebruik wilt maken van onze bezorgservice?" "Ja hoor, dat past wel!"

Nou....

Echt groot kun je een N niet noemen...

Ik kwam meteen nog meer tegen op de telefoon. Ik ben donderdagavond voor de kust van Scheveningen gaan ribvaren en mocht kiezen in welke boot ik zou stappen. Dat kon er natuurlijk maar 1 zijn:

;D

irikro

Wat is dat toch met jou en fietsers, lijkt wel alsof je ze aantrekt! ;D

maruska

staat er niet groot op de crossmeeuw dat hij mensen graag over de streep trekt ? ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

arjenT5R

karate kick op je gaspedaal ik heb toch wel zeker 5 minuten onder mijn bureau gelegen met de tranen in m'n ogen.
Kaptein kwam al vragen of het wel goed ging  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Thijs T5

:eusa_whistle: Prima volvo's hoor jongens :eusa_whistle:

Mijne is ook weer gek, Gaat om de 5 min het alarm af. Start ik de motor, alarm systeem service vereist....

Voelt een beetje als mosterd na de maaltijd. :P

R heeft de zondagochtend van veel mensen in de straat verziekt :eusa_whistle:

Taranis

Citaat van: arjenT5R op 17-06-2012 11:35:10
karate kick op je gaspedaal ik heb toch wel zeker 5 minuten onder mijn bureau gelegen met de tranen in m'n ogen.
Kaptein kwam al vragen of het wel goed ging  ;D

Gaat het weer een beetje jochie? ;D

Citaat van: Thijs T5 op 17-06-2012 11:52:35
:eusa_whistle: Prima volvo's hoor jongens :eusa_whistle:

Mijne is ook weer gek, Gaat om de 5 min het alarm af. Start ik de motor, alarm systeem service vereist....

Voelt een beetje als mosterd na de maaltijd. :P

R heeft de zondagochtend van veel mensen in de straat verziekt :eusa_whistle:

Is de batterij van je sirene niet leeg? Ik ben vanmiddag tot 17.00 thuis, kan 'm wel even uitlezen/resetten als je wil. Dan weet je wat 't is.