De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 04-07-2012 19:56:46
Hebben we het hier nou over de Crossmeeuw of die leenhoer?

;D

Taranis

Citaat van: KIM op 04-07-2012 17:49:32
Dus je moet een nieuw stukje kabelboom bestellen nu?

Nee voorlopig niet. Volgens die man hoefde ik er verder niks aan te doen. Dat doe ik dan weer niet, ik zal de boel binnenkort een keertje in de zuurvrije vaseline zetten en voorzien van een mooi kabelbeschermertje, maar meer ook niet. Als de storing vaker terugkomt dan ga ik er wel eens wat aan doen. Een eventuele volgende keer weet ik waar ik het moet zoeken.

Overigens was de ANWB-meneer duidelijk geen liefhebber: "je kunt bij deze auto's echt nergens fatsoenlijk bij, behalve dus de bekabeling van de startmotor".

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 04-07-2012 19:56:46
Hebben we het hier nou over de Crossmeeuw of die leenhoer?

Proest ;D

Soms, het komt niet vaak voor, rij ik ook wel eens in de XC :P
Ik zag inderdaad al weer een paar dagen vervangend vervoer voor me terwijl de XC bij Olov m'n portemonnee leeg zou trekken ::)

Sbv

Mooi dat je weer kan rijden. Is het windgeruis nu wel weg ?

Taranis

Twijfelgeval. Gisteren voor het eerst deze week eens 140+ gehaald, maar tegen dat ik gisteren naar huis ging begon het al flink te waaien (was net voor de regen thuis) dus dan heb je altijd wel wat windgeruis, zeker met roofrails en mickey-mouse-spiegels. Het is wel fors minder maar ik twijfel of het helemaal weg is, dus dat mag binnenkort iemand met een beter gehoor dan ik beoordelen :)

Afgelopen weekend naar Concert at Sea geweest en een vriendenstel kwam met een V50 achteraan. Ik kreeg 2 opmerkingen: wat rookt dat ding als je op het gas gaat staan (klopt, soms ook bij lage toerentallen, injectoren?) en je kunt schijnbaar goed zien dat de schokdemper rechtsachter niets meer doet, wat er volgens hen vrij spectaculair uitzag toen we een paar lange bochten pakten. Nu lag de auto ook wel tot de nok vol toe met troep maar toch :)
Ik wil toch echt eerst differentieel vervangen voordat ik de schokdemper ga vervangen dus dat blijft nog even zo, al ga ik dit jaar wel vrij vroeg voor de APK (ipv de gebruikelijke 1 dag voor het verlopen van de APK ;D ) zodat ik eventueel wat tijd over heb mocht ie afgekeurd worden op de schokdemper. Dan moet ik 'm wel vervangen.

Taranis

Afgelopen zaterdag met Sbv een stukje in de XC gereden en Sander hoorde het al vrij snel dat de deur rechtsachter nog steeds ruist. Het is al veel beter dan het geweest is, maar nog niet over. Omdat ik de auto door wat druktes momenteel lastig kan missen is de afspraak pas op 13 augustus ingepland om nogmaals te proberen de deur ruisvrij te krijgen. Het was met de oude deur ook goed, dus moet met deze ook goed te krijgen zijn.

De software voor de HU-850 heeft helaas niet het gewenste resultaat gehad, de verlichting brandt nog steeds niet. Met Vida gecontroleerd dat inderdaad de juiste software geladen is, dus nu blijft alleen nog een defect in de unit zelf over.
Ik heb best wat Volvo-enthousiasten als collega's, dus daar had ik 't vorige week tegen verteld en 1 had al aangeboden dat hij er wel een keer 's avonds of in 't weekend naar wilde kijken. Gisteren lag het systeem op 't werk plat en kon men niets doen, dus heeft ie onder werktijd de radio uit elkaar gehaald en kwam tot de conclusie dat het in de print zelf zit. De onderdelenman van Olov is op vakantie maar zodra deze terug is maar eens vragen wat een ruilunit kost en anders gaat de HU-650 er fijn terug in. Kost alleen wel weer een software-update dan ::) (die toch al duurder was dan afgesproken)

Aanstaande vrijdag gaat de auto naar Protech om de voorbumper te repareren na mijn aanvaring met een betonblokje, worden de achterdeuren in de eerste laag gezet en wordt de hele auto van een nieuwe lakverzegeling voorzien. Volgende week donderdag is ie klaar. Tot die tijd mag ik de V50 gebruiken.

24 augustus staat een afspraak voor een APK keuring en meteen 4 nieuwe banden. Dan dit najaar maar weer eens groot onderhoud doen en wat irritatie-puntjes oplossen :) Langzaam wordt het lijstje korter, al blijft de olielekkage van het blok me wat zorgen baren.

elianmars

Waar(vandaan) lekt het blok olie?

Ben

Citaat van: Taranis op 17-07-2012 09:15:49
De software voor de HU-850 heeft helaas niet het gewenste resultaat gehad, de verlichting brandt nog steeds niet. Met Vida gecontroleerd dat inderdaad de juiste software geladen is, dus nu blijft alleen nog een defect in de unit zelf over.
Ik heb best wat Volvo-enthousiasten als collega's, dus daar had ik 't vorige week tegen verteld en 1 had al aangeboden dat hij er wel een keer 's avonds of in 't weekend naar wilde kijken. Gisteren lag het systeem op 't werk plat en kon men niets doen, dus heeft ie onder werktijd de radio uit elkaar gehaald en kwam tot de conclusie dat het in de print zelf zit.

Vraag eens bij Forumsponsor Volvotech of die nog wat hebben liggen.

maruska

het lijstje korter, de portemonnaie leger, het hoofd kaler.. je hebt het volvo virus !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

KIM

Ronald heeft wel de koppigste variant  :P

Chris

Citaat van: KIM op 17-07-2012 10:33:16
Ronald heeft wel de koppigste variant  :P

;D

Goed bezig Ronald. Ook fijn om te zien dat het lijstje korter wordt! Ik denk dat zo'n ruilunit je best nog wat geld zal kosten, maar ben benieuwd wat je te horen gaat krijgen.

Wat voor bandjes gaan eronder?

Sbv

Ruilunit was destijds iets van 300 a 330 euro bij mijn weten. Tenminste die prijs kreeg ik door. Mogelijk dat het nog iets goedkoper kan

Marc O.

Citaat van: Chris op 17-07-2012 10:37:19

;D

Goed bezig Ronald. Ook fijn om te zien dat het lijstje korter wordt!

Nu maar hopen dat dat 'korter worden' niet van tijdelijke aard is. Zoals Kornelis al zegt, het is een redelijk koppig ding ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

Chris

Citaat van: Marc O. op 17-07-2012 10:56:46
Citaat van: Chris op 17-07-2012 10:37:19

;D

Goed bezig Ronald. Ook fijn om te zien dat het lijstje korter wordt!

Nu maar hopen dat dat 'korter worden' niet van tijdelijke aard is. Zoals Kornelis al zegt, het is een redelijk koppig ding ;D

Ooit wint Ronald... hij is namelijk een aanhouder, en volgens mij hebben we daar een spreekwoord over :eusa_whistle:.

mehn

Citaat van: Chris op 17-07-2012 10:58:41
Ooit wint Ronald... hij is namelijk een aanhouder, en volgens mij hebben we daar een spreekwoord over :eusa_whistle:.

Dat zal dan toch wel de dag zijn dat ie m inruilt of naar de sloop brengt ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Marc O.

Citaat van: mehn op 17-07-2012 11:00:00
Citaat van: Chris op 17-07-2012 10:58:41

Dat zal dan toch wel de dag zijn dat ie m inruilt of naar de sloop brengt ;D

Ja, slopen, dat zou een passende straf zijn voor die galbak ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...