De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

Chris

Citaat van: Marc O. op 17-07-2012 11:01:18
Citaat van: mehn op 17-07-2012 11:00:00
Citaat van: Chris op 17-07-2012 10:58:41
Ooit wint Ronald... hij is namelijk een aanhouder, en volgens mij hebben we daar een spreekwoord over :eusa_whistle:.

Dat zal dan toch wel de dag zijn dat ie m inruilt of naar de sloop brengt ;D

Ja, slopen, dat zou een passende straf zijn voor die galbak ;D

Het is inderdaad maar hoe je tegen winnen aankijkt ::).

Wie weet voelt hij zich wel een winnaar als dat ding naar de bodem van de Oosterschelde zinkt ;D.

Claudia

Ronald typt;
CiteerDan dit najaar maar weer eens groot onderhoud doen en wat irritatie-puntjes oplossen                   

Dit najaar?
Je doet het hele jaar niets anders, volgens mij! ;D
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Sbv

Het is een Zeeuw. Het zal dan wel oud ijzer en plastic bak worden, dan brengt het nog iets op  ;D

Chris

Citaat van: Sbv op 17-07-2012 11:35:36
Het is een Zeeuw. Het zal dan wel oud ijzer en plastic bak worden, dan brengt het nog iets op  ;D

Als hij nou ook zo zuunig was met rijden zou er misschien wat minder kapot gaan ;D.

Taranis

Gaat het weer lekker jongens? ;D

Citaat van: elianmars op 17-07-2012 09:20:42
Waar(vandaan) lekt het blok olie?

Ik twijfel of het de olieaansluiting achter op het blok is, of dat het een pakking is (klepdekselpakking of koppakking). Ik heb 't al eens beetje schoongemaakt en gaan rijden, maar ik kon het nog steeds niet duidelijk zien. Ik wacht dus maar tot het erger wordt, dan wordt het vanzelf duidelijk wat de boosdoener is. Zolang het niet op de oprit lekt, kan ik er nog wel mee leven. 't is alleen jammer dat het zo'n vette bende onder de kap wordt.

Citaat van: Ben op 17-07-2012 09:23:33
Vraag eens bij Forumsponsor Volvotech of die nog wat hebben liggen.

Forumsponsor Volvotech kan wat mij betreft de boom in. Als je in Schiedam voor z'n neus staat dan heeft ie de mooiste verhalen waar zodra je de straat uit gereden bent niets meer van terecht komt. Het is een hoop gel*l in de ruimte en weinig actie. Zodra ie iets meer moet doen dan simpelweg dozen schuiven, komt ie niet van z'n gat af.

Maar toch bedankt voor het meedenken ;)

Citaat van: Chris op 17-07-2012 10:37:19
Wat voor bandjes gaan eronder?

Ik denk Michelin Latitude met loadindex 102. Die had ik hiervoor ook en was ik erg tevreden over, alleen was de grip in bochten wat minder toen er nog maar 3-4mm profiel over was maar dat was een mooi excuus om ze af te raggen.
Pirelli's zijn een stuk goedkoper, maar mijn ervaring is dat ze snel slijten, trillen en cuppen dus ik geef liever wat meer uit als het dan maar goed is en lang mee gaat.

Citaat van: Marc O. op 17-07-2012 10:56:46
Nu maar hopen dat dat 'korter worden' niet van tijdelijke aard is. Zoals Kornelis al zegt, het is een redelijk koppig ding ;D

Ik voer de APK niet voor niets al anderhalve maand voor de uiterste datum uit  :eusa_shhh:

Citaat van: mehn op 17-07-2012 11:00:00
Citaat van: Chris op 17-07-2012 10:58:41
Ooit wint Ronald... hij is namelijk een aanhouder, en volgens mij hebben we daar een spreekwoord over :eusa_whistle:.

Dat zal dan toch wel de dag zijn dat ie m inruilt of naar de sloop brengt ;D

Je kunt er donder op zeggen dat als ik 'm nu inruil, de volgende eigenaar echt jaaaaaaren probleemloos rijdt en dat gun ik 'm niet, dus voorlopig rij ik nog jaaaaaaren door in de XC :P

Citaat van: Claudia op 17-07-2012 11:14:00
Ronald typt;
CiteerDan dit najaar maar weer eens groot onderhoud doen en wat irritatie-puntjes oplossen                   

Dit najaar?
Je doet het hele jaar niets anders, volgens mij! ;D

;D

Ik wil niet teveel in 1x doen om de kosten een beetje te spreiden. Niet alleen voor mezelf omdat andere dingen ook geld kosten, maar ook gezien de restwaarde. Als Harry de Trucker achterin kleunt met z'n 40-tonner, kijkt de verzekering echt amper naar het bedrag wat je het afgelopen jaar hebt geinvesteerd. Dus ik wil bewust niet alles in 1x oplossen.

Citaat van: Chris op 17-07-2012 11:55:21
Als hij nou ook zo zuunig was met rijden zou er misschien wat minder kapot gaan ;D.

Ik rijd best netjes dus daar moet ie maar tegen kunnen :P

maruska

is het weer rustig op "de plant" ronald ? ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Taranis

Nee, maar wel tijd voor 'operatie stofwolk' ;D :evil:

Snellebaksteen

Ha, die operatie ken ik. Ik ben trouwens al lang blij dat het niet "operatie heckgolf" is.
;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

elianmars

Citaat van: Taranis op 17-07-2012 17:04:01
Gaat het weer lekker jongens? ;D

Citaat van: elianmars op 17-07-2012 09:20:42
Waar(vandaan) lekt het blok olie?

Ik twijfel of het de olieaansluiting achter op het blok is, of dat het een pakking is (klepdekselpakking of koppakking). Ik heb 't al eens beetje schoongemaakt en gaan rijden, maar ik kon het nog steeds niet duidelijk zien. Ik wacht dus maar tot het erger wordt, dan wordt het vanzelf duidelijk wat de boosdoener is. Zolang het niet op de oprit lekt, kan ik er nog wel mee leven. 't is alleen jammer dat het zo'n vette bende onder de kap wordt.

Ik vroeg het eigenlijk omdat ik nieuwsgierig ben of je weer waar het vandaan komt, omdat het bij mijn wagen ook ergens lekt.
De garage waar ik de wagen apk heb laten keuren, kon zo snel niet ontdekken waar het vandaan komt. Ik heb ook al een aantal maal gezocht, maar kan niks ontdekken. Ik hoopte dat het het rubber van de olievuldop zou zijn, maar dat is het ook niet.
Bovenop de versnellingsbak is het vochtig van de olie en ook op de oprit ligt olie. Er zit bij mijn wagen geen plaat onder de motor, vandaar dat het direct op de straat terecht komt.

De keerringen aan distributiezijde en aan versnellingsbakzijde zijn vervangen, dus daar kan het volgens mij niet vandaan komen  :eusa_think:

KIM

Kun je checken wat voor olie het is?
Wellicht komt het uit de beluchting van de bak...

elianmars

Citaat van: KIM op 17-07-2012 19:12:05
Kun je checken wat voor olie het is?
Wellicht komt het uit de beluchting van de bak...

Ik weet niet wat voor kleur bakolie zou moeten zijn? Is dat ook rood, net als automaatbakolie?

grijzev70tdi

je kan het verschil wel ruiken.

Grolsch, het klinkt al lekkerder

KIM

Bij een handbak heeft het de kleur van motorolie. Het heeft wel een penetrante geur; zo kun je het herkennen.
Automaatbakolie kan overigens ook geel zijn; dat ruikt meer ietwat muffig.

elianmars

Ik zit nu wel een beetje te spammen in het topic van Ronald, maar goed  :eusa_shifty:

Ik vind het wel apart ruiken. Ik dacht eigenlijk dat het motorolie was, dat op iets heets terecht komt, vandaar de geur.

Mocht het uit de bak komen, wat zou daar de reden van zijn? Teveel olie?

KIM

Meestal het gevolg van teveel olie. Het kan ook met de druk in de bak te maken hebben (veroorzaakt door bv vervuiling), maar ik ben niet een kenner op dat gebied...