De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Citaat van: Chris op 21-08-2011 20:40:21
Carglass? Dit keer dus maar niet direct naar de dealer voor een originele ruit en vervolgens maanden met je verzekering in discussie?? ;D

Etter >:( :P
Die discussie laaide 2-3 weken terug weer op toen ik de nieuwe polis kreeg en men een schadevrij jaar in mindering had gebracht wegens dat akkefietje met die ruit. Uiteindelijk hebben ze de premie wel verlaagd, maar toch dat schadevrij jaar in mindering gebracht. Nou ja, zo lang ik minder hoef te betalen vind ik het wel best ;D

Sbv

Noordkaap gaat wel lukken, we zullen als het koud word eens de module van de standkachel overzetten en hopelijk werkt het dan gewoon.

Ruit, snel laten fixen, nu is er nog wat hoop.

Taranis

Citaat van: Sbv op 21-08-2011 21:50:18
Noordkaap gaat wel lukken, we zullen als het koud word eens de module van de standkachel overzetten en hopelijk werkt het dan gewoon.

Desnoods gaat er een nieuwe standkachel in, maar ik ga niet nog een hele winter kou lijden of kickdownen om warme lucht uit de roosters te krijgen ;D

Citaat van: Sbv op 21-08-2011 21:50:18
Ruit, snel laten fixen, nu is er nog wat hoop.

Jaja, ik bel vandaag, beloofd :P

Sbv

Ach erm toch met je standkachel...

PS hedenochtend nog geen problemen gehad met de parkeersensoren in mijn V70. Mogelijk toch de electronica ?
Nu hopen op een koude periode, dan slopen we de XC van mijn pa een keer voor de standkachel

Taranis

Citaat van: Sbv op 22-08-2011 08:37:25

Anders moet ik ook met een sjaal aan in de auto :evil: :P

PS hedenochtend nog geen problemen gehad met de parkeersensoren in mijn V70. Mogelijk toch de electronica ?
Nu hopen op een koude periode, dan slopen we de XC van mijn pa een keer voor de standkachel

Ik heb ook nog geen problemen, maar ik wacht wel even met een nieuw doosje elektronica te bestellen tot 't flink geregend heeft, dan weet ik het zeker :)

Vrijdag wordt de ruit op lokatie gerepareerd. Benieuwd of Carglass het terrein van de kerncentrale op komt, maar daar komen ze dan wel weer achter ;D

Chris

Citaat van: Taranis op 22-08-2011 08:47:38

Anders moet ik ook met een sjaal aan in de auto :evil: :P

Ik heb ook nog geen problemen, maar ik wacht wel even met een nieuw doosje elektronica te bestellen tot 't flink geregend heeft, dan weet ik het zeker :)

Vrijdag wordt de ruit op lokatie gerepareerd. Benieuwd of Carglass het terrein van de kerncentrale op komt, maar daar komen ze dan wel weer achter ;D

Leuk experiment ;D!

Zou wel fijn zijn, anders moet je er of weer heen of thuisblijven.

Citaat van: Taranis op 21-08-2011 21:08:27
Citaat van: Chris op 21-08-2011 20:40:21
Carglass? Dit keer dus maar niet direct naar de dealer voor een originele ruit en vervolgens maanden met je verzekering in discussie?? ;D

Etter >:( :P
Die discussie laaide 2-3 weken terug weer op toen ik de nieuwe polis kreeg en men een schadevrij jaar in mindering had gebracht wegens dat akkefietje met die ruit. Uiteindelijk hebben ze de premie wel verlaagd, maar toch dat schadevrij jaar in mindering gebracht. Nou ja, zo lang ik minder hoef te betalen vind ik het wel best ;D

;D Ghehe... sorry he ;).

Hmm... dat wist ik niet natuurlijk :eusa_whistle:. Wel vervelend dat ze daar dan weer op terug komen op die manier. Maargoed, als je minder hoeft te betalen is het wel prima.

Taranis

Citaat van: Chris op 22-08-2011 09:07:04
Maargoed, als je minder hoeft te betalen is het wel prima.

Jep. APK bij de dealer: 86 euro. APK bij de garage op het dorp: 45 euro.

Aanstaande maandagochtend lever ik 'm bloedheet af voor de roetmeting, de rest van de keuring doen ze er direct achteraan en ik mag er op wachten (kon bij Olov niet, ze hadden de auto liever de hele dag :eusa_doh: ).

Zoals Sbv al aangaf zullen de banden wel een aantekening worden, maar ik mik er binnenkort wel 4 nieuwe winterbanden op.

Chris

Citaat van: Taranis op 22-08-2011 09:14:38
Citaat van: Chris op 22-08-2011 09:07:04
Maargoed, als je minder hoeft te betalen is het wel prima.

Jep. APK bij de dealer: 86 euro. APK bij de garage op het dorp: 45 euro.

Aanstaande maandagochtend lever ik 'm bloedheet af voor de roetmeting, de rest van de keuring doen ze er direct achteraan en ik mag er op wachten (kon bij Olov niet, ze hadden de auto liever de hele dag :eusa_doh: ).

Zoals Sbv al aangaf zullen de banden wel een aantekening worden, maar ik mik er binnenkort wel 4 nieuwe winterbanden op.

Dat is wel een verschil! Dat zou ik dan ook doen, zeker als je erop kan wachten. Ik vraag dat bij Volvo ook weleens, maar dat kan nooit. Ze maken toch een planning? Ik vind het prima als ik even een half uurtje moet wachten voordat ze eraan beginnen, maar dan kan je hem wel gelijk weer meenemen.. en dat is wel erg fijn. Volvo en service... gaan vaak niet echt samen.

Als de banden niet onder het wettelijk minimum zitten is het prima, die aantekening boeit dan niet als hij maar wordt goedgekeurd. Wat je zegt, dan snel maar een paar winterbanden scoren voor over een paar maanden. Hoe lang verwacht je nu nog op deze te kunnen rijden?

Sbv

desnoods, neem je mijn set winterbanden en velgen mee, maat klopt wel voor geen meter, maar profiel zal dan geen issue meer zijn.

Ik denk eerder dat je de lokale dealer en service bedoeld.  ;D

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 22-08-2011 09:14:38

Heb jij eigenlijk ooit wel eens met Zomerbanden gereden? :eusa_whistle:

Ben

Citaat van: Chris op 22-08-2011 09:17:32
Volvo en service... gaan vaak niet echt samen.

Dat is kennelijk erg dealer/vestiging afhankelijk.
Mijn ervaring bij zowel Schaap Emmeloord als Serva Soest is dat MIJ gevraagd wordt wanneer IK tijd heb.
M.a.w. ik kan bepalen wanneer mijn auto aan de beurt is en kan dan ook aangeven of ik wil wachten of later terugkom.
Serva is op fiets afstand, dus krijg ik een leenfiets mee, Schaap geeft me desgewenst een auto mee en komt, als het wat langer duurt, de auto thuis omruilen

Chris

Citaat van: Ben op 22-08-2011 09:22:25
Volvo en service... gaan vaak niet echt samen.

Dat is kennelijk erg dealer/vestiging afhankelijk.
Mijn ervaring bij zowel Schaap Emmeloord als Serva Soest is dat MIJ gevraagd wordt wanneer IK tijd heb.
M.a.w. ik kan bepalen wanneer mijn auto aan de beurt is en kan dan ook aangeven of ik wil wachten of later terugkom.
Serva is op fiets afstand, dus krijg ik een leenfiets mee, Schaap komt, als het wat langer duurt, de auto thuis omruilen

Dan is het inderdaad behoorlijk dealer/vestiging afhankelijk ja. Dat is nette service :eusa_clap:.

Taranis

Hoe lang verwacht je nu nog op deze te kunnen rijden?

Maandje of 3... ze houden het verrassend lang vol :)

Citaat van: Sbv op 22-08-2011 09:20:01
desnoods, neem je mijn set winterbanden en velgen mee, maat klopt wel voor geen meter, maar profiel zal dan geen issue meer zijn.

Tnx voor het aanbod, gok dat het niet nodig is. Als banden niet meer door de APK komen, wil ik er ook niet meer op rijden. Stukje veiligheid :)

Citaat van: viking_in_shorts op 22-08-2011 09:21:21
Heb jij eigenlijk ooit wel eens met Zomerbanden gereden? :eusa_whistle:

;D

Mijn huidige zomerbanden zijn ook M+S volgens de wang van de band ja ;)

Citaat van: Ben op 22-08-2011 09:22:25

Eh? :eusa_shifty: Jeetje... wat een cultuurschok. Dat zie ik de komende 3 triljoen jaar niet gebeuren in Goes, maar 't is wel de reden dat bijvoorbeeld m'n pa heel erg naar Lexus zit te kijken omdat zij die service wel bieden.

Ben

Tja, sinds Zeeland 'door de Duitsers is overgenomen' mag je er dan wel wat sneller rijden maar echt vriendelijk is het voor de autochtonen niet geworden  :P

Chris

Citaat van: Taranis op 22-08-2011 09:46:21
Hoe lang verwacht je nu nog op deze te kunnen rijden?

Maandje of 3... ze houden het verrassend lang vol :)

Dan haal je het misschien wel tot aan de periode dat je rustig op winterbanden kunt rondtuffen.