De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Taranis

Pa heeft 't ding destijds gekocht omdat ie er ook regelmatig mee offroad gaat en dat lukt niet met een V70 classic. Ik heb toen serieus m'n best gedaan om 'm in een V70n te krijgen maar helaas.
Vooral in Zweden en Denemarken rijdt ie bij veel klanten over 't land en door boomgaarden (gelukkig niet te dicht langs bomen ivm krassen ::) ), als 't net gedooid heeft kan 't dan wel eens wat drassig zijn. Met de XC heeft ie nog nooit vast gezeten, dat was met de V70 wel anders. Valt alleszins mee wat zo'n XC offroad presteert, alleen moet je wel wat gas geven. Zonder of te weinig gas en de voorwielen spinnen door terwijl de achterwielen niets doen.

viking_in_shorts

Citaat van: Taranis op 05-05-2009 17:28:43
Pa heeft 't ding destijds gekocht omdat ie er ook regelmatig mee offroad gaat en dat lukt niet met een V70 classic. Ik heb toen serieus m'n best gedaan om 'm in een V70n te krijgen maar helaas.
Vooral in Zweden en Denemarken rijdt ie bij veel klanten over 't land en door boomgaarden (gelukkig niet te dicht langs bomen ivm krassen ::) ), als 't net gedooid heeft kan 't dan wel eens wat drassig zijn. Met de XC heeft ie nog nooit vast gezeten, dat was met de V70 wel anders. Valt alleszins mee wat zo'n XC offroad presteert, alleen moet je wel wat gas geven. Zonder of te weinig gas en de voorwielen spinnen door terwijl de achterwielen niets doen.

Zo was er hier laatst in de buurt 'n bergje waar een bepaalde witte V70NN niet zonder rokende, tollende en gierende banden omhoog kwam. Een zekere zilveren C70 van 10 jaar oud echter ........ ;)

Laserblue

Citaat van: viking_in_shorts op 05-05-2009 17:47:08
Citaat van: Taranis op 05-05-2009 17:28:43
Pa heeft 't ding destijds gekocht omdat ie er ook regelmatig mee offroad gaat en dat lukt niet met een V70 classic. Ik heb toen serieus m'n best gedaan om 'm in een V70n te krijgen maar helaas.
Vooral in Zweden en Denemarken rijdt ie bij veel klanten over 't land en door boomgaarden (gelukkig niet te dicht langs bomen ivm krassen ::) ), als 't net gedooid heeft kan 't dan wel eens wat drassig zijn. Met de XC heeft ie nog nooit vast gezeten, dat was met de V70 wel anders. Valt alleszins mee wat zo'n XC offroad presteert, alleen moet je wel wat gas geven. Zonder of te weinig gas en de voorwielen spinnen door terwijl de achterwielen niets doen.

Zo was er hier laatst in de buurt 'n bergje waar een bepaalde witte V70NN niet zonder rokende, tollende en gierende banden omhoog kwam. Een zekere zilveren C70 van 10 jaar oud echter ........ ;)

;D tja  ;D
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Taranis

Citaat van: viking_in_shorts op 05-05-2009 17:47:08
Citaat van: Taranis op 05-05-2009 17:28:43
Pa heeft 't ding destijds gekocht omdat ie er ook regelmatig mee offroad gaat en dat lukt niet met een V70 classic. Ik heb toen serieus m'n best gedaan om 'm in een V70n te krijgen maar helaas.
Vooral in Zweden en Denemarken rijdt ie bij veel klanten over 't land en door boomgaarden (gelukkig niet te dicht langs bomen ivm krassen ::) ), als 't net gedooid heeft kan 't dan wel eens wat drassig zijn. Met de XC heeft ie nog nooit vast gezeten, dat was met de V70 wel anders. Valt alleszins mee wat zo'n XC offroad presteert, alleen moet je wel wat gas geven. Zonder of te weinig gas en de voorwielen spinnen door terwijl de achterwielen niets doen.

Zo was er hier laatst in de buurt 'n bergje waar een bepaalde witte V70NN niet zonder rokende, tollende en gierende banden omhoog kwam. Een zekere zilveren C70 van 10 jaar oud echter ........ ;)

;D ;D ;D

Jij reed nog op de wintersloffen en Johann niet?

viking_in_shorts

Nope - ik op Zero Nero's. Was gewoon erg veel gruis ...

Taranis

Vraag: weet iemand of je stoelen op een ander onderstel kunt overbouwen? In de XC70 zitten stoelen met stoelverwarming en de bestuurdersstoel is elektrisch verstelbaar met geheugen. Alleen is de kleur niet helemaal mijn smaak. Op marktplaats staat een mooie zwarte set te koop, maar dan handmatig verstelbaar en zonder stoelverwarming.

Kan dit redelijk eenvoudig omgebouwd worden?

Rogers XC 70 2000

zie nu pas dat je over gaat op de XC....
Mooie bak... en als je wilt ruilen (met gesloten beurs  ;D) met mijn V70 XC (de classic)... geef maar een gil  ;D ;D

arjenT5R

Is het kenteken toevallig iets van 54-nf...?
Volgens mij zag ik um net rijden in vliss
nette wagen  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Sbv

Citaat van: arjenT5R op 06-05-2009 11:47:42
Is het kenteken toevallig iets van 54-nf...?
Volgens mij zag ik um net rijden in vliss
nette wagen  :D
nee een ander kenteken. Iets met PP dacht ik

Taranis

Citaat van: Rogers XC 70 2000 op 06-05-2009 11:43:15
zie nu pas dat je over gaat op de XC....
Mooie bak... en als je wilt ruilen (met gesloten beurs  ;D) met mijn V70 XC (de classic)... geef maar een gil  ;D ;D

Hmmmm... even nadenken :eusa_think:







Neuj, doe toch maar niet ;D

Citaat van: arjenT5R op 06-05-2009 11:47:42
Is het kenteken toevallig iets van 54-nf...?
Volgens mij zag ik um net rijden in vliss
nette wagen  :D

Sander heeft gelijk, kenteken is 45-PP-**.

Auto rijdt deze week in Zweden, een uurtje of 2 van viking_in_shorts vandaan (omgeving Jönköping).

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

nickk.

Leuke bak! Zal geen pijnlijke vervanging zijn denk ik. Alleen je 850R automaat blijft zo wel ver weg he, das dan weer een beetje jammer. Maarja, wel een errug mooie v70N!

Chris

Dus toch! Leuk... ben benieuwd hoe die XC je gaat bevallen

Binnekort ff bijbabbelen Ronald!

Groeten,
Chris

Taranis

Citaat van: nickk. op 06-05-2009 23:41:19
Alleen je 850R automaat blijft zo wel ver weg he, das dan weer een beetje jammer. Maarja, wel een errug mooie v70N!

Dank je! :D Maar je hebt idd wel gelijk ja, een 850 erbij duurt zo wel weer even... maar ja, je kunt niet alles hebben, die 850 komt ook wel weer 8)

Citaat van: Chris op 07-05-2009 17:14:59
Dus toch! Leuk... ben benieuwd hoe die XC je gaat bevallen

Binnekort ff bijbabbelen Ronald!

Tnx! Goed plan! Bijna 'jammer' dat het zondag moederdag is, ze geven dan namelijk erg goed terrasweer af :eusa_whistle:

Chris

Citaat van: Taranis op 08-05-2009 07:41:58
Citaat van: Chris op 07-05-2009 17:14:59
Dus toch! Leuk... ben benieuwd hoe die XC je gaat bevallen

Binnekort ff bijbabbelen Ronald!

Tnx! Goed plan! Bijna 'jammer' dat het zondag moederdag is, ze geven dan namelijk erg goed terrasweer af :eusa_whistle:

Zeker jammer! Toch alweer verplichtingen op de rol staan :eusa_wall:

Maar, gelukkig staan we aan het begin van een periode met (Nederland kennende) zo nu en dan lekker weer :angel:, dus ergens moeten we toch een lekkere dag kunnen vinden!