De Crossmeeuw

Gestart door Taranis, 01-05-2009 20:04:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjenT5R

 :eusa_dance: op naar de 400.000
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Taranis

Citaat van: Freakybaby op 09-11-2009 22:27:01
Qua het op temperatuur komen.. Als het goed koud is en je meteen de snelweg op duikt heeft de D5 het, net als elke effectieve diesel, altijd moeite met warm worden, is ie veel sneller warm als je gewoon een rondje door het dorp doet?

Nee, ook dan duurt het een kilometer of 10...

Citaat van: Emiel op 09-11-2009 22:32:17
Multiriemspanner gewoon meenemen als alles losgaat. Valt qua extra werk erg mee.

Mijn multiriemspanner is 159K meegegaan. Eerste 10 seconden piepte ie na het starten..zo irritant. :eusa_shifty:

;D

Ik laat 'm inderdaad gewoon vervangen. Zal binnenkort even prijs opvragen.

Iemand trouwens een idee wat dit inhoudt? :



En na de volgende start:



Moet ik me ergens zorgen om gaan maken of is dit gewoon elektronische ongein? In het boekje kwam ik het niet tegen en bij mijn weten werkt alles nog :eusa_think:

Ben

Dit heb ik er wel eens over gelezen
De melding ''Anti-Skid service vereist '' is een zeer breed en algemene melding van het rem / antislip-regel systeem. Weet je wat voor foutcode er was opgeslagen? is de fout permanent?

Wat wel eens voorkwam was dat de sas module stuk ging of dat de airbag-ring niet goed is afgesteld. Hierdoor kan de calibratie van het dstc systeem in de war raken. Ik weet dat het een beetje ingewikkeld klinkt allemaal maar het is nu eenmaal een storing die met al deze zaken te maken kan hebben.

arjenT5R

anti skid?... iets met je stc of dstc van doen?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Emiel

DSTC voornamelijk. Maar ook met motorstoringen en AWD kan ie die melding geven. Volvo zal ondertussen wel spijt hebben dat ze die melding er ooit in hebben geprogrammeerd.

Meeste komt de SAS voor (in 850 taal; de contractrol, in hippe onmogelijke Volvo afkortingtaal; Steering Alignment Sensor). Maar ook de giersensor, rempedaalstandsensor, 4C knopje, ABS sensor etc etc kan die melding geven


)()()sT

Hee,

een kennis van ons mailde me laatst met dezelfde melding in zijn 2004 2.5T
Wat is dan de remedie? Uitlezen wat er precies fout is, en vervangen? Die kennis zag al opdiverse fora al stevig geprijsde reparatiedelen o.a:

CiteerIk krijg al enige tijd de melding : anti-skid service required. Onderzoek en second opinion bij enkele Volvo garages leveren als conclusie op dat een van de twee computermoduiled ... REM moet worden vervangen. Dit nadat aansluitinigen zijn gecontroleerd en andere tests zijn uiitgevoerd. De aanbevolen  reparatie wordt geschat tussen Eur 1700 en Eur 2000. Heeft iemand een alternatief? Bijvoorbeeld zijn er 2e hands modules te koop?

Mis je de 850/V70 nog niet Ronald?  ;D

Taranis

@ Ben: tnx voor de info. Wel vrij bizar dat de airbag-ring van invloed is op het dstc :eusa_think:

@ Emiel: ook tnx... maar heeft dus vrij weinig zin uit te gaan zoeken wat het is, daarvoor is het te algemeen?

@ Joost: nee ;D

Emiel

Citaat van: Taranis op 11-11-2009 21:00:20
@ Emiel: ook tnx... maar heeft dus vrij weinig zin uit te gaan zoeken wat het is, daarvoor is het te algemeen?

Jup, eerst foutcodes eruit trekken.

Claudia

Citaat van: Taranis op 11-11-2009 21:00:20


@ Joost: nee ;D


Echt wel!
Waar zijn de tijden dat je elke maand (minstens) bij de garage stond....en je niet wist hoeveel geld je er nu weer achter mocht laten! :P
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Taranis

Citaat van: Emiel op 11-11-2009 21:17:29
Citaat van: Taranis op 11-11-2009 21:00:20
@ Emiel: ook tnx... maar heeft dus vrij weinig zin uit te gaan zoeken wat het is, daarvoor is het te algemeen?

Jup, eerst foutcodes eruit trekken.

Ok, gaan we dat dus eerst maar doen :)

Citaat van: Claudia op 11-11-2009 21:20:31
Echt wel!
Waar zijn de tijden dat je elke maand (minstens) bij de garage stond....en je niet wist hoeveel geld je er nu weer achter mocht laten! :P

Die tijden liggen gelukkig achter me ;D Met de GLT en de R waren de reparatiekosten inderdaad vrij hoog, met de V70 ging dat al een stuk beter. Nu met de XC is m'n voornemen om niet vaker dan eens in de 20.000 kilometer naar de dealer te gaan eigenlijk :eusa_pray: (of is dit de goden verzoeken?)

Ben

Citaat van: Taranis op 11-11-2009 21:27:15
Nu met de XC is m'n voornemen om niet vaker dan eens in de 20.000 kilometer naar de dealer te gaan eigenlijk :eusa_pray: (of is dit de goden verzoeken?)

nee hoor, doe ik ook  :eusa_dance:

Scooby Doo

Citaat van: Ben op 11-11-2009 22:33:34
Citaat van: Taranis op 11-11-2009 21:27:15
Nu met de XC is m'n voornemen om niet vaker dan eens in de 20.000 kilometer naar de dealer te gaan eigenlijk :eusa_pray: (of is dit de goden verzoeken?)

nee hoor, doe ik ook  :eusa_dance:

Met dezelfde rijstijl als Ronald??  :P
Puppy Power!!!

Ben

Citaat van: Scooby Doo op 11-11-2009 22:47:40
Citaat van: Ben op 11-11-2009 22:33:34
Citaat van: Taranis op 11-11-2009 21:27:15
Nu met de XC is m'n voornemen om niet vaker dan eens in de 20.000 kilometer naar de dealer te gaan eigenlijk :eusa_pray: (of is dit de goden verzoeken?)

nee hoor, doe ik ook  :eusa_dance:

Met dezelfde rijstijl als Ronald??  :P

Tja, daar zou het leeftijdsverschil tussen de rijders wel eens parten kunnen spelen  :eusa_think:

Freakybaby

Citaat van: Taranis op 11-11-2009 20:03:32
Citaat van: Freakybaby op 09-11-2009 22:27:01
Qua het op temperatuur komen.. Als het goed koud is en je meteen de snelweg op duikt heeft de D5 het, net als elke effectieve diesel, altijd moeite met warm worden, is ie veel sneller warm als je gewoon een rondje door het dorp doet?

Nee, ook dan duurt het een kilometer of 10...


Misschien dat bijv Ben eens kan opletten hoe lang het bij hem duurt? Ik heb helaas geen D5 meer tot mijn beschikking om te testen  :(

Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Sbv

Citaat van: Freakybaby op 11-11-2009 22:57:13
Citaat van: Taranis op 11-11-2009 20:03:32
Citaat van: Freakybaby op 09-11-2009 22:27:01
Qua het op temperatuur komen.. Als het goed koud is en je meteen de snelweg op duikt heeft de D5 het, net als elke effectieve diesel, altijd moeite met warm worden, is ie veel sneller warm als je gewoon een rondje door het dorp doet?

Nee, ook dan duurt het een kilometer of 10...


Misschien dat bijv Ben eens kan opletten hoe lang het bij hem duurt? Ik heb helaas geen D5 meer tot mijn beschikking om te testen  :(



Heb een D5 tot mijn beschikking en dat duurt best wel lang. Als het echt vriest, zoals afgelopen winter(-10 ofzo)is de auto in Dordrecht net een beetje op temperatuur en dan is 21 km. Heerlijk die billenwarmers dan.
Met de XC70 zal ik binnenkort gaan testen