Hanss850 en de R

Gestart door hanss850, 07-05-2009 00:17:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

cas

Dan heeft hij toch wel een melding opgeslagen hans, even uitlezen bij Ed inderdaad. zit bij mijn nieuwe huis in de straat om de hoek :)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

hanss850

Citaat van: cas op 25-10-2011 08:48:29
Dan heeft hij toch wel een melding opgeslagen hans, even uitlezen bij Ed inderdaad. zit bij mijn nieuwe huis in de straat om de hoek :)


Heb vandaag papadag, dus voor morgen kan ik toch niet laten uitlezen. Ga dus morgen naar m'n eigen garage en weet dan morgen meer
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

wepster

dat onderschrift


het is geen auto het is een volvo


:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

hanss850

Citaat van: wepster op 25-10-2011 09:32:52
dat onderschrift


het is geen auto het is een volvo


:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

haha,

was destijds toen zoon BoB 2 was een uitspraak van hem
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

hanss850

Zojuist de rooie verkocht, en wordt volgende week opgehaald. Dus nog maar in volvo in huize Hanss850

Verder zo de R uit laten lezen, en ben zelf opzoek naar een obd2 uitlees apparaat
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

jrkalf

shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

maruska

hehehe, jij leest teveel in maartendeb's log jelle ^^
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

jrkalf

Citaat van: maruska op 26-10-2011 14:36:28
hehehe, jij leest teveel in maartendeb's log jelle ^^
Nee, ik had er zelf ook al naar gekeken. Toen ik dacht aan een turbotuner ombouw richting een v70 ECU. Maar dat doen we gewoon lekker niet. OBD-1 werkt ook prima.

Wat me er aan herinnert dat ik weer even onder de motorkap moet duiken om het service lampje te resetten. Mijn garagist doet niet aan servicebeurt lampjes :+
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

KIM

Ik ben bang dat dat op de R niet gaat werken. Dit systeem is geschikt voor OBD II auto's en (ondanks de aanduiding op het muntenbakje) onze 850's zijn OBD 1,5.

Dat wil zeggen: Het motormanagement is niet uitleesbaar op de OBD II diagnosepen nr.7; hij zit op 4 en is niet samen te voegen met de systemen die wel op pen 7 zitten.

jrkalf

Citaat van: KIM op 26-10-2011 18:51:06
Ik ben bang dat dat op de R niet gaat werken. Dit systeem is geschikt voor OBD II auto's en (ondanks de aanduiding op het muntenbakje) onze 850's zijn OBD 1,5.

Dat wil zeggen: Het motormanagement is niet uitleesbaar op de OBD II diagnosepen nr.7; hij zit op 4 en is niet samen te voegen met de systemen die wel op pen 7 zitten.
ik had al eens gemaild met deze mannen en ze beweerden toen dat het ging werken. Maar misschien heeft er iemand hier ervaring mee.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

KIM

Gelukkig is het voor 125 Euro ook het proberen waard.
Ik geloof niet in de verkoopverhaaltjes van dergelijke mensen; zij weten echt niet hoe het OBD van onze auto's in elkaar steekt.

hanss850

#356
Wat het uitlezen betreft ga ik van de week wat telefoontjes plegen en eens kijken wie iets werkends kan leveren voor de R.
Verder is de R vandaag uitgelezen en storing is idd lambdasonde.

Vooralsnog is na de reset het lampje uitgebleven

Even afwachten dus en als t lampje weer aanspringt nieuwe plaatsen
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

jrkalf

Een lambda sonde is niet per definitie een aan/uit probleem.

Net als bij een LMM moet deze zichzelf inleren en daar gaat wel een paar kilometer overheen. Meeste richtlijnen die ik hoor is rond de 80 kilometer+.


Jelle
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

hanss850

Afgelopen week druk geweest en hoop deze week tijd te hebben om eea met betrekking tot een odb2 uitleessysteem uit te zoeken.

Wel deze week de garage maar eens opgeruimd zodat de MX5 lekker binnen kan staan want zo'n rooie auto verkleurt toch wel aardig als ie buiten staat, en is natuurlijk ook beter voor het dakje.

Gisteren even bij de opendag van x-kote geweest, er stond 12:00 volgens mij wel 30 suburu impreza daar voor de deur, en maar 1 VOLVO. best leuk zon subaru maar totaal niet practisch.
Bij 1 van de standhouders daar nog een nieuwe radio met handsfree bel mogelijkheid voor de RAV4 gehaald en profi poetsmachine besteld.

Bij thuiskomst gelijk de radio ingebouwd en alle draadjes natuurlijk netjes weggewerkt. Vrouwtje is helemaal blij nu, ze wilt nu enkel nog een paar parkeersensoren dus dat deze week maar inbouwen en is ze nog blijer.

Vandaag de Rooie 855 klaarmaken, Winterbandjes monteren, wassen en stofzuigen zodat de koper lekker fris en veilig verder kan roffelen.

Dat was het voor nu wel weer even
Ik grijze Land Rover defender 90, Wij V70 2.5T AWD

Martijn_B

Leuk Hans, X-Kote is opzich mooi spul. Wat voor poetsmachine heb je besteld, en leveren ze er dan ook X-Kote producten bij?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software