Nieuwe Schijven en Remklauwen! COULANCE!!!

Gestart door MarcoV, 07-05-2009 13:29:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

wepster

#60
MARCO  
bel eens met de dealer en vraag eens hoe ze de remmen hebben ontlucht aan jou verhaal te horen zit er nog steeds lucht in en daarom reageerd de pedaal ook later vloeistof laat zich niet samen drukken lucht wel ;D
ik zeg ontlucht de remmen nog een keer met 2 mensen en dan overkruis dus bij voorbeeld linksvoor eerst dan rechts achter dan rechts voor en dan links achter op de ouderwetse manier met een slangetje en iemand die pompt geloof me dan komt er nog lucht uit het systeem
rem vloeistof word wild zo als men dan noemt door het vullen met een druk systeem dat houd in dat er dus altijd na ontlucht moet worden en dan merk je een zee van verschil

greets wepster

MarcoV

Ja, dat zou ik kunnen doen maar heb ik dan weer niet het probleem dat de hoofdremcilinder kapot getrapt wordt net als nu!

MarcoV :(

MarcoV

Zijn er vrijwilligers die dit zouden willen doen bij mij dit weekend en desnoods als dit niet werkt de oude remklauwen er weer op willen doen?
Sander en Marcel bijv ;D

MarcoV ;)

mevita

Je hebt net een paar honderd euries bij de dealer achtergelaten , ik zou eerst bij hem teruggaan en hem melden dat hij nog niet goed remt.Hij heeft de diagnose van de remcilinder gesteld, neem dan aan dat je er garantie op hebt ga je er nu zelf aan prutsen gebruiken ze dat als argument omjou niet meer tegemoet te komen.

wepster

Citaat van: MarcoV op 12-05-2009 20:03:46
Ja, dat zou ik kunnen doen maar heb ik dan weer niet het probleem dat de hoofdremcilinder kapot getrapt wordt net als nu!

MarcoV :(

als je het reservoir tussendoor op nivo houd is er niets mis dus eerst links voor ontluchten dan nivo check dan rechts achter en weer nivo check en zo rondom doen let wel als je de rem ontlucht doe je het als volgt

moertje op de klauw even lostikken met de sleutel maar niet open dus los en dan weer hand vast dan slang er op en de 2de persoon enkelekeren laten pompen en dan vast houden jij opend de nippel en je ziet de remvloestof stromen (waarschijnlijk met een berg lucht ;D )
dit doe je enkele keren tot je zeker geen lucht meer in de vloeistof hebt dan bij vullen in het reservoir en de volgende klauw
weet zeker dat je meteen een verschil voelt als je ze allemaal gedaan hebt
is dit niet zo dan zit er ergens een lekkage in het systeem waardoor er lucht binnen kan komen en je systaam dus vloeistof verliest



wepster

Citaat van: MarcoV op 12-05-2009 20:10:00
Zijn er vrijwilligers die dit zouden willen doen bij mij dit weekend en desnoods als dit niet werkt de oude remklauwen er weer op willen doen?
Sander en Marcel bijv ;D

MarcoV ;)
we kunnen er ook een remmen meeting van maken komende zondag in het limburgse brunssum ;D

koenne

Citaat van: wepster op 12-05-2009 20:10:38
Citaat van: MarcoV op 12-05-2009 20:03:46
Ja, dat zou ik kunnen doen maar heb ik dan weer niet het probleem dat de hoofdremcilinder kapot getrapt wordt net als nu!

MarcoV :(

als je het reservoir tussendoor op nivo houd is er niets mis dus eerst links voor ontluchten dan nivo check dan rechts achter en weer nivo check en zo rondom doen let wel als je de rem ontlucht doe je het als volgt

moertje op de klauw even lostikken met de sleutel maar niet open dus los en dan weer hand vast dan slang er op en de 2de persoon enkelekeren laten pompen en dan vast houden jij opend de nippel en je ziet de remvloestof stromen (waarschijnlijk met een berg lucht ;D )
dit doe je enkele keren tot je zeker geen lucht meer in de vloeistof hebt dan bij vullen in het reservoir en de volgende klauw
weet zeker dat je meteen een verschil voelt als je ze allemaal gedaan hebt
is dit niet zo dan zit er ergens een lekkage in het systeem waardoor er lucht binnen kan komen en je systaam dus vloeistof verliest

Nog een kleine aanvulling: Trap voor de zekerheid het rempedaal niet tot de bodem in maar stop net voor de aanslag (ivm gevaar voor het beschadigen van de hoofdremcilinder). Trap ook rustig het pedaal in, niet te snel willen ontluchten. En het beste is om naar de hoofdremcilinder toe te werken, eerst de langste leidingingen ontluchten.

En als het in de buurt is, hier in limburg ergens, laat het dan maar weten, help ik wel een keer.

Succes!

rogerV701998

Citaat van: wepster op 12-05-2009 20:10:38
Citaat van: MarcoV op 12-05-2009 20:03:46
Ja, dat zou ik kunnen doen maar heb ik dan weer niet het probleem dat de hoofdremcilinder kapot getrapt wordt net als nu!

MarcoV :(

als je het reservoir tussendoor op nivo houd is er niets mis dus eerst links voor ontluchten dan nivo check dan rechts achter en weer nivo check en zo rondom doen let wel als je de rem ontlucht doe je het als volgt

moertje op de klauw even lostikken met de sleutel maar niet open dus los en dan weer hand vast dan slang er op en de 2de persoon enkelekeren laten pompen en dan vast houden jij opend de nippel en je ziet de remvloestof stromen (waarschijnlijk met een berg lucht ;D )
dit doe je enkele keren tot je zeker geen lucht meer in de vloeistof hebt dan bij vullen in het reservoir en de volgende klauw
weet zeker dat je meteen een verschil voelt als je ze allemaal gedaan hebt
is dit niet zo dan zit er ergens een lekkage in het systeem waardoor er lucht binnen kan komen en je systaam dus vloeistof verliest




Gisteren heeft Thuur bij mij de remblokken voor vervangen en de vloeistof ververst, op de door Webster beschreven wijze ontlucht en de remmen werken perfect. Idd het rempedaal niet tot de bodem intrappen i.v.m. mogelijke beschadiging aan de cilinder.

Gr. roger

Sbv

Citaat van: MarcoV op 12-05-2009 20:10:00
Zijn er vrijwilligers die dit zouden willen doen bij mij dit weekend en desnoods als dit niet werkt de oude remklauwen er weer op willen doen?
Sander en Marcel bijv ;D

MarcoV ;)
Geen probleem ik kan gewoon.

Huppel

Avond

Wellicht ...en dat had ik wat eerder gelezen kun je een voorwiel eraf halen
en dan voorzichtig trappen .....doen de klauwen uberhaupt wel wat ...
Nee ....Hoofdremcilinder is niet goed ontlucht en dat kan soms weleens heel lastig zijn
Ja er zit gewoon nog lucht in .....dus prutswerk dealer

Sowieso zou ik EERST de dealer de kans geven e.e.a. te corrigeren.

Had je je oude hoofdremcilinder nog meegekregen????

Je kan de dealer ook voorstellen de zaak maar weer terug te zetten want de reparatie zoals oor hem uitgevoerd deugd niet ...slechter dan voorheen.
Dat zal ie wel niet willen en misschien is dat de peper die je nodig hebt om hem zen werk wel naar behoren te laten doen voor het vele geld

Onluchten is trouwens zoals eerder genomd ALTIJD rechtsachter linksachter rechtsvoor linksvoor
En pomp.......nippel open ........voet op pedaal houden ....nippel dicht ........

Succes

Sbv

De bovengenoemde manier hebben we ook gehanteerd, maar misschien het pedaal wat te diep ingetrapt

mevita

Misschien klopt het niet wat ik zeg maar dit ontluchten wat jullie hier beschrijven geldt normaal voor auto,s zonder abs, maar ik neem aan deze roffel heeft abs en nu heb ik ergens gelezen dat het ontluchten met een abs systeem op een andere manier moet, klopt dat

reneetje

Citaat van: mevita op 12-05-2009 21:40:47
Misschien klopt het niet wat ik zeg maar dit ontluchten wat jullie hier beschrijven geldt normaal voor auto,s zonder abs, maar ik neem aan deze roffel heeft abs en nu heb ik ergens gelezen dat het ontluchten met een abs systeem op een andere manier moet, klopt dat

Nee
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

thuur

Citaat van: rogerV701998 op 12-05-2009 20:25:58
Citaat van: wepster op 12-05-2009 20:10:38
Citaat van: MarcoV op 12-05-2009 20:03:46
Ja, dat zou ik kunnen doen maar heb ik dan weer niet het probleem dat de hoofdremcilinder kapot getrapt wordt net als nu!

MarcoV :(

als je het reservoir tussendoor op nivo houd is er niets mis dus eerst links voor ontluchten dan nivo check dan rechts achter en weer nivo check en zo rondom doen let wel als je de rem ontlucht doe je het als volgt

moertje op de klauw even lostikken met de sleutel maar niet open dus los en dan weer hand vast dan slang er op en de 2de persoon enkelekeren laten pompen en dan vast houden jij opend de nippel en je ziet de remvloestof stromen (waarschijnlijk met een berg lucht ;D )
dit doe je enkele keren tot je zeker geen lucht meer in de vloeistof hebt dan bij vullen in het reservoir en de volgende klauw
weet zeker dat je meteen een verschil voelt als je ze allemaal gedaan hebt
is dit niet zo dan zit er ergens een lekkage in het systeem waardoor er lucht binnen kan komen en je systaam dus vloeistof verliest




Gisteren heeft Thuur bij mij de remblokken voor vervangen en de vloeistof ververst, op de door Webster beschreven wijze ontlucht en de remmen werken perfect. Idd het rempedaal niet tot de bodem intrappen i.v.m. mogelijke beschadiging aan de cilinder.

Gr. roger

Met het verschil dat we de leidingen op lengte hebben ontlucht/gespoeld omdat we de vloeistof volledig hebben vervangen: RA, LA, RV, LV. Enkel ontluchten zou ik doen zoals Volvo het voorschrijft (ongeacht handmatig of met drukapparaat), dat is precies andersom.


Gr 8)

Huppel

@ Thuur

Maar de klauwen zijn gewisseld ....dus enkel ff ontluchten is niet echt genoeg ....dan kom je al gauw in speolen ...en al je geen beetje GLAD onder je dop hebt gedaan dan loopt alles wel heel snel leeg