The Magneti MaRALLi code: ETM overwegingen.

Gestart door Misha, 19-05-2009 09:39:49

Vorige topic - Volgende topic

Emiel

Andere dealer zoeken.

Wij doen wel zaken met ACtronics. Keuze is aan de klant. Of de auto iets langer laten staan voor minder of de de auto dezelfde dag terug voor meer.

Meeste kiezen voor het laatste.

Misha

Citaat van: Turbo-Geek op 14-09-2009 19:20:30
Citaat van: Domaso op 14-09-2009 17:35:30
Citaat van: Misha op 14-09-2009 17:32:07
Citaat van: Domaso op 14-09-2009 17:27:05
Even een schopje omhoog want mijn electronische gasklep loopt dus ook op het einde.

@Misha: bedoel je met een revisie een exemplaar van ACTronics? Heb mijn dealer ernaar gevraagd maar kreeg als antwoord dat ze alleen originele ETM willen plaatsen.
Tja, hoorde recent over ACTronics ook niet al te beste geluiden...
:-[

Origineel is mij te duur, bovendien onzinnig voor een stripje koolstof en wat koperen contactvingers.
Moet ie ook weer software hebben en zo, en ze vragen 800 euro of zo voor zo'n ding.

Had wel ACTronics in gedachten ja. Misschien maar eens collectief op zoek ? Weet er iig 3 die dat wel zouden willend doen, mits er een normale prijs voor revisie is.

Nadeel van revisie natuurliijk dat je je auto een week niet kan rijden.

Heb afspraak bij dealer staan ter vervanging van de gasklep. Prijs ligt rond de € 800. Met AC Tronics doen ze geen zaken. En daarbij kan ik de roffel geen dagen missen.

Dus dan maar 800 euro betalen ?  Desnoods huur je een klein autotje en houd je nog een paar honderd euro in je zak.
Goed gesproken, heer Geek !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

denkweb

Bekijk mijn website ook nog maar even... dat gasklep-verhaal heb ik al uit.

LINK

Als je bij AC-tronics de ETM laat reviseren kun je dat beter via een garage doen, daar hanteren zij een lager tarief voor. Men werkt daar (omwille van garantiewerkzaamheden) liever niet direct voor een particulier.

Domaso

@Sergie: goede tip

@Emiel: waar zitten jullie? (mag per pb)

@Daan: heb gisteren je relaas al door genomen. ik heb in vanmiddag ieder geval Volvo Nederland aangeschreven met een verzoek om coulance.

Het volgende bedacht:

1. Bij dealer nieuwe software laten laden.

2. Dealer zoeken die wel zaken doet met ACtronics en dan in de herfstvakantie (kan ik de roffel 'n weekje missen) het gasklephuis laten reviseren.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

mehn

Citaat van: Domaso op 14-09-2009 22:17:14

Die heb je toch al zeg je zelf:

Citaat van: Domaso op 14-09-2009 21:45:49
Volgens de dealer zit de limp mode er nu ook al in.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Domaso

Citaat van: mehn op 14-09-2009 22:20:59

Ik was niet helemaal volledig. Volgens de dealer zit de noodloop ook al in de "oude" software.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Misha

Citaat van: Domaso op 14-09-2009 22:28:38

Ik was niet helemaal volledig. Volgens de dealer zit de noodloop ook al in de "oude" software.
IIG weet je de 1e 2 dagen niet wat je overkomt met die update. Ding trekt de klinkers uit de straat dan. En wat de dealer zegt klopt, de limp zit ook al in eerdere versies.

Domaso

Citaat van: Misha op 14-09-2009 22:31:31
Citaat van: Domaso op 14-09-2009 22:28:38

IIG weet je de 1e 2 dagen niet wat je overkomt met die update. Ding trekt de klinkers uit de straat dan. En wat de dealer zegt klopt, de limp zit ook al in eerdere versies.

Mag ik wel uitkijken; trekt nu al de klinkers uit de straat. Straks graaft ie zich in tot aan de assen.  ;D
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

thuur

Citaat van: Domaso op 14-09-2009 17:35:30Heb afspraak bij dealer staan ter Met AC Tronics doen ze geen zaken. En daarbij kan ik de roffel geen dagen missen.

Ik wil wel wat organiseren hoor. Moet je wel bereid zijn in een handbakkie te karren. Blijft behelpen.. :-\

Gr ;)

Domaso

@Daan: heb gisteren je relaas al door genomen. ik heb in vanmiddag ieder geval Volvo Nederland aangeschreven met een verzoek om coulance.

Het volgende bedacht:

2. Dealer zoeken die wel zaken doet met ACtronics en dan in de herfstvakantie (kan ik de roffel 'n weekje missen) het gasklephuis laten reviseren.

Vandaag antwoord van Volvo Nederland:

"Uw Volvo met kenteken 06-**-** is inmiddels 9 jaar en 9 maanden oud en kunnen we niet meer spreken van een vroegtijdige vervanging, maar van regulier onderhoud."
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Marc O.

Citaat van: Domaso op 17-09-2009 16:49:20

Het volgende bedacht:

Vandaag antwoord van Volvo Nederland:

"Uw Volvo met kenteken 06-**-** is inmiddels 9 jaar en 9 maanden oud en kunnen we niet meer spreken van een vroegtijdige vervanging, maar van regulier onderhoud."

En helemaal ongelijk hebben ze daar natuurlijk niet in. Maar blijft natuurlijk toch lullig omdat het zo'n duur ding is om te vervangen :-\
...The Nile isn't just a river in Africa...

Emiel

ACtronics heeft het gasklephuis 3 dagen nodig voor de ombouw. Je hebt dus sowieso de auto een aantal dagen stilstaan.

nico

mischa,

vorig jaar zo vlak voor de zomervakantie liep ik met dezelfde problemen als jij nu
alles wat hier over al geschreven was op het forum door genomen
en alle voors en tegens tegen elkaar op gewogen
omdat ik niet het risico wilde lopen dat hij midden in frankrijk de geest zou geven heb ik de ETM prefentief laten vervangen
ook overwogen om een ETM te laten reviseren bij ac-tronic, het nadel hiervan was alleen dat je of je eigen of een andere ETM moet zien te regelen
uiteindelijk toch bij de dealer de ETM laten vervangen
incl. een beetje korting was ik hiervoor €650,- incl. btw kwijt
voor montage werd 1 uur arbeid gerekend
de "versleten" ETM heb ik mee terug gekregen,
uiteindelijk gaan ze dus toch allemaal stuk
het oude kabeltje is dus toch niet zo gek eigenlijk

gr. nico

Misha

Het gaat volgende week gebeuren. We hebben gelukkig nog een auto vervoermiddel (Suzuki Alto ftw), dus ik ga gewoon voor revisie met ACTronics Hall-sensoren van mijn eigen klep.

Ik hou jullie op de hoogte.

Kosten zijn wel een stuk lager, en ik kan de auto missen én het belangrijkste vind ik dat er dan  het zwakke punt, nl die sleepcontacten weg zijn. Eigenlijk nog belangrijker dan het geld.

Het belangrijkste, Nico: Zijn alle problemen nu opgelost?

Gr,
Misha

nico

ja, alle problemen zijn opgelost en hij rijdt sindsdien gelukkig weer probleemloos

in de aanloop voor de vervanging ging hij beroerder rijden (inhouden, niet soepel lopen enz)
motor storingslampje ging branden, naar de dealer uit laten lezen en resetten
dan reed hij weer prima, maar voor hoe lang was niet te zeggen, dat is geen fijn gevoel
na vervanging is hij weer als herboren en is dat nog steeds
dus al met al blij dat ik het gedaan hebt

succes