The Magneti MaRALLi code: ETM overwegingen.

Gestart door Misha, 19-05-2009 09:39:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Misha

Citaat van: llinssen op 21-10-2009 17:55:56
Minder gevoelig klinkt bekend. Is dat niet net de manier waarop ze de oude ETM iets langer werkend kunnen houden?
Ja, klopt.
Maar ik heb mijn vorige ETM eerst ook die update laten geven, heb er bijna een jaar mee gereden en die had hier absoluut geen last van. Kan zijn dat ik niet de allerlaatste software had natuurlijk, maar voor mijn gevoel is het stappenmechaniek ietsie grover. Zou dat alleen graag bevestigd hebbn
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marc O.

Maar dan blijft het vreemd dat ie die symptomen niet vertoont in D en op benzine...
...The Nile isn't just a river in Africa...

Misha

Citaat van: Marc O. op 21-10-2009 18:03:17
Maar dan blijft het vreemd dat ie die symptomen niet vertoont in D en op benzine...
Mwah, ik verklaar dat doordat de AFR van LPG en Benzine anders zijn, en dus de bijbehorende klepopeningen ook,  dan wel dat de klepopeningen net niet de goede verhouding kan maken.

vwb D : dan is er een belasting van de motor, in n en p niet.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marc O.

En bij koude start (ook een andere klepopening veronderstel ik) doet ie het ook?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Misha

Citaat van: Marc O. op 21-10-2009 18:20:40
En bij koude start (ook een andere klepopening veronderstel ik) doet ie het ook?
Nee, zolang hij ijskoud is loopt ie prima stationair.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

EVV

Heb je hetzelfde type ETM terug gekregen? Ik las iets over dat er tegenwoordig een "verbeterde" versie is (die ook wel slijt), misschien regelt die minder vaak bij om de slijtage te verminderen, met als gevolg onregelmatig toerental? Zeker aangezien de meeste problemen lijken op te treden rond het stationair gebied kan het zomaar zijn dat ze in dat gebied het aantal bewegingen beperken. Maar dan zou het ook op benzine zo moeten zijn lijkt me...
Kan je je garage niet vragen er oude software in te laden?

Emiel

Citaat van: Misha op 21-10-2009 17:53:47
Update :

...
.
...


Tijd voor een meeting lijstje;


  • Misha (met ralle nieuwe ETM en kromme draagarmen)
  • Onrust M. (met bijna stukke ETM, gecompenseerd door Hema halfzacht syntetische olie)
  • Emiel (met een modeljaar dat een ETM hoort te hebben maar niet heeft)

Misha

Citaat van: Emiel op 21-10-2009 20:49:38
Citaat van: Misha op 21-10-2009 17:53:47
Update :

...
.
...


Tijd voor een meeting lijstje;


  • Misha (met ralle nieuwe ETM en kromme draagarmen)
  • Onrust M. (met bijna stukke ETM, gecompenseerd door Hema halfzacht syntetische olie)
  • Emiel (met een modeljaar dat een ETM hoort te hebben maar niet heeft)
Goed plan !

Soesterberg dan maar ?

Staat ook een Starfighter met ETM.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Marc O.

Citaat van: Emiel op 21-10-2009 20:49:38
Citaat van: Misha op 21-10-2009 17:53:47
Update :

...
.
...


Tijd voor een meeting lijstje;


  • Misha (met ralle nieuwe ETM en kromme draagarmen)
  • Onrust M. (met bijna stukke ETM die nooooooooit meer kapot gaat want als ie het 1x366.000km uithoudt dan houdt ie dat ook wel 2x366.000km uit, gecompenseerd door Hema hergebruikte Aldi halfzacht syntetische olie)
  • Emiel (met een modeljaar dat een ETM hoort te hebben maar niet heeft)

Die van de Hema is te duur hoor :azn:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Marc O.

Oh ja, m'n voorste schokbrekers (van de T6) zijn ral. Zal wel door het hoge koppel komen. Misschien toch maar eens dubbele Eibachs monteren.
...The Nile isn't just a river in Africa...