OBD-2 zelfbouw tool

Gestart door Peter14, 24-05-2009 13:49:21

Vorige topic - Volgende topic

elmarconi

Citaat van: razorx op 28-08-2010 00:44:38
Citaat van: elmarconi op 28-08-2010 00:39:50
Citaat van: KIM op 13-08-2010 12:29:35
Wanneer je jezelf aanmeld op de site kun je een downloadlink aanvragen om dit programma te kunnen downloaden.

Nou, heb me al enige tijd geleden aangemeld, maar nog geen reactie van Daniel...
Het gaat niet zo snel als bij ons.

Aanmelding op het forum kan een week of twee duren, en nu is het nog vakantietijd.
Daarna via de webshop het product kopen. Kost 0,- maar let even op de opies en de tekst.

Deels gelukt! Maar krijg je ook zo traag een mail ter vrijgave van de download?
--
Autogas Inside . . .

KIM

elmarconi

Citaat van: elmarconi op 31-08-2010 20:09:21
[Deels gelukt! Maar krijg je ook zo traag een mail ter vrijgave van de download?

Citaat van: KIM op 31-08-2010 22:48:33
yup... :(

Als je het over de duvel hebt...
Mailtje valt zojuist binnen, BrickDiag loopt, laptop aan de lader en zo even testen!
--
Autogas Inside . . .

Piet

Vandaag het kabeltje van pagershop ontvangen. Ik heb het stekkertje uitelkaar gehaald (4 schroefjes) en de pinaansluiting van pin 7 op pin 3 gesoldeerd.

Werkt prima met brick diag op de laptop met Vista.

Ik kan foutcodes uitlezen. Het programma haalt ook informatie op als ECU nummer Software versie en Volvo OEMnummer.
Live data werkt niet c.q .kan ik niet testen omdat deze in de "free" versie uitgeschakeld is. Ik zie ook geen knop om het service lampje te resetten in deze "free versie"

Op mij carputer (win 7) wil ie helaas nog  niet werken, het programma geeft dan een foutmelding dat de COM-poort niet geopend kan worden.
Ligt denk ik toch niet aan Win 7, want als ik de kabel op mijn PC met win 7 aansluit kan ik met brickdiag daarop wel de COM poort openen.
Ik heb op mijn PC de driver automatisch via het internet laten installeren. Ik heb, zal je weer net zien  :eusa_wall:, net even geen goed werkende WiFi op mijn carputer, maar ik denk dat dat wel de oplossing zou kunnen zijn. Waarschijnlijk is de driver te downloaden van pageshop niet compatible met win 7. Kan zo op het internet ook geen driver voor win 7 vinden.

Het zou wel mooi zijn als ie het op mijn carputer ook gaat doen. Ik ga de pinaansluitingen van de OBD kabel dan aan de kabeltjes van de OBD poort van de auto solderen en de zaak dus permanent op mijn carputer aansluiten, zodat ik altijd moeiteloos en overal de foutcodes kan uitlezen.

Als de "verkoop" versie van brickdiag straks ook nog de live data kan laten zien en loggen, wat de ontwikkelaar wel zegt mogelijk te zijn ook met de motronic 4.3,  zou dat helemaal geweldig zijn!!
Kan dan tenminste bv. ook bij mijn motronic 4.3 de voorontsteking en correctie van de ECU bij knock daarop vastleggen.

elmarconi

Citaat van: razorx op 13-08-2010 20:36:17
Ik heb een mini schakelaartje met moeite weg kunnen werken in de steker.

Wil ik ook! Picture request!

--
Autogas Inside . . .

elmarconi

Citaat van: elmarconi op 01-09-2010 20:17:24
[Deels gelukt! Maar krijg je ook zo traag een mail ter vrijgave van de download?

Mailtje valt zojuist binnen, BrickDiag loopt, laptop aan de lader en zo even testen!

Test werkt met gruwelijk lelijke tijdelijke soldeergruwelkabelverbinding. Brickdiag ziet er idd veelbelovend uit.
Interface net te groot voor op een netbook...
Live data ook voor fenix5.2?
--
Autogas Inside . . .

razorx

Citaat van: elmarconi op 01-09-2010 22:12:14
Citaat van: elmarconi op 01-09-2010 20:17:24

Test werkt met gruwelijk lelijke tijdelijke soldeergruwelkabelverbinding. Brickdiag ziet er idd veelbelovend uit.
Interface net te groot voor op een netbook...
Live data ook voor fenix5.2?

Helaas alleen met de full version. Ehh die er nog niet is.
Ik mag het niet zeggen, het is net als met Linux: Bijna ;)

razorx

Even ter aanvulling voor de LPi bezitters: Live data no problem.
Wel met een ander pakket b.t.w. Erg leuk om te zien.
(LPi Diag)

The Demon

Ik heb de kabel van OBD4ALL en die werkt prima met Vol-FCR.
Heb ondertussen Brick-Diag op de laptop staan, dus ik ga straks kijken of die ook met dezelfde kabel werkt.
Anders wordt het een andere kabel bestellen.

Ik laat van me horen.

Groet,
The Demon.

StefanCJ

Heb je ook nog iets van drivers voor het USB/COM gebeuren gedownload?

KIM

Ah, er begint hier een heus diagnose clubje te ontstaan...

LPi diagnosekabel heb ik tot aan de OBD stekker getrokken; kan de laptop tenminste in de auto en kan ik dynamisch meten.
Ohoh als dat brickdiag toch eens klaar is....

KIM

Citaat van: StefanCJ op 03-09-2010 18:39:28
Heb je ook nog iets van drivers voor het USB/COM gebeuren gedownload?
Die kreeg ik bij mijn kabel erbij.

StefanCJ

Heb jij de kabel via Pagershop besteld? Ik wel en heb er geen drivers bij gekregen. De drivers staan wel op de site, ik ga morgen eens aan de slag.

StefanCJ

Citaat van: KIM op 03-09-2010 18:39:38
Ah, er begint hier een heus diagnose clubje te ontstaan...

LPi diagnosekabel heb ik tot aan de OBD stekker getrokken; kan de laptop tenminste in de auto en kan ik dynamisch meten.
Ohoh als dat brickdiag toch eens klaar is....

Dan kunnen we gezellig een uitlees/diagnose-meeting houden :D

elmarconi

Citaat van: KIM op 03-09-2010 18:39:38

Da's mijn plan ook. Laptop op de passagiersstoel en een beetje toeren...
--
Autogas Inside . . .