velgen richten - iemand goed adres?

Gestart door sappie, 24-05-2009 19:40:22

Vorige topic - Volgende topic

sappie

als je je velgen laat richten behoeven ze toch niet gepowdercoat te worden?

ed

Als een velg teveel afwijkt moet hij warm gemaakt worden om te kunnen richten. Aluminium gaat anders scheuren. De verf zal er daarmee afgaan, dus afhankelijk van de mate van afwijking: ja
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

sappie

bij mij was de afwijking zeer minimaal, net niet uit te balanceren zeg maar..

UserID6342

Een goed adres is anders de Velgendokter in Uden, maar je bent ze dan wel even kwijt.  Die mens is echt goed en absoluut niet duur.

RRRRR_Ramon

Citaat van: ed op 31-05-2009 21:05:58
Bij ASW kost het een stuk minder, en die levert echt heel net sluitwerk. Poedercoaten levert naar mijn idee een minder mooi resultaat op.

Bij ASW zijn de prijzen zowiezo laag. Het is mijn vaste bandenboer. Leveren netjes werk en doen altijd wat je vraagt. Ook op zaterdagochtend geopend vanaf een uur of 9 tot 12.30 uur. Wel even bellen want het zijn nogal digibeten daar. Op mailtjes wordt niet altijd gereageerd...  ::)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

sappie

Citaat van: RRRRR_Ramon op 31-05-2009 23:54:38
Bij ASW kost het een stuk minder, en die levert echt heel net sluitwerk. Poedercoaten levert naar mijn idee een minder mooi resultaat op.

Bij ASW zijn de prijzen zowiezo laag. Het is mijn vaste bandenboer. Leveren netjes werk en doen altijd wat je vraagt. Ook op zaterdagochtend geopend vanaf een uur of 9 tot 12.30 uur. Wel even bellen want het zijn nogal digibeten daar. Op mailtjes wordt niet altijd gereageerd...  ::)

ohh, heb ze net gemaild, hahaha.
bel anders dinsdag nog wel even voor de zekerheid...

RRRRR_Ramon

Citaat van: sappie op 01-06-2009 08:36:03
Citaat van: RRRRR_Ramon op 31-05-2009 23:54:38

ohh, heb ze net gemaild, hahaha.
bel anders dinsdag nog wel even voor de zekerheid...

Zou ik wel even doen...  ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

sappie

de "banden-soap" continues.....

vandaag ff bij ASW geweest - toffe gasten overigens - gekeken naar de velgen....kaarsrecht volgens hun.

nu is gebleken bij de controle dat er in 1 band een kleine bobbel zit.

dealer meteen gebeld en morgen breng ik de band langs, ik heb er nog geen maand mee gereden en steeds trillingsproblemen. wel mooi € 580 voor die meuk betaald!!
(2 banden wel te verstaan)

het probleem moet echt in die twee banden / velgen zitten.
eerst zat het voor, banden omgedraaid, toen achter. de trilling gaat dus met de banden mee, nu tijdelijk de oude 15"velgen met banden erop zitten...juist...geen trillingen..!!

hier wordt je toch helemaal... :eusa_wall:
3x uitbalanceren, profile zegt, ze zijn krom, nu toch een kleine afwijking in de band geconstateerd...pfffffff.!!

Wout309t

Citaat van: b0nkolok op 29-05-2009 18:24:25
Citaat van: sappie op 29-05-2009 17:51:18
update:
vandaag naar de profile in aalsmeer geweest en daar inderdaad geconcludeerd dat beide velgen net krom genoeg zijn om gericht te moeten worden.
ze hebben in ieder geval geprobeerd de banden zoveel mogelijk te balanceren (dit x gratis  ;)) en 10 juni heb ik daar een afspraak om de velgen te laten richten.
voor mij komt dit uitstekend uit want de profile is 5 minuten lopen van mijn werk dus voor het werk even brengen en na het werk weer ophalen  ;D

Beste Sappie,
Ik heb mijn Titans een maand geleden bij www.velgenexpert.nl aan de Helicopterstraat in Amsterdam laten richten en poedercoaten (€ 400). Vreemd ventje daar, maar hij verstaat zijn vak. Ze zien er als nieuw uit en ze zijn weer egaal rond, zonder slinger en in balans. Na hermonteren van de banden (Falken Ziex 512) en plakloodjes puur glad op het asfalt.
Aanbeveling!

Ik vind 400€ flink veel geld... Dan heb je nog maar 'opgeknapte' velgen..

Citaat van: Dirk342 op 31-05-2009 23:23:37
Een goed adres is anders de Velgendokter in Uden, maar je bent ze dan wel even kwijt.  Die mens is echt goed en absoluut niet duur.

Ik heb al aardig wat slechte verhalen gehoord over die toko... Geen eigen ervaringen, maar ook als je googled vind je wel het een en ander...
Gezien de verhalen zou ik er zelf niet naar toe gaan.

Edit: Voorbeeldje bijgevoegd....
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=7864
2011 V70 2.0T R-Design MT

UserID6342

Mwuh, ik nuanceer dat graag allemaal een beetje.  De meeste posters zijn een naafkapje kwijt. Hey hallo... je moet je velg naar de dokter brengen en niet je naafkapje, dus die haal je er van te voren al uit en ook je centerring laat je lekker thuis...  Over het spuiten weet ik niet, heb ik hun nooit laten doen en dus ook geen ervaring mee.  Qua uitdeuken / richten van diverse velgen, zowel zakelijk als prive niets dan lof over hun... Ook een velg die Wheelcare na drie keer terug nog steeds niet goed had gekregen en ik bij hun meteen op kon wachten.... zegt toch ook wel iets.  Het is allemaal heel simpel, iets slechts over een bedrijf / persoon te vertellen is allemaal heel makkelijk, maar men vergeet vaak gemakshalve hun eigen aandeel hierin... 

Dus al die verhalen over naafkapjes, centerringen en die kraam gooi ik meteen al in de prullenbak want kun je hun in mijn ogen niet eens kwalijk nemen.  Jij geeft ook niet als je naar een opticien gaat voor lenzen meteen je bril erbij af... just my 2 cents.  Nergens lees je overigens in de zogenaamde kritiek dat ze niet zouden kunnen richten / uitdeuken of weet ik wat.

sappie

:eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

krijg net een telefoontje van de dealer. Het hele probleem van het trillen waarmee ik nu al een maand mee bezig ben ligt inderdaad zoals ASW aangaf, in de band.

Het mooie is nu dat de dealer dit nu bevestigd maar dat het notabene wel mijn eigen schuld is!

ik moet nu 40 euri lappen voor een extern onderzoek om aan te tonen waar het probleem ligt, schuld door mij of door de dealer.

de dealer houdt vol dat ik een stoeprand heb geraakt omdat de band extern beschadigd is volgens hun.
en echt op mijn eigen graf, ben superzuinig op die bak en heb helemaal niets geraakt!
ik zei al tegen hem, als de band door een stoeprand zo beschadigd raakt, dan moet ik toch ook een kromme velg hebben of zo???

ik heb ze een heel overzicht gegeven van de kosten die ik tot nu toe gemaakt heb, waaronder een afschrift van SVALA hillegom 2 dagen na het monteren van de banden omdat deze uitgebalanceerd werden wegens het trillen. vanaf dag 1 last gehad van het trillen.

ik heb steeds gedacht dat het aan de velgen lag die ik meteen vanaf marktplaats met de nieuwe banden eronder onder de auto had zitten. nooit gedacht dat het aan de band lag, dus steeds maar weer laten uitbalanceren. pas afgelopen week na een bezoek bij ASW kwam aan het licht dat de velgen goed zijn, maar de band niet.

rij dus al sinds dag 1 een maand trillend rond op een band van € 280 (dealerprijzen...) en nu blijkt na 170 euri balanceer en uitlijn kosten dat het aan de band ligt, geven ze ook mij nog eens de schuld...!!

ze wilden wel alvast voor 280 een nieuwe monteren die ik dan zou moeten betalen als het onderzoek negatief uit zou vallen voor mij.........ik vroeg hem of ie wel helemaal lekker was, daar heb ik 2 banden voor!!!

grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. ben echt zooooooooooooooo woest !!!!!!!

767 euri heeft die hele ongein met tot nu toe gekost....!!!! en nog rij ik met mijn oude velgen rond, want het onderzoek kan nog wel 3 weken duren!!!!

:eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

arjen850

sjonge zeg ik..kheb jaren in de banden gezeten maar dit echt nog nooit gehoord of meegemaakt..wat een ontzettende knuppels bij de profile,iedereen die zegt dat banden zijn of haar beroep is moet kunnen zien of dat er een band kapot of een velg krom is..zodra hij aant balanceer apparaat hangt..
het hele verhaal over externe onderzoeken die betaald moeten worden komen ook erg vreemd op mij over..
Hier nam ik absoluut geen genoegen mee..helemaal duidelijk is het mij niet waar de banden gehaald zijn,maar daar zul je toch de garantie moeten claimen..
en anders daar vertellen dat je zelf contact met michilin opneemt..
wat een verhaal zeg..
heel veel succes met de afwikkeling..

gr arjen

sappie

Citaat van: arjen850 op 04-06-2009 18:36:24
sjonge zeg ik..kheb jaren in de banden gezeten maar dit echt nog nooit gehoord of meegemaakt..wat een ontzettende knuppels bij de profile,iedereen die zegt dat banden zijn of haar beroep is moet kunnen zien of dat er een band kapot of een velg krom is..zodra hij aant balanceer apparaat hangt..
het hele verhaal over externe onderzoeken die betaald moeten worden komen ook erg vreemd op mij over..
Hier nam ik absoluut geen genoegen mee..helemaal duidelijk is het mij niet waar de banden gehaald zijn,maar daar zul je toch de garantie moeten claimen..
en anders daar vertellen dat je zelf contact met michilin opneemt..
wat een verhaal zeg..
heel veel succes met de afwikkeling..

gr arjen

de banden zijn er bij de officiele volvo dealer SVALA in haarlem erop gezet. de beste man legde mij uit dat zonder onderzoek kan hij geen garantie geven en ben ik zelf verantwoordelijk voor de band omdat zij geconstateerd hebben dat het mijn schuld zou moeten zijn.

niet alleen geven ze mij een ondeugdelijke band die misschien wel gevaarlijk is geweest, ben ik onnodig geld kwijt geweest aan balanceren en dat soort zaken maar kan ik ook nog voor de 40 euri van het expertise onderzoek opdraaien.

ik heb niet echt een keus, het onderzoek is de enige mogelijkheid om de een nieuwe band onder de garantie te krijgen anders kan ik er naar fluiten.

ik weet dat het niet mijn schuld is en dat ik echt nergens tegenaan ben gereden maar ja, dat moet dan nog wel blijken uit dat onderzoek, anders is het mooi dag 280 euri voor de band en 40 voor het onderzoek + ik kan zelf nog eens een nieuwe band betalen...

ongeacht de uitslag, mij zien ze bij SVALA haarlem in ieder geval niet meer terug!

arjen850

voor zover ik nu alles begrijp is het niet de volvo dealer die een onderzoek moet doen,maar juist michilin..want dat is de plek waar uiteindelijk de garantie geclaimd wordt,mits de volvo dealer een fout heeft gemaakt met montage,wat ook heel goed mogelijk is..

het is absoluut gevaarlijk als een band een bobbel"beschadiging" heeft,alleen begrijp ik nog niet helemaal of de bobbel nu op het loopvlak zit of juist in de wang?
wel sta je sterker dat je aankunt tonen dat je meteen bent begonnen met balanceren..maar had de dealer nou ook al eens de banden geballanceerd zonder die kapotte band te vinden?

is je verteld hoe dat onderzoek in zijn werk gaat? en wie dat onderzoek gaat doen?
voor zover ik het nu begrepen heb staat de dealer aan het begin van het probleem,alleen was het beter geweest meteen naar hun terug te gaan om te balanceren..
maar ja das achteraf..
succes

gr arjen

sappie

Citaat van: arjen850 op 04-06-2009 19:38:37
voor zover ik nu alles begrijp is het niet de volvo dealer die een onderzoek moet doen,maar juist michilin..want dat is de plek waar uiteindelijk de garantie geclaimd wordt,mits de volvo dealer een fout heeft gemaakt met montage,wat ook heel goed mogelijk is..

het is absoluut gevaarlijk als een band een bobbel"beschadiging" heeft,alleen begrijp ik nog niet helemaal of de bobbel nu op het loopvlak zit of juist in de wang?
wel sta je sterker dat je aankunt tonen dat je meteen bent begonnen met balanceren..maar had de dealer nou ook al eens de banden geballanceerd zonder die kapotte band te vinden?

is je verteld hoe dat onderzoek in zijn werk gaat? en wie dat onderzoek gaat doen?
voor zover ik het nu begrepen heb staat de dealer aan het begin van het probleem,alleen was het beter geweest meteen naar hun terug te gaan om te balanceren..
maar ja das achteraf..
succes

gr arjen

de dealer heeft geconstateerd dat het in hun ogen mijn schuld is dat de band er zo aan toe is. Voordat ze mij een nieuwe band geven, moet ik dat onderzoek laten doen van 40 euro.
ik weet niet wie van de twee, michelin of de dealer, de fout heeft gemaakt, weet alleen dat ik het niet was  :angel:, maar goed, gelijk hebben en gelijk krijgen is een wereld van verschil...

volgens mij zou het onderzoek door michelin worden gedaan, ik was echt zwaar pissig dus 1 en ander is in het gesprek lichtelijk langs mij heen gegaan. weet in ieder geval dat het een derde partij was die het onderzoek ging uitvoeren.

toen de band bij ASW op het balanceerapparaat ging, kon je aan de bovenkant/loopvlak van de band heel goed een kleine bobbel zien zitten bij het ronddraaien. echter heeft de dealer gek genoeg de schade weer aan de binnenkant van de band geconstateerd. nu weet ik bijvoorbeeld niet of 1.500 km rondrijden met een bobbel, schade aan de binnenkant van de band kan veroorzaken.

of de dealer de banden had gebalanceerd bij montage weet ik eerlijk gezegd niet. vermoedt van niet ..
de weg naar mijn werk is nml een binnendoorweg waar je bijna niet boven de 80 km/h komt. toen ik voor het eerst boven de 100 reed, was ik drie dagen verder. flinke trillingen in het stuur geconstateerd en meteen naar de dichtstbijzijnde dealer in hillegom gereden om de banden te laten balanceren.
pas later besefte ik dat de voorbanden de nieuwe michelins waren en dat de dealer in haarlem de banden dus had omgewisseld, de banden die vervangen werden zaten nml eerst achter. de oude banden die voor hadden moeten zitten, had de dealer naar achteren gezet. denk dus niet dat ze ze gebalanceerd hadden.
daar de velgen (gekocht via marktplaats) er net voor het bezoek aan de dealer erop waren gezet, dacht ik dat het de velgen met de oude banden waren en niet de nieuwe banden.

daarna bleef ik last houden en had steeds in mijn hoofd dat het aan de (marktplaats) velgen lag....
tuurlijk zou ik achteraf gewenst hebben dat ik weer terug naar de dealer in haarlem was gereden..al weet ik niet of dat wat uitgemaakt zou hebben, dan zouden ze toch dezelfde schade als nu geconstateerd hebben en had ik alsnog een dergelijk onderzoek moeten laten uitvoeren.

uiteindelijk het gaat mij gewoon om het principe, kijk een michelin pilot exalto is hier om de hoek bij de profile 189 euro incl. alles. daar ik overtuigd was dat het aan de velgen lag, had ik gerekend op 150 voor het richten van de velgen en had daar ook het geld voor gereserveerd. omdat het probleem niet in de velg lag, ben ik dus 30 euri (189 tegen 150) meer kwijt als ik een nieuwe band moet kopen, het is mij dan ook echt niet om het geld te doen, en nee, ben geen miljonair....maar kom er wel over heen..

ik vind het gewoon gevoelsmatig supermoeilijk te verteren dat ik onwijs veel geld betaald heb voor een band bij een off. dealer die blijkbaar niet goed is, gevaarlijk had kunnen zijn, heeeeeeel veel moeite en tijd heb besteed om het probleem op te lossen en dat ik dan uiteindelijk aan het einde van de rit ook nog de "schuld" van het euvel toegewezen krijg door een dealer die er echt van overtuigd is dat het door mij is veroorzaakt.
ik heb hem notabene alle bonnen overhandigd van mijn bezoekjes aan de dealer en de profile, maar het mocht niet baten. Letterlijk werd gewoon gezegd dat het mijn schuld was, mits het onderzoek anders uit zou wijzen.

tja....wat doe je er an?  ::)