velgen richten - iemand goed adres?

Gestart door sappie, 24-05-2009 19:40:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

UserID6342

Zelf dus contact opnemen met Michelin, de dealer lekker aan het gas laten gaan.  Daar je hele verhaal voorleggen incl. rekeningen, bonnen, etc.  Vervolgens met de uitspraak van Michelin naar je dealer stappen en hem aansprakelijk stellen voor alle geleden schade. (Materieel en immaterieel).  Klaar, kan tie beste dealert eieren voor zijn geld kiezen.  Is allemaal niet zo moeilijk hoor, maar wel erg vervelend.

sappie

Citaat van: Dirk342 op 04-06-2009 21:17:02
Zelf dus contact opnemen met Michelin, de dealer lekker aan het gas laten gaan.  Daar je hele verhaal voorleggen incl. rekeningen, bonnen, etc.  Vervolgens met de uitspraak van Michelin naar je dealer stappen en hem aansprakelijk stellen voor alle geleden schade. (Materieel en immaterieel).  Klaar, kan tie beste dealert eieren voor zijn geld kiezen.  Is allemaal niet zo moeilijk hoor, maar wel erg vervelend.

heb ik ook maar even gedaan.
contactformulier op de website ingevuld met het gehele verhaal van A tot Z.
Even goed gevraagd aan Michelin wat zij denken hoe een dergelijke schade kan ontstaan bij een nieuwe band (kan dit inderdaad door het raken van een stoeprand of is hier meer kracht voor nodig) en of dit misschien bij de montage gebeurd kan zijn.
aangezien ASW en ik zagen dat er een bobbel op het loopvlak zat, ook gevraagd of het langdurig rondrijden met een dergelijke bobbel schade aan de zijwang kan veroorzaken.
even afwachten wat zij ervan vinden.  :eusa_pray:

thuur

Ik zou vast beginnen met het hele verhaal op schrift te zetten. Nu is het nog vers....

Heb je een rechtsbijstandverzekering?


Gr :-\

sappie

Citaat van: thuur op 04-06-2009 22:59:56
Ik zou vast beginnen met het hele verhaal op schrift te zetten. Nu is het nog vers....

Heb je een rechtsbijstandverzekering?


Gr :-\

ik heb het al op schrift staan en opgeslagen in de comp. het hele verhaal inclusief kopieën van de nota's heb ik aan de dealer gegeven om aan te tonen dat ik niet het hele verhaal en de gemaakte kosten uit mijn duim aan het zuigen ben.

geen rechtsbijstand maar ik heb zelf Fiscaal recht gestudeerd en mijn beste studievriend Nederlands recht, dus misschien wel goed idee om hem even aan te spreken. Hij is welliswaar gespecialiseerd in Arbeidsrecht maar misschien weet iemand bij hem op kantoor wel wat.....

heb er nog eens over nagedacht. ik rij nu zo'n 11 jaar auto, gemiddeld 20.000 km / jr. ik heb in het verleden (met veel minder dure banden) wel eens een stoeprandje geraakt, af en toe een kuil in de weg in het buitenland waarbij je blij bent dat je wiel er überhaupt nog op zit, zelfs een keer een postauto (had als bijbaan pakketjes bezorgen) total loss gereden - aandrijfsas gebroken door het raken van een paaltje - maar heb in al die tijd echt nog nooit schade ondervonden aan de banden.

Ik heb nog steeds geen flauw idee hoe een dergelijke schade in zijn algemeenheid veroorzaakt kan zijn met splinternieuwe banden zonder dat er dan nog ergens anders schade wordt toegebracht.

Ben wel benieuwd naar de reactie van michelin hierop. hopelijk krijg ik een beetje goed antwoord en niet alleen zoiets van "als we de band hier niet hebben kunnen we daar geen commentaar op geven"......

ed

Ik denk dat het een lastig verhaal wordt om iets bij Michelin rechtstreeks neer te leggen. Hopelijk kunnen zij wat druk op Svala uitoeffenen om het probleem op te  lossen. Ik vind dat de dealer al die onderzoekskosten voor zijn rekening moet nemen. Hij is toch de leverancier met ook het bijbehorende risico. Ze hebben vele banden verkocht en daar goed aan verdiend. Nu er een keer iets mis is trekken ze hun handen er vanaf en laten ze de klant betalen.

Dit is de reden waarom ik niet meer bij Svala kom. Elke keer die discussies, ik werd er een beetje moe van. Ze hebben mij ook wel eens willen laten betalen voor een koppakking die niet stuk was (verkeerde diagnose). En zo heb ik nog vele voorbeelden!
Ga de strijd aan, ze buigen wel!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

sappie

Citaat van: ed op 05-06-2009 11:55:21
Ik denk dat het een lastig verhaal wordt om iets bij Michelin rechtstreeks neer te leggen. Hopelijk kunnen zij wat druk op Svala uitoeffenen om het probleem op te  lossen. Ik vind dat de dealer al die onderzoekskosten voor zijn rekening moet nemen. Hij is toch de leverancier met ook het bijbehorende risico. Ze hebben vele banden verkocht en daar goed aan verdiend. Nu er een keer iets mis is trekken ze hun handen er vanaf en laten ze de klant betalen.

Dit is de reden waarom ik niet meer bij Svala kom. Elke keer die discussies, ik werd er een beetje moe van. Ze hebben mij ook wel eens willen laten betalen voor een koppakking die niet stuk was (verkeerde diagnose). En zo heb ik nog vele voorbeelden!
Ga de strijd aan, ze buigen wel!

heb intussen bericht gehad van die vriend van mij.

hij zegt dat:
bij een consumentenkoop (en dat is het in dit geval) wordt een gebrek aan het product in de eerste 6 mnd na aankoop verondersteld aanwezig te zijn geweest bij verkoop. Het is dus aan de garagehouder om aan te tonen dat jij niet goed bent omgegaan met de band. De eerste 40,- euri zijn dus verdiend.

dus .... de rekening van die 40 euri ga ik zowiezo dus niet betalen, want het onderzoek dient er nu voor om aan te tonen dat het niet aan mij lag, de omgekeerde wereld dus.

hij gaat nog even verder uitzoeken wat ik nog meer kan doen.....

omdat het voor mij nu een principezaak is geworden, zal ik zeker strijdend ten onder gaan!  ;D

tja, voor michelin staat er natuurlijk niet direct iets op het spel, maar uit het oogpunt van de fabrikant is het gunstiger als het een incidentele fabrikagefout of montagefout betreft dan dat hun nieuwe banden al op een dermate simpele manier schade krijgen. dus misschien uit het oogpunt van hun goede naam dat ze er wel wat aan willen doen. het is hopen, ik weet het, maar niet geschoten......is altijd mis..

UserID6342

Ook Michelin kun je een beetje onder druk zetten hoor, door kenbaar te maken als dit naar tevredenheid word opgelost een of andere consumentenclub word ingeschakeld, dat ook ventileren naar de dealert toe.  De meeste bedrijven zijn er dan niet echt blij mee, want op dat soort "reclame" zitten ze echt neit te wachten.

sappie

net bericht gehad van michelin:

Geachte heer Polder, Kunt u a.u.b. uw voertuiggegevens mailen?Merk en type autoMotortypeBouwjaarKenteken.Kilometerstand auto. Deze gegevens heeft de technische dienst nodig i.v.m. deklachtenbehandeling.In verband met de vele problemen die u beschreef zal de technische dienst uin ieder geval voor a.s. dinsdag bellen op uw mobielnummer 0616090144. Zijzullen proberen een oplossing voor u te vinden. In iedere geval brengt Michelin voor een klachtenprocedure en de daarbijbehorende onderzoeken geen kosten in rekening. Met vriendelijke groet, Michelin Benelux Afdeling Produkt Marketing Personenwagen-, Bestelwagen- en 4x4 banden 

gegevens stonden onderaan mijn eerste mail, maar goed, ik geef graag een tweede maal de gegevens door, ze hebben het in ieder geval opgepakt. het dikgedrukte is echter wel aardig om te weten. waar moet ik de 40 euro dan voor betalen bij de dealer?

@ Ed: ik ben nu overigens zeer makkelijk te spotten in N-V, ben de enige die met 15" antlia's achter en 16"perfo's voor rondrijdt  ;D

ed

Goede service. Zal eens opletten als ik rondrijd in de polder!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

sappie

Citaat van: ed op 05-06-2009 15:40:07
Goede service. Zal eens opletten als ik rondrijd in de polder!

ik roffel gewoon door in de polder ;D
sjekers goede service, net weer een bericht gehad dat ik maandag gebeld zal worden. benieuwd wat zij nu van dit hele verhaal vinden..

arjen850

Citaat van: sappie op 05-06-2009 07:53:39
Citaat van: thuur op 04-06-2009 22:59:56
Ik zou vast beginnen met het hele verhaal op schrift te zetten. Nu is het nog vers....

Heb je een rechtsbijstandverzekering?


Gr :-\

ik heb het al op schrift staan en opgeslagen in de comp. het hele verhaal inclusief kopieën van de nota's heb ik aan de dealer gegeven om aan te tonen dat ik niet het hele verhaal en de gemaakte kosten uit mijn duim aan het zuigen ben.

geen rechtsbijstand maar ik heb zelf Fiscaal recht gestudeerd en mijn beste studievriend Nederlands recht, dus misschien wel goed idee om hem even aan te spreken. Hij is welliswaar gespecialiseerd in Arbeidsrecht maar misschien weet iemand bij hem op kantoor wel wat.....

heb er nog eens over nagedacht. ik rij nu zo'n 11 jaar auto, gemiddeld 20.000 km / jr. ik heb in het verleden (met veel minder dure banden) wel eens een stoeprandje geraakt, af en toe een kuil in de weg in het buitenland waarbij je blij bent dat je wiel er überhaupt nog op zit, zelfs een keer een postauto (had als bijbaan pakketjes bezorgen) total loss gereden - aandrijfsas gebroken door het raken van een paaltje - maar heb in al die tijd echt nog nooit schade ondervonden aan de banden.

Ik heb nog steeds geen flauw idee hoe een dergelijke schade in zijn algemeenheid veroorzaakt kan zijn met splinternieuwe banden zonder dat er dan nog ergens anders schade wordt toegebracht.

Ben wel benieuwd naar de reactie van michelin hierop. hopelijk krijg ik een beetje goed antwoord en niet alleen zoiets van "als we de band hier niet hebben kunnen we daar geen commentaar op geven"......

een beschadiging aan een band kan wel degelijk ontstaan door b.v. een stoeprand,en daar is niet eens zoveel voor nodig..
op het loopvlak(staalgordel) zal dat minder snel ontstaan als aan de wang van de band(kanvas) puur omdat het staal dus sterker is..
raar vind ik het dat de salva aan de binnenkant een beschadiging heeft kunnen ontdekken?? dat neigt dan eigenlijk naar een montage fout..

kzou er veel voor over hebben die band eens te bekijken ;) want ik begin onderhand toch wel erg nieuwsgierig te worden :eusa_think:
hou ons op de hoogte,en laat je de kaas niet van het brood eten ;D

gr arjen ;)

sappie

#56
Net een telefoontje van Michelin gehad. Naar aanleiding van mijn verhaal en de kosten die ik gemaakt heb, krijg ik (edit: vermoedelijk) gratis een nieuwe band van hun welke naar (edit) Mensink te NV (dichtst voor mij) gestuurd wordt. Alleen de balanceerkosten en montagekosten zou ik moeten betalen.

Hij ging, omdat ze mijn maar niet op voorraad hadden, rondbellen om te kijken bij de profile aalsmeer of nieuw vennep nog een dergelijke bandenmaat beschikbaar is. Anders zou ik een week of 2 moeten wachten omdat 205/50 niet een heel gangbare maat is.  edit: dit is nu Mensink autobanden geworden.

Verder wist hij mij te melden dat iedere michelin band bij schade voor onderzoek naar michelin moet (verplicht dus). Hiervoor rekenen zij zowel voor particulieren als dealers geen kosten, dus waar ik 40 euro voor zou moeten betalen was hem ook een raadsel.

edit: de band wordt nu gratis door Mensink nagekeken. zonder deze inspectie krijgt hij nml geen band vergoedt door michelin..

Al met al, chappeau voor michelin voor zowel de snelle reactie.

Hopelijk rij ik snel weer rond...

UserID6342

Weer super geregeld dus van Michelin.  Complimenten, maar ik zou nog wel even terug gaan naar die klootzakken die je die 40,= probeerden af te troggelen met dit hele verhaal en gelijk Volvo Nederland erover aanschrijven dat hun dealers zo te werk gaan.  laat Volvo Nederland dan maar voor de montagekosten, etc. van die band opdraaien.  Gaat maar over max. 20 euro, maar toch.  Ik denk ook dat Volvo Nederland niet echt gelukkig is met deze handelswijze.

sappie

hmm, helaas kleine nuancering  :-[.

werd later door een andere medewerker van michelin gebeld dat er in mijn maat bij Mensink nog 2 banden lagen, echter snelheidcode W.
aangezien ik V heb, zouden beide banden vervangen moeten worden i.p.v. 1.

hiervoor zou Mensink dan wel de kapotte moeten beoordelen en deze terugsturen naar michelin. anders kreeg hij ook geen nieuwe vergoedt.
nu is de band door SVALA al opgestuurd. vandaag dus mijn velg opgehaald, nagegaan waar ze de band hebben opgestuurd en mij hiervan bewijsje meegegeven.

net bij Mensink de band weggebracht met reçu van SVALA. hij gaat de band deze week opvragen en beoordelen. als het goed uitvalt dan krijg ik 2 nieuwe banden.

ik heb hem het verhaal uitgelegd en hij vond het allemaal maar vreemd, ook de constatering van de dealer dat er een schade aan de binnenzijde was, vond ie maar raar. hij merkte ook nog op dat de DOT van begin 2008 was dus dat vond ie ook niet echt netjes van de dealer.

deze week hoop ik weer meer te weten. ik heb in ieder geval wel meer vertrouwen in Mensink dan in SVALA en co...

UserID6342

Tsja, persoonlijk was ik dus niet akkoord gegaan met die W codering, je hebt maar 1 nwe band nodig.  daar moet Michelin dan dus voor zorgen, als je eenmaal de toezegging hebt dat er een nwe band komt, dan had ik persoonlijk liever iets langer gewacht.  Had je zelf ook het minste risico gelopen.  Just my 2 cents...