Zwarte Volvo V70 1998 en Volvo 240

Gestart door rogerV701998, 31-05-2009 13:21:58

Vorige topic - Volgende topic

rogerV701998

Weet iemand of je het contactslot van een V70 uit 1998 kunt vervangen door een ander tweedehands slot. Ik snap dat je dan met verschillende sleutels rond moet lopen.

Het gaat met name over de elektronica. Ik neem aan dat de auto de "nieuwe" tweedehands sleutel toch zal moeten kunnen herkennen.

Een nieuw contactslot is aan de prijs en er zijn tweedehands contactsloten te koop, vandaar mijn vraag.

Alvast dank voor jullie reacties.

Gr. roger

Starbuck

Citaat van: rogerV701998 op 16-10-2009 20:45:22
Weet iemand of je het contactslot van een V70 uit 1998 kunt vervangen door een ander tweedehands slot. Ik snap dat je dan met verschillende sleutels rond moet lopen.

Het gaat met name over de elektronica. Ik neem aan dat de auto de "nieuwe" tweedehands sleutel toch zal moeten kunnen herkennen.

Een nieuw contactslot is aan de prijs en er zijn tweedehands contactsloten te koop, vandaar mijn vraag.

Gr. roger

Weet ik niet zo goed, als ik met mijn reserve sleutel (die geen afstandsbediening heeft) de deur open gaat het alarm af.
Betwijfel dus dat een "nieuwe" tweedehandssleutel een oplossing is, daar je hetzelfde kan tegenkomen als met de reservesleutel.
En elke keer dat het alarm dan afgaat, geloof me dat je dit snel beu wordt.
Maar waarschijnlijk weet iemand een oplossing?

thuur

Gr. roger

Er zit een chip in je sleutel, die hoort uiteraard bij jouw auto. Zonder chip kun je niet starten. Helaas.

Gr :-\

rogerV701998

Helaas. Nog een tijdje tegen die zwarte velgen aankijken... :-\ ;D

Gr. roger

Starbuck

Citaat van: rogerV701998 op 16-10-2009 21:16:41
Helaas. Nog een tijdje tegen die zwarte velgen aankijken... :-\ ;D

Gr. roger

Ik had laatst een klant wiens sleutels gestolen zijn, zou een 600 euro kosten. :eusa_sick:
Alle sloten zouden dan wel vervangen zijn incl nieuwe sleutels.
(was van een Mini)

rogerV701998

Nieuw contactslot bij de dealer tussen 300 en 400 euro... :-\

Gr. roger

elianmars

Citaat van: thuur op 16-10-2009 21:10:29

Gr. roger

Er zit een chip in je sleutel, die hoort uiteraard bij jouw auto. Zonder chip kun je niet starten. Helaas.

Gr :-\

En zit die software in de ecu, of in een apart gedeelte van de immobilizer? Want dat heb ik eventueel ook liggen, ik weet alleen niet of je dat zomaar kunt omzetten.

Edit: Ik heb net even in Vadis zitten lezen. 't Is niet zo simpel als het lijkt, ben ik bang......  :-\

haasje

Slot met sleutels vervangen en de chips in de nieuwe sleutels vervangen door de oude chips?

thuur

Code zit in de ECU. Ik weet niet of je een sleutel kunt openen zonder schade (en dus de chip wisselen).

Gr ;)

)()()sT

Rogé heeft voor zijn inklapsleutel een reserve sleutel laten maken MET chip voor zijn (late) 850. Die chip heeft ie erna in dat inklap-geval gemonteerd, het kan dus wel.
Maar wat is er met het contactslot?

elianmars

Het slot is dol. Sleutel kan 360 graden rondgedraaid worden.

rogerV701998

Citaat van: elianmars op 17-10-2009 09:16:46
Het slot is dol. Sleutel kan 360 graden rondgedraaid worden.

Dat is het probleem. Een paar keer met het stuur bewegen en het slot werkt weer. Dit probleem is er al vanaf het moment dat ik de auto heb maar het wordt steeds erger dus tijd om er iets aan te doen.

Gr. roger

)()()sT

Ok.
Heb jij dezelfde sleutel als Thuur? Ik heb namelijk een wat andere, beetje gummy achtig ;D
Anyway, Rogé heeft dezelfde als Thuur en daar is de chip dus wel van gekopieerd..  Ik zal m vandaag eens bellen.

rogerV701998

Citaat van: )()()sT op 17-10-2009 09:51:36
Ok.
Heb jij dezelfde sleutel als Thuur? Ik heb namelijk een wat andere, beetje gummy achtig ;D
Anyway, Rogé heeft dezelfde als Thuur en daar is de chip dus wel van gekopieerd..  Ik zal m vandaag eens bellen.

Inderdaad van "gummy rubber" ;D

Deze:

Als je die sleutel wilt openen zal dat met een mes moeten... :eusa_think: ;D

Gr. roger

elianmars

Gaat hiermee ook, hoor:

:eusa_whistle: