Zwarte Volvo V70 1998 en Volvo 240

Gestart door rogerV701998, 31-05-2009 13:21:58

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Het dunne zwarte kabeltje zal een microfoontje van een carkit zijn, de iets dikkeren is misschien wel van een GSM antenne.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

rogerV701998

Citaat van: mehn op 08-11-2009 21:37:18
Het dunne zwarte kabeltje zal een microfoontje van een carkit zijn, de iets dikkeren is misschien wel van een GSM antenne.

Dank. Er zit een carkit in de auto dus dat klopt. Rustig laten zitten dan maar. ;D

Gr. roger

elianmars

Lijkt me niet dat die punten zomaar afbreken, toch?

Ik heb het idee dat iemand de plaat wilde loshalen, maar niet in de gaten heeft gehad waar die nou precies vast zit en met brute kracht de plaat naar beneden heeft gerukt.

Ik vind ook wel dat de plaat in de x70 stom vast zit. Je moet eerst de binnenkant van het dashboardkastje er uit halen.
Bij de 850 is de plaat veel makkelijker los te halen.

rogerV701998

Is ook mijn idee. Iemand is lekker lomp bezig geweest.

Zo'n plaat uit een Engelse V70 zal zeker niet passen, toch? :eusa_think: ;D

Gr. roger

elianmars

Citaat van: rogerV701998 op 08-11-2009 23:09:48
Is ook mijn idee. Iemand is lekker lomp bezig geweest.

Zo'n plaat uit een Engelse V70 zal zeker niet passen, toch? :eusa_think: ;D

Gr. roger

Nope.

Dus die is al snel in de container beland  ;D

Sbv

Ik heb ook niets meer liggen, maar ben er wel achter dat deze plaat veel vaker losgaat of beschadigd is.

rogerV701998

Dankzij Hunterparts weer in het bezit van een gave onderplaat. Heeft iemand nog tips hoe deze te monteren? Ik wil deze nl graag heel laten... ;D

Gr. roger

elianmars

Citaat van: rogerV701998 op 11-11-2009 17:22:20
Dankzij Hunterparts weer in het bezit van een gave onderplaat. Heeft iemand nog tips hoe deze te monteren? Ik wil deze nl graag heel laten... ;D

Gr. roger

Zoals ik al zei, de binnenkant van het dashboardkastje er uit halen (700 torxschroeven los draaien). Dan zie je de drie gaten, waar de torxbouten in moeten, waarmee het paneel vast zit.

Aan de onderkant is het even pielen om 't goed op z'n plek te krijgen.

En vergeet niet het kabeltje van de instapverlichting even door het gat te trekken. Anders kun je de plaat weer loshalen (Geen ervaring mee, hoor..........  :eusa_whistle:).

rogerV701998

Dank Marcel.

700 torxschroeven... ongeveer 2 dagen werk? :eusa_think: ;D

Gr. roger

)()()sT

Ja, met 4 stuks blijft ie ook zitten. Een paar overige heb ik gebruikt om dat deel wat bij jou stuk is met nieuw geboorde gaatjes maar provisorisch vast te zetten, en de rest ligt nog steeds in het bakje van de middenconsole  ;D

rogerV701998

Ik heb vanochtend even gekeken. Ik kom een aantal (4 a 5) torxschroeven tegen in de "onderrand" van het dashboardkastje. Waar zitten die andere 695? :eusa_think: ;D

Ik heb schroeven in de "onderrand" losgemaakt maar het kastje zit nog vast.

Gr. roger

KMvrtr

Er is een topic over dashboardkastjes die niet meer open willen. Daar staat ook precies in hoe je de boel helemaal los krijgt.
Even de onvolprezen zoekfunctie gebruiken. :D

sappie

Citaat van: rogerV701998 op 12-11-2009 11:57:20
Ik heb vanochtend even gekeken. Ik kom een aantal (4 a 5) torxschroeven tegen in de "onderrand" van het dashboardkastje. Waar zitten die andere 695? :eusa_think: ;D

Ik heb schroeven in de "onderrand" losgemaakt maar het kastje zit nog vast.

Gr. roger

links en rechtsboven in de hoeken zitten er nog 1 en dan iets rechts van het slot zit er 1'tje in het "plafond" om het zo maar eens te zeggen, die zie je van voren dus niet zitten maar zit dus aan de onderkant van het dashboard. deze kun je makkelijk vergeten...
hoop dat ik een beetje duidelijk ben met de beschrijving, onderste rand zitten er 5, 8 in totaal dus als ik het juist heb. daarna is het gewoon een beetje wrikken, randen willen nog wel eens plakken..

rogerV701998

Dank.

Ik duik weer in de auto. In de hoeken links en rechtsboven zitten wel gaten maar geen torxschroeven. Die in de onderkant van het dashboard heb ik niet gezien.

Gr. roger

rogerV701998

Gelukt! Het zit er netjes in. Dank allen voor de tips.

Gr. roger