Zwarte Volvo V70 1998 en Volvo 240

Gestart door rogerV701998, 31-05-2009 13:21:58

Vorige topic - Volgende topic

GeertG

Citaat van: rogerV701998 op 29-06-2014 07:44:47
Citaat van: Vulk op 29-06-2014 07:29:23
Eerst de auto 100% maken en dan een andere kopen!  :eusa_think:

:eusa_whistle:

;D

Jij kunt het weten. 8)

Maar nee hoor, er komt geen andere. Ben nog steeds zeer tevreden over de 10 klepper en hoop er nog lang mee te kunnen rijden.

Soms filosofeer ik wel eens over een mooie en vooral snelle R maar daar kleven ook nadelen aan. Mijn V70 is nu inderdaad helemaal in orde en daar wil ik de komende tijd wel van blijven genieten. :D

Wanneer je wilt ruilen weet je me te vinden :)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

rogerV701998

Citaat van: GeertG op 29-06-2014 12:54:18
Citaat van: rogerV701998 op 29-06-2014 07:44:47
Citaat van: Vulk op 29-06-2014 07:29:23
Eerst de auto 100% maken en dan een andere kopen!  :eusa_think:

:eusa_whistle:

;D

Jij kunt het weten. 8)

Maar nee hoor, er komt geen andere. Ben nog steeds zeer tevreden over de 10 klepper en hoop er nog lang mee te kunnen rijden.

Soms filosofeer ik wel eens over een mooie en vooral snelle R maar daar kleven ook nadelen aan. Mijn V70 is nu inderdaad helemaal in orde en daar wil ik de komende tijd wel van blijven genieten. :D

Wanneer je wilt ruilen weet je me te vinden :)

;D ;D

Voorlopig niet Geert. De V70 blijft nog wel even hier.

rogerV701998

De afgelopen tijd heb ik met veel plezier in de V70 rondgereden. Ook tijdens onze vakantie deze zomer heeft de auto het voortreffelijk gedaan.

Het blijft echter een 16 jaar oude auto die regelmatig wat aandacht nodig heeft. De laatste tijd ergerde ik me aan de slechte werking van de ruitenwissers. Ik heb diverse merken ruitenwisserbladen (Volvo, Bosch, Valeo) geprobeerd maar de klachten bleven, herrie en de ruit slecht schoonvegen. Het was duidelijk dat het niet aan de bladen lag maar aan de wisser armen.

In diverse topics is te lezen dat de armen iets te verbuigen zijn zodat de bladen weer wat strakker op de ruit staan. Dit zal hooguit tijdelijk wat verbetering opleveren maar is natuurlijk niet de oplossing van het probleem. Na 16 jaar (in het geval van mijn auto) zijn de veren in de wisser armen gaar. Aangezien ik niet van de "knakenoplossingen" ben bij de dealer drie nieuwe wisser armen besteld en dus ook meteen voor de achterruit.

De veren van de nieuwe armen gaan een stuk zwaarder dan van de oude dus het was wel tijd.

Meteen weer nieuwe wisser bladen gekocht zodat alles weer als nieuw is.

Ik heb geen "how to" gemaakt. Aangezien het mij gelukt is de wisser armen te vervangen ga ik er van uit dat iedereen dit kan. ;D

Nu wachten op regen. 8)

)()()sT

Dat wil ik ook nog eens doen makker :D
Ik heb laatst de arm vervangen door een gebruikt exemplaar, maar die is ook niet helemaal fris meer.
Voor achter heb ik nog een Clio wisserarm, vet kicke jonguh! 8) ;D

StefanCJ

Waar iedereen die dingen verbuigt tot ze breken bestel je gewoon drie nieuwe  :eusa_clap:. Al eerder gezegd: je zorgt erg goed voor de V70, hopelijk mag je er nog heel lang van genieten.

:)

Vulk

Citaat van: StefanCJ op 27-09-2014 17:06:42
Waar iedereen die dingen verbuigt tot ze breken bestel je gewoon drie nieuwe  :eusa_clap:. Al eerder gezegd: je zorgt erg goed voor de V70, hopelijk mag je er nog heel lang van genieten.

:)

Als hij er zo voor blijft zorgen, dan gaat die auto de eigenaar overleven!
Prachtig Roger, keep it up!

rogerV701998

Dank heren.

In november dit jaar heb ik de auto 6 jaar. Zolang heb ik nog nooit een auto in m'n bezit gehad. Deze wil ik echter nog lang blijven rijden en dan moet er natuurlijk wel regelmatig aandacht aan besteed worden.

Zo staat ie er nu (nog steeds ;D) bij:

De neus krijgt steeds meer witte sproeten en van de voorbumper begint de lak op een enkele plek lost te laten maar dat is voor mij niet het belangrijkste. Technisch moet ie helemaal tip top zijn en dat is ie. 

StefanCJ

In november trakteren op een nieuw laagje lak voor de voorkant om jullie samenzijn te vieren?

;)

rogerV701998

Citaat van: StefanCJ op 27-09-2014 18:05:24
In november trakteren op een nieuw laagje lak voor de voorkant om jullie samenzijn te vieren?

;)

Dan gaat ie maar naast z'n wielen rijden... ;D

Er komt een verse APK op in oktober en dan komt er ook een nieuwe gaskabel in. Deze ligt hier al in de garage maar dat mag Thuur doen. De buitenmantel van de kabel is niet helemaal fris meer dus nieuw. Ook daar wil ik geen gezeur mee hebben.

Ewout Schalkwijk

Citaat van: rogerV701998 op 27-09-2014 17:47:50
Dank heren.

In november dit jaar heb ik de auto 6 jaar. Zolang heb ik nog nooit een auto in m'n bezit gehad. Deze wil ik echter nog lang blijven rijden en dan moet er natuurlijk wel regelmatig aandacht aan besteed worden.

In december heb ik de mijne 5 jaar, dat is voor mij ook onvoorstelbaar lang. Wat bevalt zo'n oud hok goed he? ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

rogerV701998

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 27-09-2014 18:23:39
Citaat van: rogerV701998 op 27-09-2014 17:47:50
Dank heren.

In december heb ik de mijne 5 jaar, dat is voor mij ook onvoorstelbaar lang. Wat bevalt zo'n oud hok goed he? ;D

;D ;D

hathü

Haha hier nog een langdurige verbintenis, ik heb mijn dieseltje al weer acht jaar. Nog nooit zo lang met veel plezier dezelfde auto gehad.  :D

rogerV701998

Dat zal inderdaad voor veel 850/X70 rijders hier gelden. Onze auto's werden wel erg goed in elkaar gezet.

rogerV701998

Vandaag was het weer tijd voor de jaarlijkse keuring.

Lijkt inmiddels wel een formaliteit. ;D

Daarna doorgereden naar thuur voor enkele klusjes.

De knop van de versnellingspook begon uit elkaar te vallen. Ik had nog wat versnellingspoken op het schap liggen maar de knoppen hiervan waren eigenlijk allemaal slecht. Nieuw is de pook in de juiste kleur voor mijn auto niet meer te krijgen dus heb ik een andere variant gekocht en is de knop omgezet.

Ook meteen het defecte lampje bij het schakelmechanisme vervangen. Daarvoor moet wel e.e.a. gedemonteerd worden.

De mantel van de gaskabel was niet helemaal fris meer en om eventuele problemen in de toekomst te voorkomen hebben we deze vervangen door een nieuwe. Bij demontage van de oude kabel bleek deze niet meer zo strak vast te zitten in het schutbord. Het is met rijden goed te merken dat het nu weer allemaal goed en strak vast zit. Prima ingreep dus.

Het raam in het portier RA wilde niet meer bewegen. Schoonmaken van de schakelaar bleek de oplossing. :eusa_sick:

Alle 4 de schakelaars zijn schoongemaakt.

Werkt weer prima allemaal.

Als laatste stond deze spanner op het programma:

Alhoewel de spanner nog goed functioneerde is deze ook al weer 16 jaar oud. Het is een geruststelling dat er een nieuwe inzit die weer even mee kan.

Het was weer een gezellige dag in Gronsveld. 8)

elianmars