Zwarte Volvo V70 1998 en Volvo 240

Gestart door rogerV701998, 31-05-2009 13:21:58

Vorige topic - Volgende topic

rogerV701998

Citaat van: )()()sT op 27-12-2009 09:59:21
In het streven naar perfectie voel ik al heldere lampen aankomen Roger :evil:
Wil je eens met mij meerijden int donker?

Dat wil graag doen, eehhh.... Jij hebt een turbo, toch? :eusa_think: Doe maar niet. :eusa_snooty: ;D

Gr. roger

henry classic v70

Citaat van: rogerV701998 op 27-12-2009 08:42:41
Dank. Als ik het goed begrijp heb ik nu dus de goede (niet xenon) lampen. De enige mogelijkheid om de lichtopbrengst te verbeteren is het toepassen van xenon techniek.

Ik blijf het dan toch vreemd vinden dat de lichtopbrengst van de lease auto (geen xenon) beduidend beter is. Kan het ook liggen aan het glas van de koplamp of de kwaliteit van de reflector of hebben de Volvo's per definitie wat mindere koplampen?

Gr. roger

Het verschil met de orginele "gewone" koplampen met halogeen en de orginele heldere koplampen met xenon is niet te beschrijven........ :o :o
Ik denk in jou geval dat de reflector (het binnenwerk) van de koplamp wat minder is geworden in de loop der jaren en dat je daarom ook een verminderde lichtopbrengst hebt.
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

thuur

Het glas schoonmaken aan de binnenkant en een goed peertje (http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,22165.0.html) is alles wat je kunt doen. Ik heb Osram nachtdingen (naamkwijt) en ik ben tevreden over het zicht.

Gr ;)

rogerV701998

Citaat van: thuur op 27-12-2009 12:32:00
Het glas schoonmaken aan de binnenkant en een goed peertje (http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,22165.0.html) is alles wat je kunt doen. Ik heb Osram nachtdingen (naamkwijt) en ik ben tevreden over het zicht.

Gr ;)

Heb je die Osram nachtdingen toevallig bij Heuts gekocht?

Gr. roger

pwassink

Dank. Als ik het goed begrijp heb ik nu dus de goede (niet xenon) lampen. De enige mogelijkheid om de lichtopbrengst te verbeteren is het toepassen van xenon techniek.

Ik blijf het dan toch vreemd vinden dat de lichtopbrengst van de lease auto (geen xenon) beduidend beter is. Kan het ook liggen aan het glas van de koplamp of de kwaliteit van de reflector of hebben de Volvo's per definitie wat mindere koplampen?

Gr. roger

K vind de aanname "iets meer licht" ingeval van xenon tov conventionele philips lampies wel een klein understatement,
kijk maar eens wat ze aan lumen maken tov van elkaar. Levensduur van een goede HID pit ligt wel wat ruimer dan de flips-lamp

tav de huidige leasewagen, geen idee wat of dat is, mogelijk zitten daar van het projector-type lampen in die een heel
andere werking hebben dan de relatief rechttoe-rechtaan verlichting van je V70.
In elk geval zit ook daar een aantal jaren ontwikkeling tussen, zelfs op licht en lenstechniek wordt er nog bijgeleerd.

# edit typo's
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

thuur

Citaat van: rogerV701998 op 27-12-2009 12:39:47
Citaat van: thuur op 27-12-2009 12:32:00

Heb je die Osram nachtdingen toevallig bij Heuts gekocht?

Yep. Maar op eBay vind je ze een stuk goedkoper.

Gr :D

Vulk

Kali-Integrali

Ik heb High-blues van de Action  :eusa_shhh: € 2,89

Ik ben er erg tevreden mee, in mijn Lancia had ik destijds de nieuwste Philips high-blues gedaan, dikke € 35,- toen, maar doe mij dan maar van de Action dingen, mogen dan ook wel zo nu en dan kapot gaan ;)

rogerV701998

Citaat van: pwassink op 27-12-2009 12:43:46

Gr. roger

K vind de aanname "iets meer licht" ingeval van xenon tov conventionele philips lampies wel een klein understatement,
kijk maar eens wat ze aan lumen maken tov van elkaar. Levensduur van een goede HID pit ligt wel wat ruimer dan de flips-lamp

tav de huidige leasewagen, geen idee wat of dat is, mogelijk zitten daar van het projector-type lampen in die een heel
andere werking hebben dan de relatief rechttoe-rechtaan verlichting van je V70.
In elk geval zit ook daar een aantal jaren ontwikkeling tussen, zelfs op licht en lenstechniek wordt er nog bijgeleerd.

# edit typo's

Dat ben ik volledig met je eens. Xenon is niet te vergelijken met conventionele lampen. In mijn oorspronkelijke vraag over dit onderwerp geef ik echter aan dat ik geen xenon wil, wellicht dat ik dit standpunt moet herzien. Want een originele auto is leuk maar goed licht is toch belangrijker.

Ik ga het advies van Arthur opvolgen. Glas schoonmaken en Osram lampen plaatsen. Als dit dan nog steeds niet het gewenste resultaat geeft overstappen op xenon.

Dank allen voor de tips.

Gr. roger

Vulk

Als je zo'n osram lampen koopt, stuur je dan even een pb naar me? :)
Zou graag mee bestellen indien mogelijk.

pwassink

Citaat van: rogerV701998 op 26-12-2009 19:51:58
Citaat van: pwassink op 26-12-2009 18:37:10
Ga maar eens zoeken naar goede HID lampen, High Intensity Discharge, die zijn veul minder blauw enzo ..  ;)

Heb je daar meer info over? Ik heb even gegoogled maar kom dit alleen tegen in combinatie met xenon techniek of in zaklampen voor de duiksport... :eusa_think: ;D

Ik zal ongetwijfeld verkeerd gezocht hebben.

Gr. roger

K neem aan dat de knipoog hierbij wel goed bekeken is ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

innocenti

Schijn eerst even met een zaklamp in je koplamp voordat je energie gaat steken in het schoonmaken. Als je een gelige gloed ziet als je er met een zaklamp inschijnt is je reflector verrot en heeft poetsen geen zin. De reflector van de V70 is gemaakt van een gelige kunststof die voorzien is van een chromen spiegellaag. Deze spiegellaag lost langzaam op in deze lampen, zeker als ze warm worden. En als je ze met een doekje probeert schoon te maken heb je zelfs kans alles eraf te poetsen.

Daarnaast zou ik geen geld in Osram lampen steken als je vision plus lampen hebt. Die zijn qua lichtopbrengst gewoon heel goed. Als je reflector niet goed is zal het echt niet beter worden met alleen lampen.

Mijn advies zou zijn eerst in goeie koplampunits te investeren. Orgineel, imitatie, orgineel helder of tuningslampen (die met projectorlamp). De imitatielampen zijn de goedkoopste http://www.koebergenautos.nl/index.php?id=parts&part=70357 als voorbeeld.

Succes

rogerV701998

Citaat van: pwassink op 27-12-2009 13:35:20
Citaat van: rogerV701998 op 26-12-2009 19:51:58
Citaat van: pwassink op 26-12-2009 18:37:10
Ga maar eens zoeken naar goede HID lampen, High Intensity Discharge, die zijn veul minder blauw enzo ..  ;)

Heb je daar meer info over? Ik heb even gegoogled maar kom dit alleen tegen in combinatie met xenon techniek of in zaklampen voor de duiksport... :eusa_think: ;D

Ik zal ongetwijfeld verkeerd gezocht hebben.

Gr. roger

K neem aan dat de knipoog hierbij wel goed bekeken is ?

Blijkbaar niet. ;D

rogerV701998

Citaat van: innocenti op 27-12-2009 14:33:01
Schijn eerst even met een zaklamp in je koplamp voordat je energie gaat steken in het schoonmaken. Als je een gelige gloed ziet als je er met een zaklamp inschijnt is je reflector verrot en heeft poetsen geen zin. De reflector van de V70 is gemaakt van een gelige kunststof die voorzien is van een chromen spiegellaag. Deze spiegellaag lost langzaam op in deze lampen, zeker als ze warm worden. En als je ze met een doekje probeert schoon te maken heb je zelfs kans alles eraf te poetsen.

Daarnaast zou ik geen geld in Osram lampen steken als je vision plus lampen hebt. Die zijn qua lichtopbrengst gewoon heel goed. Als je reflector niet goed is zal het echt niet beter worden met alleen lampen.

Mijn advies zou zijn eerst in goeie koplampunits te investeren. Orgineel, imitatie, orgineel helder of tuningslampen (die met projectorlamp). De imitatielampen zijn de goedkoopste http://www.koebergenautos.nl/index.php?id=parts&part=70357 als voorbeeld.

Succes

Ga ik proberen, dank voor de tip!

rogerV701998

Citaat van: Vulk op 27-12-2009 13:13:50
Als je zo'n osram lampen koopt, stuur je dan even een pb naar me? :)
Zou graag mee bestellen indien mogelijk.

Ok.