Zwarte Volvo V70 1998 en Volvo 240

Gestart door rogerV701998, 31-05-2009 13:21:58

Vorige topic - Volgende topic

rogerV701998

Citaat van: mehn op 07-12-2009 17:43:03
Vocht en kou denk ik. Ik heb er in deze tijd van het jaar ook meer last van.

Heb je de contacten als eens "gereinigd"? Motor uit, handrem erop en een keer of 20-30 de pook van P naar L en terug.

Dank, ga ik proberen. Moet ik ondanks dit toch rekening houden met vervangen op (korte) termijn?

Gr. roger

)()()sT

Jou inmiddels kennende wordt ie wel vervangen binnekort  ;D
Als bij mij de achteruitrijlampen het niet zouden doen zou ik me er op korte termijn niet zo druk over maken. Het andere probleem bij een defect rakende PNP is dat ie soms niet wilt starten, wat ik dus AF EN TOE heb.

*Knock knock* maar ik heb gisteren een nieuwe accu gemonteerd. De wagen start sindsdien probleemloos en de startmotor draait 1,5 keer zo snel als ik gewend was... misschien had een ralle accu er wel mee te maken...

En ach, als ik het startprobleem hou maken we er toch een PNP-switch-switch meeting van?  :eusa_dance:

rogerV701998

Citaat van: )()()sT op 07-12-2009 18:51:36
Als bij mij de achteruitrijlampen het niet zouden doen zou ik me er op korte termijn niet zo druk over maken. Het andere probleem bij een defect rakende PNP is dat ie soms niet wilt starten, wat ik dus AF EN TOE heb.

*Knock knock* maar ik heb gisteren een nieuwe accu gemonteerd. De wagen start sindsdien probleemloos en de startmotor draait 1,5 keer zo snel als ik gewend was... misschien had een ralle accu er wel mee te maken...

En ach, als ik het startprobleem hou maken we er toch een PNP-switch-switch meeting van?  :eusa_dance:

PNP-switch-switch meeting ... Dat krijg ik thuis wel uitgelegd ;D

Klopt, ik heb geen behoefte aan startproblemen maar ik ga eerst de tip van Maikel proberen.

Mooi dat de startproblemen bij jouw auto (voorlopig) zijn opgelost. Hopelijk was het de accu.

Gr. roger

BOV

Het kan zijn dat ik erover heen gelezen heb, maar heb ik laatst niet eens gelezen dat ie weg zou gaan?
I take pictures and build stuff...

rogerV701998

Citaat van: BOV op 08-12-2009 17:01:54
Het kan zijn dat ik erover heen gelezen heb, maar heb ik laatst niet eens gelezen dat ie weg zou gaan?

Volgens mij niet.

Thijssie!

Citaat van: rogerV701998 op 08-12-2009 19:18:12

Volgens mij niet.

Ja dat dacht ik ook, maar dat is rogerXC70 volgens mij ;D

rogerV701998

Citaat van: Thijssie! op 08-12-2009 19:51:25
Citaat van: rogerV701998 op 08-12-2009 19:18:12

Volgens mij niet.

Ja dat dacht ik ook, maar dat is rogerXC70 volgens mij ;D

En die heeft hem inmiddels verkocht.

Ik ben toch echt wel van plan iets van een rendement te hebben van alle investeringen... :eusa_shifty: ;D

Gr. roger

)()()sT

Die auto van jou is als nieuw, met een top kilomterstand  ;)
Hoe is het met de achteruitrij-lampen Roger?

BOV

Mijn excuses... Dan heb ik niet goed gelezen...

Mooi dat ie niet weggaat dan :P
I take pictures and build stuff...

rogerV701998

Citaat van: )()()sT op 08-12-2009 22:28:06
Die auto van jou is als nieuw, met een top kilomterstand  ;)
Hoe is het met de achteruitrij-lampen Roger?

Gisteren werkten ze niet en vandaag weer wel. Morgen ga ik "droog" schakelen zoals Maikel adviseerde. Wordt vervolgd.

Gr. roger

rogerV701998

Citaat van: mehn op 07-12-2009 17:43:03
Vocht en kou denk ik. Ik heb er in deze tijd van het jaar ook meer last van.

Heb je de contacten als eens "gereinigd"? Motor uit, handrem erop en een keer of 20-30 de pook van P naar L en terug.

Vanochtend het advies van Maikel opgevolgd. Een paar ritten gehad vandaag, soms branden de lampen niet en dan weer wel... :eusa_think:

De auto start perfect en schakelen gaat ook goed. Wat nu te doen? Preventief de pnp vervangen of wachten tot er andere storingen gaan optreden?

Is het normaal dat de pnp met 162.000 km versleten is of kan er toch een andere verklaring zijn?

Gr. roger

Ludo

Citaat van: rogerV701998 op 09-12-2009 20:40:32
De auto start perfect en schakelen gaat ook goed. Wat nu te doen? Preventief de pnp vervangen of wachten tot er andere storingen gaan optreden?

Tis maar wat je zelf wil, maar zo kan je een hele auto gaan vervangen... maar dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Kijk eens een keer of er foutcodes aanwezig zijn.... misschien brengt dat wel wat meer 'aan het licht'.

rogerV701998

Citaat van: Ludo op 09-12-2009 20:45:04
Citaat van: rogerV701998 op 09-12-2009 20:40:32

Tis maar wat je zelf wil, maar zo kan je een hele auto gaan vervangen... maar dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Kijk eens een keer of er foutcodes aanwezig zijn.... misschien brengt dat wel wat meer 'aan het licht'.

Dat zei mijn vrouw ook al... :eusa_shhh: ;D

Ik zal Thuur vragen of hij de foutcodes wil uitlezen, dank voor de tip.

Gr. roger

elianmars

En toch heb ik bij de 850 de schakelstandensensor vervangen alleen voor de problemen met de achteruitrijverlichting. Schakelen ging zonder problemen.

rogerV701998

Citaat van: )()()sT op 07-12-2009 18:51:36

Je kent me goed Joost. ;D

Afgelopen vrijdag een pnp-switch besteld bij de dealer incl. het benodigde afstelgereedschap. Thuur gaat deze inbouwen.

Ik kan er nu eenmaal niet tegen dat iets niet goed werkt aan de auto en ik heb geen zin om te wachten op start- en/of schakelproblemen... :eusa_shifty:

Gr. roger