Zwarte Volvo V70 1998 en Volvo 240

Gestart door rogerV701998, 31-05-2009 13:21:58

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Mooi dat het er weer inzit hoor, en is allemaal nog best snel gegaan  :eusa_clap: :eusa_clap:

Vulk

rogerV701998

Citaat van: Dirk342 op 02-10-2011 07:00:37
Mooi dat het er weer inzit hoor, en is allemaal nog best snel gegaan  :eusa_clap: :eusa_clap:

Het is inderdaad snel gegaan. In die 2 dagen zijn we niets raars tegengekomen. Het is best veel werk maar het liep allemaal voorspoedig. Het blok krijgt nog een volledige beurt omdat ik de historie niet ken. Dus nieuwe bougies, bougiekabels, verdeelkap en rotor, distributieriem met toebehoren, waterpomp, olie voor blok en bak etc. Ook komen nieuwe stuurkogels op de auto.

Het motorcompartiment zag er perfect uit, nauwelijks roest aangetroffen. De basis van de auto is goed zodat we er nog lang plezier van kunnen hebben.

Dankzij de donor heb ik een hoop goede interieurdelen kunnen overzetten zodat de auto van binnen ook weer netjes is.

Vulk

En dat zonder foto's Roger! Je hebt nu vast ook nog een hoop onderdelen op het rek liggen, wat ook een gerust gevoel heeft.

rogerV701998

Citaat van: Vulk op 02-10-2011 12:30:47
En dat zonder foto's Roger! Je hebt nu vast ook nog een hoop onderdelen op het rek liggen, wat ook een gerust gevoel heeft.

Klopt, het is een beetje lastig zelf foto's te maken als je aan het sleutelen bent. ;D

In het dashboard zaten op diverse plekken gaten van carkits etc. De panelen van de donor waren helemaal gaaf. :eusa_dance: Ook heb ik de deurdranger (is dit juist? :eusa_think:) van het voorportier aan passagierszijde vervangen omdat de deur niet meer open bleef staan. Onderdelen heb ik nu genoeg.

Als je zo'n klus gaat doen is het aan te bevelen een complete auto aan te schaffen en daar alles uit te schroeven in plaats van de diverse delen los te kopen. Je kunt precies zien hoe het hoort te zitten en je kunt allerlei klein gefreubel mee overzetten.

rogerV701998

Dennis was gisteren bij Thuur om zijn SS (blijf het een rare naam voor een auto vinden ;D) van binnen schoon te maken. Verbazingwekkend hoe secuur hij te werk ging.

Van Dennis heb ik een goedje gekregen om het motorcompartiment te reinigen. Ik had Motorglym en Dasty bij me maar dat was niets vergeleken met het spul van Dennis. Wat het was weet ik niet maar het werkte perfect, dank.

Na het reinigen heb ik het compartiment ingespoten met blanke tectyl van Valvoline. Zo kan het er weer even tegen.

Voor:

(Beetje overbelicht...)

Na:

den dis

Zijn de werken gisteren nog goed opgeschoten?
De 240 kan er weer een aantal jaar tegen  :eusa_clap:

mvg
Dennis

rogerV701998

Citaat van: den dis op 02-10-2011 18:27:47
Zijn de werken gisteren nog goed opgeschoten?
De 240 kan er weer een aantal jaar tegen  :eusa_clap:

mvg
Dennis

Prima Dennis. Dankzij de Energy drank van jou was Thuur niet meer te stoppen. ;D

Om 21.00 uur vonden we het welletjes. Als alles zo doorgaat is ie dinsdagavond klaar.

elianmars

Ameno vindt het ook allemaal reuze interessant, zo te zien  ;D

rogerV701998

Citaat van: elianmars op 02-10-2011 20:51:04

Die zit te genieten van de auto van Dennis. ;D

pooh

Citaat van: rogerV701998 op 02-10-2011 20:53:10
Citaat van: elianmars op 02-10-2011 20:51:04

Die zit te genieten van de auto van Dennis. ;D

stiekem wil ze lekker liggen en verharen op het schone interieur ;D

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

rogerV701998

De 240 automaat is een feit!! :eusa_dance:

Vanmiddag de auto opgehaald en met een grijns op m'n kop naar huis gereden. Nu kan ik op mijn gemak de auto netjes in orde maken.

Arthur en Maikel, zeer veel dank voor jullie vakmanschap en inspanningen. :eusa_clap:

Ben

den dis

Gefeliciteerd en nog vele veilige jaren op de weg met jouw 240  :eusa_clap:

Vulk