Zwarte Volvo V70 1998 en Volvo 240

Gestart door rogerV701998, 31-05-2009 13:21:58

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Leuke weblog  :eusa_clap:

Wat betreft die warmelucht inlaat. Ook in de winter rijd ik zonder. Met stevige vorst nog geen problemen gehad. Doet wel wat bij een N/A.

Groeten Yits

rogerV701998

Citaat van: razorx op 22-09-2009 22:13:33
Leuke weblog  :eusa_clap:

Wat betreft die warmelucht inlaat. Ook in de winter rijd ik zonder. Met stevige vorst nog geen problemen gehad. Doet wel wat bij een N/A.

Groeten Yits

Hallo Yits,

Dank voor je reactie.

Waarom is bij jouw auto de warmelucht inlaat niet meer in gebruik? Had dit ook met het vermogen te maken?

Gr. roger

razorx

Inderdaad, het levert bij een N/A net een beetje extra vermogen op.
De klep heb ik er netjes uitgedremeld, en de warme inlaat netjes en vooral glad dichtgemaakt.

Gr.
Yits.

rogerV701998

Citaat van: razorx op 23-09-2009 19:35:34
Inderdaad, het levert bij een N/A net een beetje extra vermogen op.
De klep heb ik er netjes uitgedremeld, en de warme inlaat netjes en vooral glad dichtgemaakt.

Gr.
Yits.

Klopt, het is te merken (marginaal, maar toch) dat dat beetje extra lucht verschil maakt. Heb je bij strenge vorst ook geen problemen gehad bij korte ritten? Ik zit er ook over te denken om het zo te laten maar van de andere kant, het zit er natuurlijk niet voor niets op.

Gr. roger

razorx

Ik heb tot richting de -20 graden geen problemen gehad.
Ik vermoed dat het letterlijk voor extreme omstandigheden is.

rogerV701998

Vandaag werd de Volvo APK gekeurd. Daarnaast heeft Thuur nog een aantal werkzaamheden uitgevoerd i.h.k.v. de 160.000 beurt.

Het brandstoffilter zat zo goed vast dat de slijptol nodig was om het los te krijgen. Zou het nog het originele filter zijn? :eusa_think: Er kwam in ieder geval voldoende drab uit.

Vervolgens waren de flexibele remleidingen voor aan de beurt. De leiding rechtsvoor zat goed vast. Van de zomer had Thuur al geprobeerd deze los te krijgen. Na hernieuwde pogingen kwam Thuur op het briljante idee de volledige remleiding uit de sloper te halen en hieraan de nieuwe flexibele leiding te monteren.

(Ik was niet gespannen, :eusa_snooty: ik rook graag.. :eusa_shifty: ;D)

Na 16.000 km was het ook tijd voor nieuwe motorolie + filter.

Tevens hebben we weer 4 liter bakolie vervangen. Het schakelen ging al een stuk beter maar nu nadert het de perfectie.

Tijdens de werkzaamheden zag Thuur een defect. De massakabel was aan het motorblok volledig afgebroken :o maar ook nu bood de donor weer uitkomst. :eusa_dance:

Vervolgens naar de garage voor de APK:

(sorry, phone pic)

Met vlag en wimpel geslaagd!! :eusa_dance: (mocht ook wel na alle werkzaamheden het afgelopen jaar :eusa_eh:)

Thuur, wederom dank voor de werkzaamheden, de gezellige dag en de gastvrije ontvangst.

Hans Duiven

)()()sT

Dat ding is zolangzamerhand nieuw  ;D :eusa_clap:

rogerV701998

Dank heren.

Inderdaad, langzaam maar zeker is het weer een nieuwe (11 jaar oude) auto. Rijden is nu genieten! ;D

Volgens Thuur is er nu echt sprake van een stage 0.

Volgende maand (of zoveel eerder als nodig) gaan de winterbanden onder de auto en kunnen we zien hoe de auto het met het aangepaste luchtfilterhuis doet bij lagere buitentemperaturen. Voorlopig laten we het zo als het nu is.

Volgend voorjaar worden de draagarmen vervangen.

En zo gaan we maar door..... (krijgt Marcel toch nog gelijk :eusa_shifty: ;D)

Gr. roger

Freakybaby

Hey, op diezelfde brug is die van mij ook goedgekeurd ;D

Je bent heel goed bezig met je auto Roger!
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

rogerV701998

Bij de USA in Maastricht.

daar hebben ze ook een geweldige wasstraat zonder borstels maar met lappen. Een wasstraat waar je een zwarte auto veilig kunt laten wassen. ;D

Gr. roger

Freakybaby

Citaat van: rogerV701998 op 01-10-2009 23:45:08
Bij de USA in Maastricht.

daar hebben ze ook een geweldige wasstraat zonder borstels maar met lappen. Een wasstraat waar je een zwarte auto veilig kunt laten wassen. ;D

Gr. roger

Doe dat wassen toch maar met de hand ;)

Herkende de locatie al, vandaar dat ik wist dat de mijne (ook zwart, 1 deurtje minder) op die brug goedgekeurd was
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

elianmars

Citaat van: rogerV701998 op 01-10-2009 21:55:16

Dat zei ik toch. Je bent nooit klaar  ;D

Weer lekker aan de klus geweest bij Thuur! Handig hè, zo'n sloper. Ik heb ook al heel wat keertjes gebruik gemaakt van onderdelen van de sloper. Ook vanavond weer.

rogerV701998

Citaat van: elianmars op 02-10-2009 00:19:44
Citaat van: rogerV701998 op 01-10-2009 21:55:16

Dat zei ik toch. Je bent nooit klaar  ;D

Weer lekker aan de klus geweest bij Thuur! Handig hè, zo'n sloper. Ik heb ook al heel wat keertjes gebruik gemaakt van onderdelen van de sloper. Ook vanavond weer.

Idd. Ideaal zo'n sloper achter de hand. We hebben hier al meer onderdelen van "geleend". Je kunt ook bepaalde zaken even uitproberen voordat je onderdelen nieuw koopt. Scheelt een hoop tijd en geld.

Gr. roger

rogerV701998

Vandaag moest ik in Maastricht zijn en kon ik Thuur meteen het laatste puntje op de 160.000 beurt i laten zetten. Het interieurfilter moest nog vervangen worden. Er zat een koolstoffilter in en dat wilde ik ook weer hebben. Blijkbaar voor onze Volvo's erg moeilijk te vinden. Het nieuwe filter wordt gemaakt in Italië en is in principe voor de Peugeot 405. :eusa_shifty:

Het oude filter was niet heel erg smerig maar ik ben blij dat het vervangen is.

Gr. roger