Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

Het heeft niets met terug sturen te maken van grote hoeveelheden van mensen
die een permanente verblijfs status hebben.

Men moet intergreren in de samenleving waarvoor men heeft gekozen.

Voorts kan je wel in de verblijfs status iet opnemen t.a.v. criminaliteit, integratie en de gevolgen

En je kan de instroom wel beperken, er is tenslotte een verschil tussen een individuele vluchteling
en groep vluchtelingen en economische imigranten.

sander2

De Rekenkamer.

Citaat van: M a r c op 12-09-2010 12:21:37
Wie bepaalt wat onbetaalbaar, onuitvoerbaar en onhaalbaar is?  álles kan, zolang je de juiste weg bewandelt en de juiste randvoorwaarden creert, dat zal in de praktijk betekenen dat wetten verandert dienen te worden. Onbetaalbaar??  Hier in NL is niks onbetaaldbaar, ieder jaar worden er miljoenen belastinggeld verspilt aan mislukte projecten....

sander2

Ja, laten we het persoonlijk maken pff. Lees nou eens goed: Ik heb geen enkele moeite met de zaken die Geert benoemd en zelfs niet met de manier waarop. Het gaat mijn om de uitvoering.

Citaat van: Marc O. op 12-09-2010 12:22:14
Citaat van: sander2 op 12-09-2010 12:16:20
Dat baseer ik ophet feit dat ie voor geen enkel issue een gefundeerde oplossing heeft,
- Een nederlander met marrokaanse voorouders kun je niet "terugsturen" .
- 10.000 extra handjes aan het bed kan niet met de simpele reden dat ze er niet zijn.
- etc etc.

Je kunt wel van alles roepen maar als het of simpelweg niet kan of in strijd is met alles waar wij als democratische samenleving voor staan, schiet je er weinig mee op.

Citaat van: Marc O. op 12-09-2010 11:57:05
Citaat van: sander2 op 12-09-2010 11:52:28
Mijn probleem met Geert is dat ie het daar bij laat in tegenstelling tot zijn voorgangers Bolkenstijn en Pim!

Hoe bedoel je "dat ie het daar bij laat"? Waarop baseer je die mening?

Volgens mij ligt er een bijna gecompleteerd regeerakkoord waar Wilders ook zijn bijdrage aan heeft geleverd. Vooralsnog lijkt het alsof jij de enige bent die vanalles aan het roepen is.

The Saint

Citaat van: sander2 op 12-09-2010 11:52:28Waar gaat ie dat van betalen? Zijn begroting is ongeveer net zo betrouwbaar als de jaarrekening van Goldman Sachs.

Uit cijfers van het CPB blijkt dat de PVV nergens extreem scoort hoor. Is net zo (on-)geloofwaardig als de anderen. Hetgeen, als je "ongeloofwaardig leest, ook niet zo vreemd is met een miljoen variabelen.

Als de beste rekenaars die we hebben slechts één project uitrekenen (tunneltje bouwen of zo) zitten ze er minimaal 100% naast, laat staan als je cijfers gaat berekenen voor de hele economie.
No shirt no shoes, no pinball

sander2

Daar heb je helemaal gelijk in. Probleem daarbij is dat we in Nederland het per definitie met een meer partijen kabinet moeten doen en compromissen dus onontkoombaar zijn. Met als gevolg dat er niets echt helemaal van de grond komt.

Citaat van: M a r c op 12-09-2010 12:21:37
Wie bepaalt wat onbetaalbaar, onuitvoerbaar en onhaalbaar is?  álles kan, zolang je de juiste weg bewandelt en de juiste randvoorwaarden creert, dat zal in de praktijk betekenen dat wetten verandert dienen te worden. Onbetaalbaar??  Hier in NL is niks onbetaaldbaar, ieder jaar worden er miljoenen belastinggeld verspilt aan mislukte projecten....

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

The Saint

Citaat van: sander2 op 12-09-2010 11:47:37
Helemaal met je eens Marc! Feit is en blijft dat Geert helemaal geen zin heeft in regeren want dat volgt uiteindelijk ook de afrekening.

Het akkoord zou er zomaar kunnen komen. En dat hij geen ministers wil leveren getuigt van slimheid en realisme. Hij heeft een nieuwe partij terwijl de anderen al decennia lang zijn uitgekristalliseerd. Zíj hebben de juiste mensen geselecteerd en gefilterd, de PVV heeft dat (nog) niet. Nu persé ministers willen leveren loopt alleen maar uit op een fiasco voor het land én voor zijn partij.
No shirt no shoes, no pinball

sander2

Oh maar ik heb ook geen enkele illusie dat één van die andere koekenbakkers wel met sluitend verhaal op de proppen kunnen komen hoor. Naast eerder genoemde punten voel ik me niet prettig bij een partij die hele bevolkingsgroepen over één kam scheert. Een aantal goede vrienden van mij zijn hoogopgeleide volledig geintergreerde moslims en als ik zie hoeveel weerstand Geert zelfs bij hun oproept, wil ik niet eens weten hoed at zit bij dat straattuig in A'dam!

Citaat van: The Saint op 12-09-2010 12:29:38
Citaat van: sander2 op 12-09-2010 11:52:28Waar gaat ie dat van betalen? Zijn begroting is ongeveer net zo betrouwbaar als de jaarrekening van Goldman Sachs.

Uit cijfers van het CPB blijkt dat de PVV nergens extreem scoort hoor. Is net zo (on-)geloofwaardig als de anderen. Hetgeen, als je "ongeloofwaardig leest, ook niet zo vreemd is met een miljoen variabelen.

Als de beste rekenaars die we hebben slechts één project uitrekenen (tunneltje bouwen of zo) zitten ze er minimaal 100% naast, laat staan als je cijfers gaat berekenen voor de hele economie.

sander2

Om een bekende brabantse grappenmaker te citeren:

Ik heb zo'n hekel aan generaliseren, dat doen negers ook altijd.

Citaat van: M a r c op 12-09-2010 12:33:33
Een hoop vooroordelen hier.....

Marc O.

Citaat van: sander2 op 12-09-2010 12:28:51
Ja, laten we het persoonlijk maken pff. Lees nou eens goed: Ik heb geen enkele moeite met de zaken die Geert benoemd en zelfs niet met de manier waarop. Het gaat mijn om de uitvoering.

Ik reageer alleen maar op jouw uitspraken hoor ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

M a r c

Cohen roept bij mij ook weerstand op, die man kijkt nooit iemand recht aan en komt altijd zenuwachtig over.....   maar desondanks leven we in een vrij land en mag iedereen zijn politieke richting bepalen.  Als dat je niet aanstaat heb je in NL niks te zoeken....  

De meerderheid bepaalt... niet de partijen die als verliezers uit de bus zijn gekomen en ook niet de stemmers daarop.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

sander2

Gelukkig heb ik op de grootste partij gestemd  ;)

Citaat van: M a r c op 12-09-2010 12:39:56
Cohen roept bij mij ook weerstand op, die man kijkt nooit iemand recht aan en komt altijd zenuwachtig over.....   maar desondanks leven we in een vrij land en mag iedereen zijn politieke richting bepalen.  Als dat je niet aanstaat heb je in NL niks te zoeken....  

De meerderheid bepaalt... niet de partijen die als verliezers uit de bus zijn gekomen en ook niet de stemmers daarop.

Lampje

10.000 man extra in de zorg? Waar gaat ie dat van betalen? Zijn begroting is ongeveer net zo betrouwbaar als de jaarrekening van Goldman Sachs.

Er is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, hoe dat werkt:

1. Managers geilen op schaalvergroting en dan vervolgens reduceren op staf. Er is 4 weken geleden iemand gepromoveerd op het feit dat fuserende grote gemeenten, met van die professonele 'freelance bestuurders' per besluit en per inwoner méér kost.

2. Het is bewezen dat academen, die lid zijn geweest van het 'koor' effectiever zijn in het elkaar toeschuiven van baantjes, zowel binnen als buiten de universiteit. Tot wel 20 jaar na hun afstuderen.

3. Het aanturen van grotere organisaties is veel meer een afstandelijke 'statistische' aangelegenheid, in vergelijking met een kleine club, waar een leider veel meer zichtbaar en authentiek is. Daar moet je je gezicht af en toe in de kantine laten zien en lunchen naast de gewone man. De dialoog weer aangaan.

4. Statistiek, lean six sigma, KPI's, balanced score cards en andere technieken worden voornamelijk bedreven door academici en politici, die de samenleving of een bedrijf niet zien als iets organisch, met een zekere zelfreinigende intelligentie, maar als een stel domme lemmingen die maar één richting oprennen. Een experiment rond een stelletje laboratoriumratten. Helaas voor hen pakt het altijd anders uit, kunnen ze het zich niet meer herinneren of ze hebben zich achteraf vergist.

Dus Geert heeft een heel terecht punt: stoppen met die schaalvergroting, terug naar handen aan het bed of in het krijt. Geef mensen ruimte, verantwoording en een stuk zelfbeschikkingsruimte. Oepsie, dat heet 'vrijheid'.

En ministers leveren? Kijk eens wat een puinhoop de LPF creëerde met haar 'ministers'. Eventjes de kunst afkijken kan geen kwaad.

sander2

Door o.a. de vergrijzing zijn er simpelweg geen 10.000 handjes. Vanaf 2012 begint de grote leegloop en er zijn simpleweg niet genoeg mensen om alles op te vullen. Organisaties als KPN, ASML etc zijn keihard bezig om dit op te gaan vangen door als werkgever aantrekkelijk te worden. Dat betekend inderdaad geen KPI's etc meer maar op output gaan sturen, het nieuwe werken etc etc.

De invloed van het Koor is de afgelopen jaren enorm teruggelopen. Natuurlijk helpt het als je op een bepaalde universiteit een studie gedaan hebt. Het spreekwoord "je bent wie je kent" is natuurlijk zo waar als maar kan.

De vraag is ook of de Bakenende norm zo heilig is. In mijn optiek verdient de MP van dit land gewoon schunnig weinig!

Citaat van: Lampje op 12-09-2010 12:46:58
10.000 man extra in de zorg? Waar gaat ie dat van betalen? Zijn begroting is ongeveer net zo betrouwbaar als de jaarrekening van Goldman Sachs.

Er is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, hoe dat werkt:

1. Managers geilen op schaalvergroting en dan vervolgens reduceren op staf. Er is 4 weken geleden iemand gepromoveerd op het feit dat fuserende grote gemeenten, met van die professonele 'freelance bestuurders' per besluit en per inwoner méér kost.

2. Het is bewezen dat academen, die lid zijn geweest van het 'koor' effectiever zijn in het elkaar toeschuiven van baantjes, zowel binnen als buiten de universiteit. Tot wel 20 jaar na hun afstuderen.

3. Het aanturen van grotere organisaties is veel meer een afstandelijke 'statistische' aangelegenheid, in vergelijking met een kleine club, waar een leider veel meer zichtbaar en authentiek is. Daar moet je je gezicht af en toe in de kantine laten zien en lunchen naast de gewone man. De dialoog weer aangaan.

4. Statistiek, lean six sigma, KPI's, balanced score cards en andere technieken worden voornamelijk bedreven door academici en politici, die de samenleving of een bedrijf niet zien als iets organisch, met een zekere zelfreinigende intelligentie, maar als een stel domme lemmingen die maar één richting oprennen. Een experiment rond een stelletje laboratoriumratten. Helaas voor hen pakt het altijd anders uit, kunnen ze het zich niet meer herinneren of ze hebben zich achteraf vergist.

Dus Geert heeft een heel terecht punt: stoppen met die schaalvergroting, terug naar handen aan het bed of in het krijt. Geef mensen ruimte, verantwoording en een stuk zelfbeschikkingsruimte. Oepsie, dat heet 'vrijheid'.

En ministers leveren? Kijk eens wat een puinhoop de LPF creëerde met haar 'ministers'. Eventjes de kunst afkijken kan geen kwaad.

Sbv

Mijn wederhelft werkt in de psychiatrischezorg is bij tijde gefrustreerd dat het niet om de zorg gaat, maar enkel "scoren" voor de grote verzekeringsmaffia. Aandacht geven kan niet want een bepaalde patient genereerd minder "omzet" dan een andere. iedere minuut zorg dient verantwoord te worden

Stop dus met schaalvergroting en breng de zorg terug naar de basis, zijde zorg. Schop incapabele mensen eruit, al zal het dan redelijk stil worden op sommige mensen(halve politiek weg)