Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

Turbobiker

Citaat van: Dirk342 op 24-04-2012 18:43:40
Citaat van: Turbobiker op 24-04-2012 17:36:25

Begrijp me dus niet verkeerd, ik ben absoluut wél voor het ondersteunen van zwakkere groepen, wat dát betreft ben ik dan weer behoorlijk links!
Bij mij ligt het aan wie die groepen zijn of ik ze wel of niet daadwerkelijk wil ondersteunen (al dan niet financiëel, al dan niet met hulp).

Hup, daar gaan we weer. ;D

Ja, dat zou ik ook wel willen, maar doe je er eentje, dan zul je ze allemaal moeten doen. Wie ben jij (of ik) dat je dat kunt bepalen?
De Tussenpaus

NinaPaul

Regels zijn nu eenmaal niet individueel, kan gewoon niet.

Ik vind het systeem zo slecht nog niet, ja er is misbruik, maar dat is beter dan iedereen zonder hulp.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

UserID6342

Citaat van: Turbobiker op 24-04-2012 18:45:26

Begrijp me dus niet verkeerd, ik ben absoluut wél voor het ondersteunen van zwakkere groepen, wat dát betreft ben ik dan weer behoorlijk links!
Bij mij ligt het aan wie die groepen zijn of ik ze wel of niet daadwerkelijk wil ondersteunen (al dan niet financiëel, al dan niet met hulp).

Ja, dat zou ik ook wel willen, maar doe je er eentje, dan zul je ze allemaal moeten doen. Wie ben jij (of ik) dat je dat kunt bepalen?
;D Laten we het eens zien als een collecte.... jij bepaald toch zelf (mag ik hopen) aan wie jij wel of niet geeft ?  Zo idem met bepaalde groeperingen in mijn ogen dan ;D ;D

Turbobiker

Citaat van: Dirk342 op 24-04-2012 19:03:28
Citaat van: Turbobiker op 24-04-2012 18:45:26

;D Laten we het eens zien als een collecte.... jij bepaald toch zelf (mag ik hopen) aan wie jij wel of niet geeft ?  Zo idem met bepaalde groeperingen in mijn ogen dan ;D ;D

Goed idee op zich....

Het goede nieuws is dat we dit inderdaad al min of meer doen via onze democratische verkiezingen!
De Tussenpaus

Ben

coyote1980

Citaat van: Ben op 25-04-2012 19:05:30
Campagnevoeren doe je zo: http://youtu.be/vAFQIciWsF4

Best leuk, maar helaas weer een in de categorie "vorm > inhoud"...
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

Kingfisher

Hoorde vanavond Herman Heinsbroek op tv een erg grappige uitspraak doen over de illusie van één Europa; "Je kan niet appels, peren en pruimen op één hoop flikkeren en denken dat het resultaat een wortel wordt".

De spijker op z'n kop wat mij betreft  :eusa_clap:

Marc O.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/04/het-financiele-gelijk-van-wilders

Eenzijdig verhaal, akkoord, en qua 'horizon' ook nog enigszins beperkt, maar voorlopig lijkt de ellende wel mee te vallen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Turbobiker

Citaat van: Marc O. op 26-04-2012 09:47:33
http://www.dagelijksestandaard.nl/2012/04/het-financiele-gelijk-van-wilders

Eenzijdig verhaal, akkoord, en qua 'horizon' ook nog enigszins beperkt, maar voorlopig lijkt de ellende wel mee te vallen.

'Het financiële gelijk van Wilders' is wat sterk uitgedrukt. Dat het tot nu toe meevalt, is het enige wat in het artikel gezegd wordt, dat heeft niets met Wilders te maken.

Edit: maar dat beweer je dus ook niet.
De Tussenpaus

peteRRR

Citaat van: Misha op 26-04-2012 10:20:27
Citaat van: peteRRR op 26-04-2012 07:46:37
Hier aan,.http://www.nu.nl/economie/2796370/prijs-voedsel-wereldwijd-8-procent-gestegen.html

Vooral zo door gaan,...het gaat toch allemaal zo goed en het valt allemaal toch wel mee.  :eusa_doh: :eusa_liar:

Groet.

Turbobiker zegt van wel. :D

Het zijn ook allemaal kleine werelden in die enorme grote wereld waarin we leven en als je positief bent hebben wij Nederlander veel
last van luxeproblemen en daar prutsen ze wellustig/greedy op los om het dan eens in de zoveel tijd met positieve cijfers de media in te gooien die dan een tijd later weer net zo hard worden overtroffen dat het eigenlijk minder mooie cijfers zijn,erger is geworden,neem het coma zuipen of de criminaliteit nou even is ook allemaal pappen en nat houden.

Nederland heeft een tijd geleden een scheet gelaten in Brussel en zit nu met de resultaten waarvan de 1 zegt meer bezuinigen is de oplossing en de ander zegt je moet ook investeren " in " maar gewoon lekker stug door gaan is het motto want aan het eind van de tunnel is er,....................juist,.........de alles oplossende euro strontput.
En waarschijnlijk ligt er voor een paar kleine werelden het goud te lonken en voor de andere dan weer het oud ijzer.
Ik ben van mening dat die euro poppenkast er eigenlijk niet had moeten komen.

Groet.

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

t5karel

Whatever,we moeten het er mee doen..
Doet me een beetje denken aan mijn oude achterbuurman,het laatst dat ik m sprak zei ie
"de wereld is zo groot...maar voor mij is ie te klein" ;D

Krapaan 2 dagen later hebben ze m onder een boom los moeten snijden :eusa_doh:
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

peteRRR

Soms kom je iemand tegen waarvan je denkt dat die oprecht de juiste info levert,persoonlijk vind ik dat deze man dat doet en
het 1 en ander te zeggen heeft,........ook over de inhoudelijke wereld toestand.

http://www.youtube.com/watch?v=YHJYsLsdCx0

Groet.

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Quota

Citaat van: peteRRR op 26-04-2012 12:00:59
Soms kom je iemand tegen waarvan je denkt dat die oprecht de juiste info levert,persoonlijk vind ik dat deze man dat doet en
het 1 en ander te zeggen heeft,........ook over de inhoudelijke wereld toestand.

http://www.youtube.com/watch?v=YHJYsLsdCx0

Groet.

Eeensch, echter is het bij Willem wel heel erg gebasseerd op aangeven wat er mis is. Ik mis bij hem wel een beetje de concrete voorstellen over hoe zaken verbeterd kunnen worden. Anders dan "het hele bancaire systeem zal veranderd moeten worden". Dat laatste ben ik helemaal met hem eens, maar ik zou het zo waarderen als men dan ook aan zou kunnen geven wat er anders moet. Concrete plannen, uitvoerbare acties etc. want ik zie het niet zo helder  voor me als dat hij dat doet voorkomen. Volgens mijn inschatting zijn 95% van de bancaire medewerkers met net zulke vage verhalen destijds meegenomen door de top in het verkopen van summiere (en naar nu blijkt ondeugdelijke) producten...

Maak dan nu als criticaster niet dezelfde fout en leg de medewerkers (het is nog steeds een kennisindustrie!) goed uit wat er precies anders moet en waarom, dan krijgen de bankiers ook de gelegenheid om weer zelfstandig aan hun organisatie te sleutelen en de klant op de juiste manier centraal te stellen.

Turbobiker

Citaat van: Quota op 26-04-2012 15:45:15
Eeensch, echter is het bij Willem wel heel erg gebasseerd op aangeven wat er mis is. Ik mis bij hem wel een beetje de concrete voorstellen over hoe zaken verbeterd kunnen worden. Anders dan "het hele bancaire systeem zal veranderd moeten worden". Dat laatste ben ik helemaal met hem eens, maar ik zou het zo waarderen als men dan ook aan zou kunnen geven wat er anders moet. Concrete plannen, uitvoerbare acties etc. want ik zie het niet zo helder  voor me als dat hij dat doet voorkomen. Volgens mijn inschatting zijn 95% van de bancaire medewerkers met net zulke vage verhalen destijds meegenomen door de top in het verkopen van summiere (en naar nu blijkt ondeugdelijke) producten...

Maak dan nu als criticaster niet dezelfde fout en leg de medewerkers (het is nog steeds een kennisindustrie!) goed uit wat er precies anders moet en waarom, dan krijgen de bankiers ook de gelegenheid om weer zelfstandig aan hun organisatie te sleutelen en de klant op de juiste manier centraal te stellen.

Dat is precies mijn probleem met Wilders (en met de loze kreten hier op het forum). Ze stippen alleen de problemen aan, maar geen enkele oplossing! Ja, ik weet ook wel wat er mis is. Maar hoe je het oplost is een heel ander verhaal. Kort door de bocht gaat iig niet werken... .
De Tussenpaus