Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

Walter

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Marc O.

Citaat van: Turbobiker op 27-04-2012 08:35:30
Citaat van: Marc O. op 27-04-2012 07:39:22
...reiskostenvergoeding...

Één woordje.

Waarom werd dit eigenlijk vergoed? Toch de grootste onzin?

Dat het vergoed wordt is iets tussen werkgever en werknemer waar de overheid niks mee heeft te maken. Dat het (tot een bepaalde hoogte) onbelast is is wel zo fair omdat verhuizen met de overdrachtsbelasting zoals we die kennen ook niet altijd aantrekkelijk is.
...The Nile isn't just a river in Africa...

BBS

Ik lees net ook de krant en alle maatregelen.

Als dit bezuiningen nieuwe stijl is... :eusa_liar: :eusa_liar:
Mij is vroeger geleerd dat bezuinigen is dat je kritisch gaat kijken naar wat er binnenkomt en wat er betaald moet worden.
In plaats dat men gaat kijken naar het uitgaven patroon gaat men gewoon kijken naar hoe de inkomsten simpel en eenvoudig opgeschroeft kunnen worden. :eusa_boohoo:

Wat mij betreft krijgt het zooitje in het haagse op staande ontslag en ga met z'n allen terug naar de kleuter/basis school.
Als ik alleen al die grijnzende gezichten zie, dan wordt ik al kotsmisselijk van dat volk... >:(
Ik moet er niet 1 zien oversteken op de weg, de ruitenwisser gaat aan en GASSSS!

't wordt voor een keiharde volksopstand. ::)

Bah!
Volvoloos....

Turbobiker

Citaat van: hathü op 27-04-2012 11:48:22
Dat ik met dank aan de nw AOW /pensioen afspraken GVD nu nog langer moet blijven werken dan tot april 2015 , en ik werk nu al 47 jaar.

http://www.telegraaf.nl/overgeld/experts/gastovergeld/11995211/__Pensioen-_worst__.html

Ik leef niet met je mee. Als jij nu niet de pineut zou zijn, ben ik dat over 25jaar driedubbel. Want dan is er geen stuiver meer over van de pensioenen en moet ik echt tot het bittere einde doorgaan.

Maar het is natuurlijk lullig dat dit nu op je dak komt.
De Tussenpaus

sander2

Citaat van: coyote1980 op 26-04-2012 19:02:47
Citaat van: Jack v op 26-04-2012 18:56:36
Nou bij de gemiddelde harde werker dus, niks geen maatregelen tegen de rijkste afdeling van Nederland helemaal niks >:(

Tsja, een groot deel van de werkende klasse gelooft dat de VVD er voor hun standpunten is. Ik denk dat ironie er wel iets mee te maken heeft ;)

Dat geneuzel altijd over de rijkste afdeling van nederland. De rijkste afdeling van nederland, lees de rijkste 10% nederlanders, zijn verantwoordelijk voor 90% van de inkomsten mbt tot inkomstenbelasting van de overheid. De sterkste schouders dragen al heel lang de zwaarste lasten. Stel je verdient 45K per maand, dan betaal je zo rond de 20 k per maand aan inkomstenbelasting. Stel je verdiend 2500 euro per maand, dan betaal je rond de 700 euro aan inkomstenbelasting. Kortom, die "rijke" draagt bijna 25 keer meer bij aan de staatskas!

Misha

Volgens mij is het makkelijker.

Niemand krijgt meer salaris, maar we delen gewoon alles.
Je gaat werken voor de staat en de staat zorgt dan dat iedereen brood krijgt en een onderbroek en een kratje bier.

Niks loon naar werken, dat is niet eerlijk voor degenen die minder verdienen of minder kunnen werken.

Bestond zoiets al niet ?

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Sbv

all animals are equal, but some are more equal then others

UserID6342

Citaat van: Misha op 27-04-2012 20:35:20

Je gaat werken voor de staat en de staat zorgt dan dat iedereen brood krijgt en een onderbroek en een kratje bier.

Niks loon naar werken, dat is niet eerlijk voor degenen die minder verdienen of minder kunnen werken.

Bestond zoiets al niet ?

Had zoiets ook al niet een speciale naam en wou niet iedereen die ermee geconfronteerd werd er vanaf.   En jaren later pas toegeven / toegaven dat het eigenlijk nog helemaal zo slecht niet was, puur gezien dan.

Marc O.

Citaat van: Dirk342 op 27-04-2012 20:40:25

Bestond zoiets al niet ?

Had zoiets ook al niet een speciale naam en wou niet iedereen die ermee geconfronteerd werd er vanaf.   En jaren later pas toegeven / toegaven dat het eigenlijk nog helemaal zo slecht niet was, puur gezien dan.

Tsja, het bleek alleen niet te werken. En van de laatste 2 vormen die er nog over zijn zal eentje uiteindelijk worden gebombardeerd tot parkeerplaats (Noord-Korea) en de ander wordt gewoon een vakantie eilandje.

Misha

We laten ons allemaal meetrekken in dd discussie over wie moet betalen maar het zit er vooral in waarom er zoveel betaald moet sorden imho.

Lekker belangrijk dat de rijksten het meeste betalen, waarom is er zo gruwelijk  veel nodig.

Trouwens genoten van meneer Buma en meneer Samsom vanochtend op het nieuws.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Turbobiker

Citaat van: Misha op 27-04-2012 21:06:53
Lekker belangrijk dat de rijksten het meeste betalen, waarom is er zo gruwelijk veel nodig?

Tja, dat wordt een lange lijst... Komt er op neer dat iedereen alles wil.
De Tussenpaus

Marc O.

Citaat van: Turbobiker op 27-04-2012 21:48:05
Lekker belangrijk dat de rijksten het meeste betalen, waarom is er zo gruwelijk veel nodig?

Waarom wil het CDA lenen en de staatsschuld vergroten om ontwikkelingshulp te kunnen blijven geven? (Antwoord: niet uit naastenliefde, maar omdat veel CDA-ers in leuke NGO's werken.) Waarom denken veel linkse partijen nog steeds dat staatsschuld niet zo'n groot probleem is? (Antwoord: hun kiezers willen nu geld, want het is "eerlijk" als de overheid het geld van anderen aan hen geeft.) Waarom offeren we alles op voor de euro? (Antwoord: heilig geloof in Europa.) Waarom is de hypotheekrente-aftrek onbespreekbaar? (Antwoord: hebzucht VVD-ers.) Waarom bouwen we voor miljoenen ecoducten voor wat niet meer dan een groot park is? (Antwoord: invloed debiele natuurhippies.) Waarom blijven we een veel te vette overheid met -tig bestuurslagen en adviesraden sponsoren? (Antwoord: een heleboel gevestigde belangen, vervlochten met de macht.)

(Bron: Schaamteloze copy-paste van http://www.furorteutonicus.eu/)

Jack v

Citaat van: Marc O. op 27-04-2012 22:00:07
Citaat van: Turbobiker op 27-04-2012 21:48:05

Waarom wil het CDA lenen en de staatsschuld vergroten om ontwikkelingshulp te kunnen blijven geven? (Antwoord: niet uit naastenliefde, maar omdat veel CDA-ers in leuke NGO‘s werken.) Waarom denken veel linkse partijen nog steeds dat staatsschuld niet zo’n groot probleem is? (Antwoord: hun kiezers willen nu geld, want het is “eerlijk” als de overheid het geld van anderen aan hen geeft.) Waarom offeren we alles op voor de euro? (Antwoord: heilig geloof in Europa.) Waarom is de hypotheekrente-aftrek onbespreekbaar? (Antwoord: hebzucht VVD-ers.) Waarom bouwen we voor miljoenen ecoducten voor wat niet meer dan een groot park is? (Antwoord: invloed debiele natuurhippies.) Waarom blijven we een veel te vette overheid met -tig bestuurslagen en adviesraden sponsoren? (Antwoord: een heleboel gevestigde belangen, vervlochten met de macht.)

(Bron: Schaamteloze copy-paste van http://www.furorteutonicus.eu/)
:eusa_clap:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

sander2

Bestond zoiets al niet ?

Hoezo niet eerlijk? Er is nu eenmaal verschil. Verschil in opleiding, verschil in inzet, verschil in verantwoordelijkheden. Dit betekend verschil in salaris. Dat is toch niet vreemd? Ik werk voor KPN, het zou toch bizar zijn als Eelco Blok evenveel zou gaan verdienen als een willekeurige monteur, Accountmanager, Salesmanager etc etc?!?!? Deze man is oa op het hoogste plekje gekomen door zijn studie, capaciteiten en inzet. 95% van de medewerkers van KPN heeft deze mix niet of onvoldoende. Zijn verantwoordelijkheden en druk zijn vele malen hoger dan die van een gemiddelde medewerker dus ligt zijn inkomen navenant hoger.