Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

Turbobiker

Citaat van: Turbo-Geek op 14-07-2012 17:12:48
Nog even en 1 Europa is echt een feit (qua leiding) om de euro te redden en dan is NL niets anders dan een gemeente.

Ach, eerst was 'Nederland' Amsterdam, daarna Holland en al die tijd hing de rest er maar wat bij. Toen waren de rijke provincies ook minder blij met het samengaan tot 'de 7 provincien'...

Heeft inderdaad niets goeds gebracht ;D
De Tussenpaus

Ben

Vandaag de kandidatenlijst voor 12 september in de bus.
Eigenlijk bekijk ik die nooit want ik weet wel wel waar ik op ga stemmen.
Toch eens gekeken en wat me opvalt is de lijstrekker van de Anti Europa Partij die als woonplaats Moskou (RU) opgeeft.
Hij is kennelijk zo tegen Europa dat hij maar vast vertrokken is?

Reitse

Dat viel jou ook al op? :) Een leuke ook voor het woon-werk verkeer...

Turbobiker

Citaat van: BBS op 03-09-2012 22:15:40
Ontvangen ;) waarvoor mijn dank!
Ik zal hem morgen eens doorlezen en kijken of ik er sowieso iets van snap ;) Toch knap dat je het kunt :eusa_clap: :eusa_clap:
Het blijkt dus maar weer dat het hele zooitje ( die 225 man) in het Haagse gelijk de bons kan krijgen. Gewoon een paar nuchtere Nederlands er weer in, en hopla Nederland binnen een paar jaar uit de crisis 8) :D

Dit gaat dus om de economische versie. Menselijk en praktisch wordt er niet of nauwelijks gekeken. 'Enorm bezuinigen op ambtenaren'. Leuk als je ambtenaar bent... . En in de praktijk? Moet je opeens dubbel zo lang wachten op aanvragen. Geinig als je met de douane te maken hebt als vrachtwagenchauffeur: "sorry meneer, onderbezetting. Laat de truck nog maar even 2 dagen staan, dan ben je aan de beurt".

Of net zoiets als alle Nederlandse chauffeurs op straat zetten en Oost-Europeanen er in. Goede besparing voor het bedrijfsleven!!! Wie wil dat nou niet... .

Zijn dus keuzes die je maakt: zakelijk? Min of meer VVD. Dan moet je verder niet zeuren. Je baas krijgt het direct goed en met een beetje mazzel jij binnen een paar jaar. Menselijk? Tja, je zou zeggen SP, maar dan komt de klap waarschijnlijk later en moet je nog bloeden/betalen.

De Tussenpaus

Reitse

Citaat van: Turbobiker op 04-09-2012 08:07:30
Citaat van: BBS op 03-09-2012 22:15:40
Ontvangen ;) waarvoor mijn dank!
Ik zal hem morgen eens doorlezen en kijken of ik er sowieso iets van snap ;) Toch knap dat je het kunt :eusa_clap: :eusa_clap:
Het blijkt dus maar weer dat het hele zooitje ( die 225 man) in het Haagse gelijk de bons kan krijgen. Gewoon een paar nuchtere Nederlands er weer in, en hopla Nederland binnen een paar jaar uit de crisis 8) :D

Dit gaat dus om de economische versie. Menselijk en praktisch wordt er niet of nauwelijks gekeken. 'Enorm bezuinigen op ambtenaren'. Leuk als je ambtenaar bent... . En in de praktijk? Moet je opeens dubbel zo lang wachten op aanvragen. Geinig als je met de douane te maken hebt als vrachtwagenchauffeur: "sorry meneer, onderbezetting. Laat de truck nog maar even 2 dagen staan, dan ben je aan de beurt".

Of net zoiets als alle Nederlandse chauffeurs op straat zetten en Oost-Europeanen er in. Goede besparing voor het bedrijfsleven!!! Wie wil dat nou niet... .

Zijn dus keuzes die je maakt: zakelijk? Min of meer VVD. Dan moet je verder niet zeuren. Je baas krijgt het direct goed en met een beetje mazzel jij binnen een paar jaar. Menselijk? Tja, je zou zeggen SP, maar dan komt de klap waarschijnlijk later en moet je nog bloeden/betalen.

ach, uiteindelijk wordt het toch een coalitie en zijn de harde woorden voor de verkiezingen ineens discussiepunten. Als het maar leidt tot een regeringszeteltje. En over twee jaar komen er toch weer nieuwe verkiezingen ;)

Marc O.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/12890488/___Praten_over_exit_onverstandig___.html

WTF?!? Ik dacht dat we in een vrij land leven en dat het dus ook gewoon mogelijk moet zijn om over dit soort zaken (die, als je het serieus bekijkt, best realistisch zijn) te praten/speculeren? Wat is een democratie waard als bepaalde / dit soort onderwerpen niet besproken mogen worden door politici? :eusa_boohoo:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Reitse

Er staat niet dat er niet over gesproken mag worden, alleen dat het onverstandig is. Soms moet je onderwerpen een beetje met beleid aansnijden of juist even links laten liggen. Dus het valt allemaal wel mee hoor. Maar ik kan jouw reactie wel begrijpen aangezien het van PVDA kant kwam ;)

Marc O.

Citaat van: Reitse op 04-09-2012 18:33:39
Er staat niet dat er niet over gesproken mag worden, alleen dat het onverstandig is. Soms moet je onderwerpen een beetje met beleid aansnijden of juist even links laten liggen. Dus het valt allemaal wel mee hoor. Maar ik kan jouw reactie wel begrijpen aangezien het van PVDA kant kwam ;)

Ja, da's niet verwonderlijk dat zoiets van de PvdA komt. Alles dat ook maar enigszins riekt naar Euroscepsis moet doodgezwegen worden. Gezien de ellende die er al is en die we nog mogen verwachten zou je juist verwachten dat dit soort zaken uitgebreid besproken worden in Den Haag....

Edit: Linkje veranderd
...The Nile isn't just a river in Africa...

daytonawim

Ach zolang ze in Den Haag het woord "bezuinigen" vertalen in "graaien" zal er echt niets veranderen.

Zo ook voor de EU, ze hebben bewust al die "arme" landen toegelaten zodat hun persoonlijke positie
in de EU lekker belangrijk is geworden en vooral ZEER goed betaald, niemand die ook maar iets kan
doen tegen dergelijk wanbeleid, alleen leidzaam toe zien en de beurs trekken.

Verder moet de burger rechtstreeks politici en hoge ambtenaren kunnen kiezen voor de EU.

Misha

Citaat van: Reitse op 04-09-2012 18:33:39

Tjee, ik ben het met je eens. :eusa_think:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Misha

Citaat van: Turbobiker op 04-09-2012 08:07:30
;D  :eusa_clap:

Misha

Citaat van: Turbobiker op 14-07-2012 22:33:14
2 grote verschillen: ze hebben een enorme productie, dus 'echt' kapitaal. Bedrijven worden daar echt gestimuleerd, waar in NL toch veel productie verdwijnt (hulde voor VDL overigens!). En geen dip in de huizenmarkt vanwege de geheel andere constructie daar, sowieso is slechts 40% een koopwoning.

Vanwege dat 2e aspect krijg je dus al stukken minder slecht nieuws wat de mensen dus negatief zou kunnen beinvloeden. Stemming is dus al veel beter en mensen blijven geld uitgeven. In NL doen we het nauwelijks slechter maar zitten we met negatiever nieuws (dus houden we de hand op de knip van ons gigantisch spaargeld!!!!) EN we hebben hier een paar negatieve brulapen in de politiek zitten die ze in D niet hebben!!! (zo zien ze het vanuit D in ieder geval en ze hebben enig recht van spreken dus, want ze doen het beter!!!!)

Kunnen we niet van NLD een Duitse deelstaat maken ? Noordzee-Niet Falen of zo ?

Taranis

Citaat van: Misha op 04-09-2012 18:57:44
Noordzee-Niet Falen of zo ?

;D ;D ;D :eusa_clap:

Ach, met Merkel aan het roer komt de economie er wel bovenop :)

hathü

Weet nog steeds  niet waarop ik ga stemmen, moet ik me door links of rechts laten naaien?

Kingfisher

Vond vandaag wel een leuke quote in, inderdaad, de Quote;

"Als Roemer in het torentje belandt, verhuizen wij naar Zwitserland"

:eusa_clap: