Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

Chris

Citaat van: Marc O. op 02-11-2012 08:08:39
Citaat van: Turbobiker op 01-11-2012 23:23:44
Citaat van: Chris op 01-11-2012 16:26:32
Maar soms lijkt emigratie helemaal niet zo´n gek plan. Ik vind dat we zwakkeren die niet kunnen best mogen opvangen. Maar ik zou het toch fijn vinden als ik het geld dat ik verdien met hard werken ook grotendeels zelf kan besteden.

Ik betaalde in Duitsland ruim 300 euro per maand aan ziektekosten verzekering. Land staat hier op het forum erg hoog aangeschreven om naar toe te emigreren... .

Misschien is de grens van 70k wat aan de lage kant, of de bijdrage van hen aan de hoge kant, maar aan de andere kant is de houding van die mensen bijna een belediging aan het adres van iedereen die onder modaal zit. Alsof ze opeens niet eens meer het eten kunnen betalen... .

En nog steeds gaat het hier over absolute bedragen. Dan lijkt het heel wat. Maar procentueel is het dus veel beperkter. En dus redelijk eerlijk.

Ja, opeens ben ik behoorlijk links. Driekwart van NL gaat er iets op vooruit en het grote geld loopt te huilen.

Lars, je hebt echt geen flauw benul van de realiteit, maar dat is een tekortkoming die meer linksmensen hebben. Denk jij nu echt dat ik netto 2x zoveel overhoud als iemand die een bruto salaris heeft dat de helft is van het mijne? En mag ik dan, van dat kleine beetje extra dat ik netto overhoud, een paar leuke dingen doen? Gewoon, omdat ik daar keihard voor werk en het blijkbaar (althans, volgens mijn werkgever) verdien? Het hebben van een beetje succes wordt hier nu keihard afgestraft.

Exact mijn punt.

Reitse

Marc, je maakt een grote denkfout.

Het leven is niet om leuke dingen te doen....

Los daarvan, ik schijn er op vooruit te gaan, hou nu al maandelijks geld over dus snap alle commotie niet zo goed.

Marc O.

Citaat van: Reitse op 02-11-2012 08:56:28

Los daarvan, ik schijn er op vooruit te gaan, hou nu al maandelijks geld over dus snap alle commotie niet zo goed.

Nee, het leven is om ervoor te zorgen dat ánderen leuke dingen kunnen doen van het salaris waar ík voor werk.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Reitse

Citaat van: Marc O. op 02-11-2012 09:36:44
Citaat van: Reitse op 02-11-2012 08:56:28

Nee, het leven is om ervoor te zorgen dat ánderen leuke dingen kunnen doen van het salaris waar ík voor werk.
Daar kan ik wel van/mee leven ;)

peteRRR

Mag ik zo eigenwijs zijn om dit filmpje hier neer te zetten.

Overdaad schaad.

http://www.wimp.com/wastedfood/

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Turbobiker

Citaat van: Misha op 02-11-2012 00:09:56
Citaat van: Broabander op 01-11-2012 23:56:02
Nou ja, ten eerste is €250 per maand best een hoop geld, procentueel of absoluut. Ten tweede ben ik het niet met je eens dat driekwart van Nederland erop vooruit gaat. Nogmaals, ik met 0.5x modaal ga er welgeteld €12 per maand op vooruit. Als dat betekent dat, in ruil voor die €12 besparing bij mij, mijn ouders en nog een hele hoop anderen die vroeger hun best hebben gedaan op school, 3x zoveel mogen gaan betalen, mag de overheid die €12 van mij best houden.
:eusa_clap:
Precies, dat is ook solidariteit.

Kijk, er moet 16.000.000.000 bezuinigd worden (want we gaven te veel uit, simpel). Dat is pakweg 1000 euro per Nederlander. Alleen is dat voor een bijstandmoeder 10% van haar inkomen. En voor Marcel Boekhoorn 0,000001% van zijn inkomen. Zou die verdeling wel eerlijk zijn?

Gewoon de belasting met 7% (16 miljard op 235 miljard totale inkomsten) omhoog zou het meest simpel zijn. Maar dan zit je nog steeds dat het voor die bijstandmoeder erg veel is en voor meneer Boekhoorn nog niet eens een scheet waard. Dus moet je het iets scheef gaan trekken. Misschien is het 'inpakken' als zorgpremie niet helemaal correct, maar linksom of rechtsom, het geld moet er komen. De lui die iets meer kunnen lijden zouden iets meer mogen betalen.

Dat is solidariteit.
De Tussenpaus

pwberg

Citaat van: Turbobiker op 03-11-2012 21:02:16
....... maar linksom of rechtsom, het geld moet er komen. De lui die iets meer kunnen lijden zouden iets meer mogen betalen.

Amen.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Turbobiker

Citaat van: Marc O. op 02-11-2012 08:08:39
Citaat van: Turbobiker op 01-11-2012 23:23:44
Citaat van: Chris op 01-11-2012 16:26:32
Maar soms lijkt emigratie helemaal niet zo´n gek plan. Ik vind dat we zwakkeren die niet kunnen best mogen opvangen. Maar ik zou het toch fijn vinden als ik het geld dat ik verdien met hard werken ook grotendeels zelf kan besteden.

Ik betaalde in Duitsland ruim 300 euro per maand aan ziektekosten verzekering. Land staat hier op het forum erg hoog aangeschreven om naar toe te emigreren... .

Misschien is de grens van 70k wat aan de lage kant, of de bijdrage van hen aan de hoge kant, maar aan de andere kant is de houding van die mensen bijna een belediging aan het adres van iedereen die onder modaal zit. Alsof ze opeens niet eens meer het eten kunnen betalen... .

En nog steeds gaat het hier over absolute bedragen. Dan lijkt het heel wat. Maar procentueel is het dus veel beperkter. En dus redelijk eerlijk.

Ja, opeens ben ik behoorlijk links. Driekwart van NL gaat er iets op vooruit en het grote geld loopt te huilen.

Lars, je hebt echt geen flauw benul van de realiteit, maar dat is een tekortkoming die meer linksmensen hebben. Denk jij nu echt dat ik netto 2x zoveel overhoud als iemand die een bruto salaris heeft dat de helft is van het mijne? En mag ik dan, van dat kleine beetje extra dat ik netto overhoud, een paar leuke dingen doen? Gewoon, omdat ik daar keihard voor werk en het blijkbaar (althans, volgens mijn werkgever) verdien? Het hebben van een beetje succes wordt hier nu keihard afgestraft.

Waarom ga je dan niet gewoon minder hard werken voor minder geld. Scheelt een hoop zorgen en geklaag. (want mijn aanbeveling om superrijk te worden werd het blijkbaar ook al niet).

Natuurlijk is het lullig dat precies jij deze keer gepakt wordt. Maar voor de verandering zijn het eens niet de laagste inkomens - die het waarschijnlijk toch echt minder hebben dan jij - die weer moeten inleveren.
De Tussenpaus

Turbobiker

Citaat van: Misha op 02-11-2012 00:04:44
Gelukkig is er over nog geen twee jaar alweer de verkiezingsronde voor de gemeente en over 2 jaar de 1e kamer dus kan alles weer fijn overwogen gaan worden. Want dat de VVD dan gehalveerd zal zijn tot minder is duidelijk, en dan kunnen we vanzelf weer opnieuw kiezen.

Nog meer PVDA stemmers? :eusa_whistle:

Citaat van: Misha op 02-11-2012 00:04:44
Trouwens wel opvallend dat de inkomens boven een ton relatief weinig inlevert; dat is volgens mij precies ook de plek waar de salarissen voor de ministers liggen.

Zoals ik al eerder schreef, grens van 70.000 is wat aan de lage kant, opschuiven naar de ton lijkt me eerlijker.
De Tussenpaus

Marc O.

Citaat van: Turbobiker op 03-11-2012 21:08:14
Natuurlijk is het lullig dat precies jij deze keer gepakt wordt. Maar voor de verandering zijn het eens niet de laagste inkomens - die het waarschijnlijk toch echt minder hebben dan jij - die weer moeten inleveren.

Lars, ik weet niet of je enigszins op de hoogte bent van wat er precies allemaal gaat gebeuren? Die hele zorgpremie-aanpassing is niet bedoeld om te bezuinigen (Bezuinigen is natuurlijk al een verkeerd gekozen terminologie is; bezuinigen wil namelijk zeggen dat je minder geld gaat uitgeven). Het is daarentegen wel bedoeld als nivellering. En wel zodanig dat Spekman het een feestje meent te moeten noemen.

Turbobiker

Citaat van: Marc O. op 03-11-2012 21:19:59

Lars, ik weet niet of je enigszins op de hoogte bent van wat er precies allemaal gaat gebeuren? Die hele zorgpremie-aanpassing is niet bedoeld om te bezuinigen (Bezuinigen is natuurlijk al een verkeerd gekozen terminologie is; bezuinigen wil namelijk zeggen dat je minder geld gaat uitgeven). Het is daarentegen wel bedoeld als nivellering. En wel zodanig dat Spekman het een feestje meent te moeten noemen.

Lees jij überhaupt mijn posts wel?

En nu zie je het wel heel zwart. Nivellering. Sorry hoor, maar dat geloven zelfs die marsmannetjes niet. Pak nog even mijn korte rekenvoorbeeld er bij en leg die bijstandmoeder eens uit dat het heel eerlijk is als zij evenveel bijdraagt.
De Tussenpaus

Marc O.

Citaat van: Turbobiker op 03-11-2012 21:24:46

En nu zie je het wel heel zwart. Nivellering. Sorry hoor, maar dat geloven zelfs die marsmannetjes niet. Pak nog even mijn korte rekenvoorbeeld er bij en leg die bijstandmoeder eens uit dat het heel eerlijk is als zij evenveel bijdraagt.

Je snapt het echt niet hè, of je wilt het niet snappen. De wijzigingen in de zorgpremie zijn zuiver en alleen bedoeld als nivellering. Da's gewoon een kwestie van het nieuws volgen hoor. En nee, niet alleen de Telegraaf bericht daar over. Waarschijnlijk kun je het ook teruglezen op de website van de PvdA. Nivelleren doe je niet via zorgpremie maar via belastingen. En misschien heb je de afgelopen 35 jaar niet meegekregen dat op die wijze al ontzettend veel geld wordt overgeheveld van "rijken" naar bijstandsmoeders. Ik vind het prima om in moeilijke tijden een extra steentje bij te dragen hoor. Niet omdat ik dat 'eerlijk' vind (want eerlijk is dat iedereen evenveel betaalt) maar gewoon omdat het zo hoort. Maar het voorstel dat er nu ligt is abject, ongehoord en verschrikkelijk fout.

Turbobiker

Citaat van: Marc O. op 03-11-2012 21:31:57
Citaat van: Turbobiker op 03-11-2012 21:24:46

Je snapt het echt niet hè, of je wilt het niet snappen. De wijzigingen in de zorgpremie zijn zuiver en alleen bedoeld als nivellering. Da's gewoon een kwestie van het nieuws volgen hoor. En nee, niet alleen de Telegraaf bericht daar over. Waarschijnlijk kun je het ook teruglezen op de website van de PvdA. Nivelleren doe je niet via zorgpremie maar via belastingen. En misschien heb je de afgelopen 35 jaar niet meegekregen dat op die wijze al ontzettend veel geld wordt overgeheveld van "rijken" naar bijstandsmoeders. Ik vind het prima om in moeilijke tijden een extra steentje bij te dragen hoor. Niet omdat ik dat 'eerlijk' vind (want eerlijk is dat iedereen evenveel betaalt) maar gewoon omdat het zo hoort. Maar het voorstel dat er nu ligt is abject, ongehoord en verschrikkelijk fout.

Precies!

(dat schrijf ik dus ook)
De Tussenpaus

Marc O.

Check deze site ook nog even: http://www.nivelleren-is-een-feest.nl/

Let dan met name even op het verschil tussen huishouden 1 en huishouden 2, en het verschil tussen huishouden 1 en huishouden 3.

Jaja, nivelleren is een feestje, maar niet voor degenen die hard werken voor hun centen.

BenC70ES

Citaat van: Marc O. op 04-11-2012 14:48:21
Check deze site ook nog even: http://www.nivelleren-is-een-feest.nl/

Zag op die link een Bruto-netto berekenaar  en daar zou ik zo maar even 390 Eur meer per maand verdien tov in België...   

Thanks to Griekenland aan de Maas!

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!