Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

The Saint

Citaat van: coyote1980 op 10-06-2010 08:25:00
He bah, dat wordt dus gewoon VVD+PVV+CDA....

Lijkt me de enige werkbare club. Paars plus is leuk om het te zien stuntelen en falen, maar dat kan het land nu echt niet gebruiken.
No shirt no shoes, no pinball

Joeri

Hmmm, toch wel een katertje na gisteren.

Blij:
Dat het CDA verloren heeft en Balkenende effe wat anders gaat doen. Werd tijd.  :-*
Dat de SP nog een behoorlijk aantal heeft behouden. Goede oppositie.  ;)
Dat de PVV niet de grootste is geworden. Wat zou dat zijn geworden.  :eusa_snooty:
Dat de PvdD nog 2 zeteltjes heeft. Toch belangrijk.  :)
Dat TON geen zetels heeft, al had ik ze ook wel 1 zetel kunnen gunnen.  :eusa_whistle:
Dat Rutte de premier kan worden. Lekker fris.  :police:

Verontrust en teleurgesteld:
Dat de PVV zo groot is. Wat een enorme groep kortzichtige mensen die alleen maar luisteren naar zijn harde taal, maar niet kijken naar de gevolgen van hun totale programma.  :eusa_think:
Dat de VVD zo groot is met zo'n programma.  :eusa_naughty:
Over waar het naar toe gaat met de politiek en het land de komende tijd.  :eusa_think:
Over het te vormen kabinet: Met PVV, hoe lang duurt dat?  :eusa_whistle:

Benieuwd:
Hoeveel we er met z'n allen op achteruit zullen gaan met de VVD aan het hoofd.  :eusa_silenced:
Hoelang de PVV zich staande houd al het in de regering komt.  :eusa_silenced:
Hoelang Geert zijn partij in bedwang houd.  :eusa_silenced:

8)
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

R o b

Ik zeg PVV in de oppositie....en PVDA klein rukje naar rechts!  :eusa_boohoo:

coyote1980

Ja ik duim ook voor Paars+

Dat is voor mij de enige prettige coalitie voor de komende jaren.

Baal ervan dat de media het hebben opgeklopt tot een tweestrijd Rutte & Cohen... Hopelijk wordt het weer "je krijgt ze allebei", dat zal een les voor de kiezer zijn om je te laten leiden door een tweestrijd :)
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

Joeri

Bizar trouwens dat die irritante pipo van DWDD om 20:15 voorspelde dat de VVD de grootste zou worden met 1 zetel meer dan de PVDA  :eusa_think:
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

The Saint

Citaat van: R o b op 10-06-2010 08:34:28
Ik zeg PVV in de oppositie....en PVDA klein rukje naar rechts!  :eusa_boohoo:

Klein?  :eusa_snooty:

Dat wordt helemaal nix.

Over de hele linie is rechts groter dan links. Dat mag wat mij betreft ook blijken uit de coalitie. Maar dat het moeilijk wordt is duidelijk.
No shirt no shoes, no pinball

nickk.

Ontzettend jammer dat CDA zo gekelderd is, om nu een werkbare en duurzame coalitie te vormen, gaat erg lastig worden.

Buiten dat, iedereen kan keihard afgeven op Balkie, maar je kan echt niet ontkennen dat deze man de afgelopen 8 jaar hard heeft gewerkt om te doen wat het beste was in zijn ogen voor Nederland. Zo jammer ook dat pas als iemand oprot, allerlei steunbetuigingen en erkenning wordt gegeven.

Ik kan het haast niet geloven dat het backstabbende PvdA met 30 zetels wegkomt; ongelofelijk. Hetzelfde geldt voor de PVV, welke doldwaze idioot stemt nu op zo'n partij. De partijpunten zijn aantrekkelijk, alles is positief voor de burger, maar het geld om deze verzorgingsstaat in stand te houden, daar wordt niet over gesproken.

Op hoop van zegen dat een paars+ kabinet er niet doorheen komt, anders kunnen we ons over 4 jaar ook onder de 'knoflook' EU landen scharen.

Laurent

Dat Balkenende misschien hard gewerkt heeft wil ik in het midden laten, daar zijn de meningen over verdeelt. Ik denk eerder dat de PVV zo groot is geworden doordat een groot aantal mensen de rest van de partijen zat was, dus niet eens zozeer omdat PVV zo'n sterk programma heeft (immers is een grote winst voor PVV schadelijk voor BV Nederland en vergroot het de kans op terroristische aanslagen) maar waarschijnlijk eerder om een signaal af te geven aan die andere partijen die niet deden wat ze beloofd hadden en niet naar de kiezer luisterde.
Laten we immers eerlijk zijn. De eerste keer dat we mochten stemmen voor de Europese grondwet stemde Nederland en Frankrijk finaal tegen. Wat doet men bij het verdrag van Lissabon? Alleen Ierland is enigzins eerlijk door de bevolking te laten stemmen, de rest van de landen (en dan met name het Franse en het Nederlandse parlement) drukt het er gewoon door. Dit soort gevallen zijn onder de Balkenende kabinetten vaker voorgekomen (daarvoor heb ik geen spreekrecht, toen was ik immers pas 10 a 11). Kiezers willen dat niet. En als je dan op een andere partij hebt gestemd die zei daar ook tegen te zijn, maar uiteindelijk toch ermee akkoord gaat dat het op manier x gaat en niet zoals in het plan stond op manier y, dan wil je wat anders doen. En daar plukt het CDA toch nu de wrange vruchten van, terwijl de PVV hier hoogtij viert. PVV is de enige die constant riep wat ze gingen doen en daarbij bleef, terwijl de andere partijen telkens weer veranderde.
Dat de VVD zo groot is geworden vind ik ook niet verbazend. De VVD heeft een ontzettende bak geld ertegenaan gegooit en heeft daardoor waarschijnlijk heel veel voornamelijk zwevende kiezers naar zich toe getrokken. Kijk zelf maar na, je kon de krant niet omdraaien of je kwam wel een VVD reclame tegen. Ook op straat overal VVD.

daytonawim

Sorry hoor maar het CDA heeft dit over zich zelf afgeroepen, waardeloos beleid, smijten met
geld en zogenaamde marktwerkings praktijken hebben ook niets gebracht dan zware lasten verhogingen.

Hiermee wil ik niet zeggen dat JP zich niet of onvoldoende heeft ingezet.

PVV heeft opzich geen slecht programma, met wat water bij de wijn is er geld en draagvlak te halen
bij de burger.

En zoals Rob Oudkerk zei, laat de PVV vooral niet mee doen in een kabinet, dan krijg je bij de verkiezingen
die volgen pas echt een probleem.

nickk.

Citaat van: Claudia op 10-06-2010 10:39:35
Precies wat je zegt...in zijn ogen......die hij nu lekker kan richten op iets anders. :P

Enneh...ik werk ook hard.
Hij krijgt er alleen meer voor betaald. :eusa_think:

Ja, in zijn ogen. We zouden er meer van moeten hebben, mensen die zich echt met hart en ziel inzetten voor Nederland.

Hard werken.. misschien een 50 urig werkweekje? In ieder geval niet te vergelijken met de druk die heb je hebt als politicus (of bestuur jij ook 16 miljoen mensen)?

pooh

Citaat van: Claudia op 10-06-2010 10:39:35
Citaat van: nickk. op 10-06-2010 10:18:32

Buiten dat, iedereen kan keihard afgeven op Balkie, maar je kan echt niet ontkennen dat deze man de afgelopen 8 jaar hard heeft gewerkt om te doen wat het beste was in zijn ogen voor Nederland.

Precies wat je zegt...in zijn ogen......die hij nu lekker kan richten op iets anders. :P

Enneh...ik werk ook hard.
Hij krijgt er alleen meer voor betaald. :eusa_think:

mwa zoveel verdiende hij nou ook weer niet, als je het afweegt tegen de verantwoordelijkheden etc.

Ik ben geen Balkie fan, nooit geweest ook en politiek gezien is het ook verstandig dat hij een andere weg inslaat lijkt mij.

Wel grote vrees voor een kabinet waarin VVD, PVV en CDA gaan regeren...

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

daytonawim

Tja, 6 jaar achter overleunen met 4 x modaal is toch geen straf.

Dat is  nou precies wat er mis is gegaan in het vorige kabinet , zelf zakken
vullen en de burger qua ww uitkleden.

pooh

Citaat van: daytonawim op 10-06-2010 10:43:33

Dat is  nou precies wat er mis is gegaan in het vorige kabinet , zelf zakken

denk je nou serieus dat deze mensen geen lange werkdagen hebben?
Ik zou niet met ze willen ruilen, laat mij maar lekker in het bedrijfsleven rond hobbelen, dat betaalt veel beter en ik hoef niet verantwoordelijk te zijn voor 16 miljoen mensen. Ik vind 40 meer dan zat.

nickk.

Dat is  nou precies wat er mis is gegaan in het vorige kabinet , zelf zakken

PVV gestemd zeker?

pooh

Citaat van: nickk. op 10-06-2010 10:46:06

Dat is  nou precies wat er mis is gegaan in het vorige kabinet , zelf zakken

PVV gestemd zeker?

waarschijnlijk inderdaad, vanaf de zijlijn is het zo makkelijk! Veel geschreeuw en weinig inhoud.....dat moet wel PVV zijn