Gaan we woensdag stemmen en andere politieke discussies

Gestart door Thys, 31-05-2009 14:35:32

Vorige topic - Volgende topic

The Saint

Citaat van: sander2 op 10-10-2010 21:12:39
Wacht ff, in een aantal topics noem jij me zuur, marrokaan, aanhanger van de linkse kerk. Als ik dat vervolgens beu ben en ff een tikkie terug geef, vind je dat zwak  ??? Das de omgekeerde wereld! Zeg absoluut niet dat je het intellect hebt van een kind van 8, zeg dat je je zo gedraagt! Lees eens gewoon!

Het is Marokkaan, en niet Marrokaan. (8 jarigen doen zo flauw..)

Ik speelde idd op de persoon. Jij veroordeelt dat, maar doet het vervolgens zelf ook. Dat vind ik idd zwak ja.

Jij mag het laatste woord, en dan weer on-topic.
No shirt no shoes, no pinball

sander2

Je vind het zwak dat iemand je eigen wapens tegen je gebruikt omdat ie het beu is en het eerst 3 keer laat gaan? Zegt meer over jou dan over mij.

het laatste woord, wel een hoog nananana gehalte maar goed: effe nadenken  :eusa_think:

Hebbes: onbegrijpelijk!

Citaat van: The Saint op 10-10-2010 21:31:32
Citaat van: sander2 op 10-10-2010 21:12:39
Wacht ff, in een aantal topics noem jij me zuur, marrokaan, aanhanger van de linkse kerk. Als ik dat vervolgens beu ben en ff een tikkie terug geef, vind je dat zwak  ??? Das de omgekeerde wereld! Zeg absoluut niet dat je het intellect hebt van een kind van 8, zeg dat je je zo gedraagt! Lees eens gewoon!

Het is Marokkaan, en niet Marrokaan. (8 jarigen doen zo flauw..)

Ik speelde idd op de persoon. Jij veroordeelt dat, maar doet het vervolgens zelf ook. Dat vind ik idd zwak ja.

Jij mag het laatste woord, en dan weer on-topic.

henry classic v70

Mooi, de zak chips is net leeg..............
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Starbuck

@ Saint en Sem2:

Macht zaait vertwijfeling. Hitler deed het ook zo en heeft fijn z'n zaakjes voor een tijdje klaar gekregen. Vele mensen waren slachtoffer van een mening, de rest is heel spijtig genoeg geschiedenis.

Jullie maken ruzie, over wat nu? Kennen jullie elkaar wel?
Ga eens een pint pakken met elkaar en weet me achteraf te zeggen wat jullie van elkaar vinden.

@ algemeen: lijkt wel of jullie nog erger zijn dan bij ons in Belgie.

Gebruik jullie gezond verstand en laat je niet leiden door een politieke mening.
Maar leef nu gewoon je leven, pak een pint en praat het uit van man tot man.
Wat een onzin.

Citaat van: henry classic v70 op 10-10-2010 21:42:25
Mooi, de zak chips is net leeg..............

Pak het volgende pakje maar, maar let op voor je cholesterol. Vergeet je pilleke niet. ;)

Lampje

Dit doe ik dus normaal nooit, mezelf quoten, maar vooruit met de geit. Wat vinden jullie van onderstaande stellingen?

Citaat van: Lampje op 10-10-2010 16:00:22
Niet te snel opgeven en niet te veel op de persoon spelen mannen!

Het is een lastig onderwerp en ook diverse politici hebben geprobeerd Wilders te demoniseren. Is niet zo'n leuke aanpak.

Terug naar het onderwerp:

Gastarbeiders, 'gast' 'arbeider'. Een gast is iemand die komt, gastvrij ontvangen en bediend wordt en tenslotte weer weggaat.

Wat mij betreft mogen alle Marrokanen en hun afstammelingen die geen overlast veroorzaken in Nederland blijven ;D
Maar gewoon als gastarbeider. Gezinshereniging vind ik flauwekul. Laat de financiële band met het thuisland lekker in stand; dat houdt de gasten gefocussed en gemotiveerd.

Mannen reizen meestal achter hun lief aan (zoals dat bij mij ook altijd gegaan is) en dat is de beste garantie dat ze ook weer terugkeren naar hun thuisland.

Verder vind ik dat een best deel van onze ontwikkelingssamenwerking  omgebogen mag worden naar bouw van gevangenissen in het thuisland. Gevangenissen die daar voor 1/10e van de Nederlandse kostprijs neergezet worden, maar onder Nederlands bestuur blijven staan, net als een enclave. Dit geeft alle gestraften de kans om eens écht met hun moedercultuur in aanraking te komen en de 'ontworteling' recht te zetten.

Starbuck

Citaat van: Lampje op 10-10-2010 21:47:06
Dit doe ik dus normaal nooit, mezelf quoten, maar vooruit met de geit. Wat vinden jullie van onderstaande stellingen?

Niet te snel opgeven en niet te veel op de persoon spelen mannen!

Het is een lastig onderwerp en ook diverse politici hebben geprobeerd Wilders te demoniseren. Is niet zo'n leuke aanpak.

Terug naar het onderwerp:

Gastarbeiders, 'gast' 'arbeider'. Een gast is iemand die komt, gastvrij ontvangen en bediend wordt en tenslotte weer weggaat.

Wat mij betreft mogen alle Marrokanen en hun afstammelingen die geen overlast veroorzaken in Nederland blijven ;D
Maar gewoon als gastarbeider. Gezinshereniging vind ik flauwekul. Laat de financiële band met het thuisland lekker in stand; dat houdt de gasten gefocussed en gemotiveerd.

Mannen reizen meestal achter hun lief aan (zoals dat bij mij ook altijd gegaan is) en dat is de beste garantie dat ze ook weer terugkeren naar hun thuisland.

Verder vind ik dat een best deel van onze ontwikkelingssamenwerking  omgebogen mag worden naar bouw van gevangenissen in het thuisland. Gevangenissen die daar voor 1/10e van de Nederlandse kostprijs neergezet worden, maar onder Nederlands bestuur blijven staan, net als een enclave. Dit geeft alle gestraften de kans om eens écht met hun moedercultuur in aanraking te komen en de 'ontworteling' recht te zetten.

Dit zijn vooroordelen die wel heel cliché klinken maar geen oplossing bieden.
Ik pleit om terug op café te gaan en elkaar te leren kennen zoals we zijn. Misschien dat we meer op de "old good school" manier met elkaar terug moeten leren omgaan.

Marc O.

Wat mij betreft mag iedereen die zich wil aanpassen, niet crimineel is en die wil werken en netjes belasting betalen in Nederland blijven, ongeacht of het een Marokkaan, Belg of Griek is. Zo niet, dan terug naar het land van herkomst. En als die mensen een Nederlands paspoort hebben zou ik graag geregeld zien dat we ergens een eiland hebben (à la Australië voor de Engelsen destijds) waar we de ergsten naartoe kunnen exporteren. Maar ik weet dat dat waarschijnlijk een utopische wens is.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Starbuck

Citaat van: Marc O. op 10-10-2010 21:57:18

Wat mij betreft mag iedereen die zich wil aanpassen, niet crimineel is en die wil werken en netjes belasting betalen in Nederland blijven, ongeacht of het een Marokkaan, Belg of Griek is. Zo niet, dan terug naar het land van herkomst. En als die mensen een Nederlands paspoort hebben zou ik graag geregeld zien dat we ergens een eiland hebben (à la Australië voor de Engelsen destijds) waar we de ergsten naartoe kunnen exporteren. Maar ik weet dat dat waarschijnlijk een utopische wens is.

Voor zover ik weet hebben jullie eilanden genoeg. Stuur ze daar naartoe. Denk niet dat degene die het echt goed hebben daar akkoord mee gaan, immers wonen die zelf op die eilanden. Of hebben op z'n minst een buiten verblijf daar.

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Turbobiker

En dus geen geloofsovertuiging mogen hebben? Of aan wie moeten ze zich aanpassen?
De Tussenpaus

Marc O.

daytonawim

mee eens

Alleen hebben we nog wel behoefte aan de zogenaamde "gastarbeider"

We kunnen het verleden slecht terug draaien, maar de toekomst kunnen we wel bepalen.

Dus denken in oplossingen vandaar mee eens en daarnaast kijken hoe we de huidige problematiek kunnen
oplossen.

Dus wat mij betreft grenzen voor 98% dicht en ons concentreren op  ons huidige probleem :

Zorgen dat de mensen die nu thuis zitten rap aan het werk komen en dat er subsidie komt
voor werkenden om door te leren en zo meer ruimte te maken op de arbeidsmarkt voor starters.
de zogenaamde "oldtimers"  kunnen de doorstromers prima begeleiden.

Hierdoor krijgen we op termijn een aanzienlijke positieve cashflow door het uitblijven van enorme
bedragen aan uitkeringen.

de zogenaamde "gastarbeiders" kunnen indien ze dat willen  start kapitaal krijgen om in hun thuisland
weer hun leven te gaan opbouwen met de kennis en kunde die ze hier hebben opgedaan

Daar hebben ze daar ook veel aan omdat er een enorme achterstand is in de met name arme gebieden
waar wij slecht aankomen (bemoeials) als we hulp willen verlenen.
Uitbesteding aan stichtingen bevorderd alleen het onzinnig smijten met geld zonder dat we snappen
waarmee we ze nu echt kunnen helpen.

Turbobiker

Citaat van: The Saint op 10-10-2010 20:48:08
@sander2: inhoudelijk kan ik volgens jou niet meekomen en beschik ik over het intellect van een kind van 8. Waarom doe je zelf waar je mij van beschuldigt en hetgeen je veroordeelt: op de persoon spelen? Dat vind ik nu zwak.

Precies!

Dat mag alleen Wilders!
De Tussenpaus

Marc O.

Citaat van: Turbobiker op 10-10-2010 22:05:42

En dus geen geloofsovertuiging mogen hebben? Of aan wie moeten ze zich aanpassen?

Heb ik dat gezegd? Volgens mij juist niet.

Turbobiker

Citaat van: daytonawim op 10-10-2010 22:06:23

de zogenaamde "gastarbeiders" kunnen indien ze dat willen  start kapitaal krijgen om in hun thuisland
weer hun leven te gaan opbouwen met de kennis en kunde die ze hier hebben opgedaan

Tering, die lui zijn inmiddels de pensioengerechte leeftijd lang gepasseerd, moeten ze nu weer in hun voormalig thuisland gaan werken?
De Tussenpaus