TURBO stelt zich voor! Student zoekt T-5, edit: zoektocht voorbij!

Gestart door R1K, 02-06-2009 17:32:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Risjat

#45
Citaat van: TURBO op 11-06-2009 19:34:29
En ik krijg hem maar niet uit mijn hoofd, kan iemand nog even vertellen wat een onverstandige keuze het is voor iemand in mijn (financiële) situatie?

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=b1uzjjnbed1i

Dan is zoiets toch een veel verstandiger keuze? (let op 'zoiets' dus, liever een 1000€ goedkoper)

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occ_foto.foto?o_id=6102500&p_spr_id=181952693&p_type_lijst=RL

Veel te lange link

Een klein stukje duitsland in wil ik wel een keer met je meerijden. Ik ben geen automonteur, maar dan heb je in ieder geval vervoer (T-5R)

Ben

Citaat van: TURBO op 11-06-2009 21:34:55
tja, ik wil de R erg graag maar is eigenlijk te duur. De T-5 eigenlijk ook nog, maar komt zeer dichtbij.

Mijn oude vader zei altijd als ik weer iets wilde wat eigenlijk te duur voor mijn portemonnee was: "Er moet iets te wensen overblijven".

FGG

Citaat van: TURBO op 11-06-2009 21:34:55
En waarom post ik zoiets, tja, ik wil de R erg graag maar is eigenlijk te duur. De T-5 eigenlijk ook nog, maar komt zeer dichtbij.

Als een R van 3500 euro al te duur is en een T-5 van 3950 ook dan moet je misschien het idee van de T-5R en de R even loslaten. Het blijft niet bij de aanschaf, er hangt ook nog een stuk onderhoud aan. Als ik e.e.a. zo lees is het misschien verstandig om te beginnen met een 'gewone' 10V of 20V. Of kijk voor een T-5 sedan die de hele wereld niet kost. Als ik het Forum zo doorlees is het verschil in snelheidbeleving tussen de T-5 en de R niet zo dramatisch maar betaal je bij de R-en toch ook veel voor de naam en de overdaad aan luxe.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

)()()sT

Mee eens....
Als ik bij aankoop al aan mijn max. zit qua uitgaven, dan begin ik er niet aan.
Koop ik liever voor bv. 2000 euri een ander exemplaar (staat een nette 854 T-5 hier te koop) en hou het geld in mijn zak voor eventueel reparaties of andere leuke dingen.

Risjat

Citaat van: TURBO op 02-06-2009 17:32:38
Tja, ik hoop dat dit oké is maar ik stel me toch maar even netjes voor.
Ik ben al een paar maanden voorzichtig op zoek naar een goede 850 of vroege V70, maar omdat ik vanwege de studie wel aan een bepaald budget moet denken is deze er nog niet gekomen.
Het huidige vervoersmiddel is dan ook geen Volvo maar een Fiat Tempra 2.0 uit '91, is een erfstuk en gaat om die reden ook niet snel weg, ook niet bij de aanschaf van een Volvo.

Ik was bij Elferink in Enter. Die heeft nog een mooie V70 2,5 T staan. ('k denk rond 4000,00) Even naar Dik vragen.

Na al een tijdje op zoek te zijn naar de voor mij ideale 850 T5 (R of niet) kwam ik vorige week eindelijk eentje tegen binnen mijn budget, en ook nog eens in mijn woonplaats. Het was de T5-R uit '95 die te koop stond in Enschede.
Helaas was er op de donderdag niemand te bekennen bij het bedrijf en was ik de daaropvolgende vrijdagochtend net een half uurtje te laat. Hij was verkocht.

Omdat ik de zoektocht niet stop heb gezet en graag wat extra's wil leren over mijn toekomstige auto heb ik me toch maar geregistreerd.
Ik zal geen idioot actieve forummer zijn, maar hoop toch een leuke bijdrage te kunnen leveren.


Groeten,

Rik.

R1K

Citaat van: Risjat op 12-06-2009 02:14:55

Een klein stukje duitsland in wil ik wel een keer met je meerijden. Ik ben geen automonteur, maar dan heb je in ieder geval vervoer (T-5R)

Ontzettend bedankt voor het aanbod! ;D

Citaat van: Ben op 12-06-2009 08:19:32

Mijn oude vader zei altijd als ik weer iets wilde wat eigenlijk te duur voor mijn portemonnee was: "Er moet iets te wensen overblijven".

Wijze woorden..

Citaat van: FGG op 12-06-2009 08:20:46

Als een R van 3500 euro al te duur is en een T-5 van 3950 ook dan moet je misschien het idee van de T-5R en de R even loslaten. Het blijft niet bij de aanschaf, er hangt ook nog een stuk onderhoud aan. Als ik e.e.a. zo lees is het misschien verstandig om te beginnen met een 'gewone' 10V of 20V. Of kijk voor een T-5 sedan die de hele wereld niet kost. Als ik het Forum zo doorlees is het verschil in snelheidbeleving tussen de T-5 en de R niet zo dramatisch maar betaal je bij de R-en toch ook veel voor de naam en de overdaad aan luxe.

Je lijkt mijn vader wel :P maar even zonder grappen: je hebt wel gelijk, na het forum een beetje doorgespit te hebben de afgelopen avonden ben ik er achter gekomen dat ik beter gewoon wat goedkoper kan beginnen.
Vind ik zelf ook wel een prettigere situatie, wanneer ik ook nog geld over heb voor eventuele reparaties.... :eusa_angel:

@ joost, die T-5 hou ik al in de gaten. ;)

@ risjat, tja is me toch te duur, maar bedankt voor de tip!

R1K

Zo, zojuist naar mijn eerste 850 gaan kijken.

gaat om deze auto:
T-5 uit '95

Redelijk nette auto om te zien maar toch een aantal deukjes,krasjes. Verder aantal punten waarover ik graag jullie mening hoor.
- Mocht pas rijden wanneer we echt er daarna ook uit konden komen, had gezegd dat ik er sowieso even over na moest denken, om er geen impulsaankop van te maken. Hij wilde liever dat we dan alles in een keer deden.
- Airco leek het niet te doen, hoe snel moet die actief gaan blazen?
- Velgen zwaar naar de knoppen, vervanging/ reparatie duur?
- Onderkant was getectyleerd?
- NAP uitdraai liet beurten goed zien, maar geen bijbehorende stempels in boekje... lege gaten tussen 120dkm en 180 dkm en geen stempels meer vanaf 220dkm. (heeft nu 315dkm gelopen) Bovendien geen onderhoud bij Volvo-dealer maar locale garage in Ermelo.
- Auto stonk een beetje bij stationair draaien.

Lijkt er negatief, maar ook aantal pluspunten:
- Motor starte niet heel snel maar liep wel meteen stationair goed.
- Leer zonder scheuren, netjes dashboard.
- Lak netjes.

rogerV701998

Citaat van: TURBO op 13-06-2009 17:10:03
Zo, zojuist naar mijn eerste 850 gaan kijken.

gaat om deze auto:
T-5 uit '95

Redelijk nette auto om te zien maar toch een aantal deukjes,krasjes. Verder aantal punten waarover ik graag jullie mening hoor.
- Mocht pas rijden wanneer we echt er daarna ook uit konden komen, had gezegd dat ik er sowieso even over na moest denken, om er geen impulsaankop van te maken. Hij wilde liever dat we dan alles in een keer deden.
- Airco leek het niet te doen, hoe snel moet die actief gaan blazen?
- Velgen zwaar naar de knoppen, vervanging/ reparatie duur?
- Onderkant was getectyleerd?
- NAP uitdraai liet beurten goed zien, maar geen bijbehorende stempels in boekje... lege gaten tussen 120dkm en 180 dkm en geen stempels meer vanaf 220dkm. (heeft nu 315dkm gelopen) Bovendien geen onderhoud bij Volvo-dealer maar locale garage in Ermelo.
- Auto stonk een beetje bij stationair draaien.

Lijkt er negatief, maar ook aantal pluspunten:
- Motor starte niet heel snel maar liep wel meteen stationair goed.
- Leer zonder scheuren, netjes dashboard.
- Lak netjes.


Rare eis! Is het zelfde als een huis pas van binnen bekijken nadat je hebt toegezegd dat je het koopt. Ik zou maar rustig verder zoeken, succes.

Gr. roger


FGG


Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

R1K

#55
Uhm, ik waardeer jullie mening, maar een beetje onderbouwing zou handig zijn, met name voor wanneer ik nog andere auto's ga bekijken.  ;) (edit: ik bedoel, antwoord op de vragen omtrend airco/ tectylering)
Ik laat de auto waarschijnlijk ook wel staan, daar niet van, had er zelf ook geen goed gevoel bij.

Ik heb wel ook nog de contactgegevens van de vorige eigenaar, die kan ik eventueel nog bellen....

UserID6342

#56
Rik, waarom zouden we het moeten onderbouwen, je geeft het zelf allemaal al aan ???  Wat wil je dat we zeggen dat als je geen "normale" proefrit mag maken voordat je de transactie eerst goedkeurt, wat moeten we zeggen over een paar kapotte velgen en airco ??? 

Dat je toch vooral die auto wel moet kopen en wetende dat je dan de enigste reserve die je nog eventueel hebt erin gaat pompen, terwijl je voor hetzelfde geld wel een goede auto vind ?  Of vooral kopen zeggen en wetende dat je "kapot" loopt op onderhoud / reparaties die je zelf al op voorhand aangeeft ?

R1K

Oke misschien verkeerd gepost.

Met onderbouwing bedoelde ik dat ik vooral even wilde weten of:
- Het normaal is dat de onderzijde van auto aan de voorkant getectyleerd is?
- Hoe snel de airco hoort aan te springen?

Sorry heren, had het verkeerd geformuleerd.... :-[

thijsj


R1K

Citaat van: thijsj op 14-06-2009 16:35:08
Of houd het binnen budget en binnen het forum ;)

Ben al in contact met Eugene. ;)
Zijn alleen meer gegadigden.....