Jeroen en V70

Gestart door Ricardo, 25-03-2007 20:03:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BenC70ES

Citaat van: Ludo op 10-09-2007 20:39:44
Citaat van: Johann op 10-09-2007 20:38:05
2.0T ook niet?

volgens mij niet in de classic, maar ben niet helemaal zeker.
:eusa_think:

Nope, niet in de V70 classic, wel in de C70.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Scooby Doo

Citaat van: Ludo op 10-09-2007 20:37:03
Scooby, geen appels met peren vergelijken.
of doe ons allen een plezier en dien een aanvraag in.

het kost een constructeur een bom geld om een pvg te verkrijgen voor 1 bepaald motortype.
een V70 T5 2.0L is nooit geleverd in Belgie.
Volvo zal dus echt geen pvg gaan aanvragen voor 1 iemand.

de reden dat Ford dat wel gedaan heeft, is wellicht omdat die 2.3 ook al in Belgie gehomologeerd was.
anders doet geen enkele constructeur zoiets.

Heeft mijns inziens niet echt veel met fruit te maken. :eusa_think: :eusa_think:      ;D ;D ;D

Nu alle gekheid op een stokje, had er idd. geen rekening mee gehouden dat in de V70 geen 2,0 of 2,3 T-5 zat (had effe een 850 in m'n kop).
Die Capri 2,3 is idd. origineel afgeleverd geweest. En Volvo gaat zoals je zegt, geen PVG afleveren voor 1 auto. Niet origineel geleverd ---> kan je er achter  :eusa_whistle:.


Puppy Power!!!

Ricardo

Maar dan zou ik dus wel een uniek exemplaar hebben. Vind het alleen niet kunnen dat ik taks voor een 2.5 zou betalen terwijl ik een 2.0 zou rijden. Maar als ik dan echt een 300 pk zou hebben met mijn 16T zou ik het wel minder erg vinden. Ik ga wel het koppel missen dat ik nu op lage toeren al had denk ik. Ik weet alleen niet of ik er nu wel of niet een m59 op zou zette. Bij een automaat zou ik het koppel niet zo hard missen of wel?

Ricardo

Ben maar eens bij de dealer gaan horen. Die zag het toch niet helemaal zitten. Was wat bang over de motorsteunen of die wel zouden passen en het subframe of dat wel allemaal hetzelfde zou zijn. Morgen weet ik meer.

Heeft iemand anders hier ervaring mee?

mehn

Het verschil tussen de 2.0 en 2.3 is de slag van de zuiger. De 2.5 heeft ook een iets grotere boring.

M.a.w. de rest is hetzelfde.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ricardo

Bij V70 en 850 ook dus? Subframe ook? Alvast bedankt kan ik mee aan de slag.

Ricardo

De dealer w il er niet aan beginnen. ALs het nu een V70 blok was geen probleem. Maar het gaat over de motronic die anders is in de 850 en ze zeggen ook dat het subframe anders is.

Ze willen het blok wel eventueel maken maar dat zou ook een 1800 euro kosten. DE kop zou er daarvoor afmoeten. Ik heb iets anders gehoord van iemand op meten is weten. Die zei dat je langs onder perfect de drijfstang zou kunnen vervangen.

Wat nu?

Eugene

Om de drijfstangen te vervangen moet ook de kop er af.

Subframe is gelijk.

If it's not blown, it sucks...

BenC70ES

Citaat van: Ricardo op 12-09-2007 17:55:43
ALs het nu een V70 blok was geen probleem. Maar het gaat over de motronic die anders is in de 850 en ze zeggen ook dat het subframe anders is.

Motronic is hetzelfde tot en met een '98 volgens mij, vanaf MY'99 is het inderdaad anders.
Maar jij hebt nog het oude type motor.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Ricardo

Wil dat dan zeggen dat ik geen blok met vaste stoters (2000) kan gebruiken?

Eugene

Citaat van: Ricardo op 28-01-2008 19:03:19
Wil dat dan zeggen dat ik geen blok met vaste stoters (2000) kan gebruiken?

Heb je het blok nou nog steeds niet gereviseerd / vervangen? 

If it's not blown, it sucks...

BenC70ES

Citaat van: Ricardo op 28-01-2008 19:03:19
Wil dat dan zeggen dat ik geen blok met vaste stoters (2000) kan gebruiken?

Dan moet je zeker flashlube hebben en de klepspeling laten controleren om de x aantal 10.000km en eventuele kopreparaties in rekening houden.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Ricardo

Maar de Motronic 4.3 is dus geen probleem?

Ricardo

Citaat van: Eugene op 28-01-2008 20:27:40


Heb je het blok nou nog steeds niet gereviseerd / vervangen? 

Had een andere auto gekocht. Maar miste de mijne te hard je kent het wel zeker?

Citaat van: BenC70ES op 28-01-2008 22:28:17
Citaat van: Ricardo op 28-01-2008 19:03:19
Wil dat dan zeggen dat ik geen blok met vaste stoters (2000) kan gebruiken?

Dan moet je zeker flashlube hebben en de klepspeling laten controleren om de x aantal 10.000km en eventuele kopreparaties in rekening houden.

Kan ik mee leven.


Heeft er iemand ervaring mee om een 2000 blok in een '97er te steken? De electronische gasklep zou nog te doen zijn, door de inlaatcollector te houden van mijn blok; maar de variabele nokkenassen zouden dan weer een probleem geven.

ovlov 058

Citaat van: Ricardo op 29-01-2008 16:40:12
heeft er iemand ervaring mee om een 2000 blok in een '97er te steken? De electronische gasklep zou nog te doen zijn, door de inlaatcollector te houden van mijn blok; maar de variabele nokkenassen zouden dan weer een probleem geven.

Die variabele nokkenassen worden gewoon niet aangestuurd.(dus vast)

Andersom geeft meer problemen