Voorruit vervangen V70, je ziet er geen barst van.

Gestart door tomandy, 01-07-2009 07:53:29

Vorige topic - Volgende topic

tomandy

Hallo,

Begin volgende week, wordt de voorruit van mijn V70 vervangen door een bijna landelijk opererend bedrijf. Liever bij een bedrijf in eigen woonplaats laten doen. Maar omdat de eerste bewerking, wegwerken met HPX, de barst alleen maar zichtbaarder maakte wordt de ruit vervangen.  Door de manier waarop alles tot nu toe ging,  heb ik weinig vertrouwen in de afloop en daarom vraag ik om advies op het forum.
De verzekeringsmaatschappij wil niet dat ik het bij een ander laat doen, omdat zij het bedrag van de eerste reparatie terug ontvangen. dat betekent dat ik vast zit aan dit bedrijf. Waarop moet ik letten, als ze monteren ?

coyote1980

Bij mn 480 hebben ze de afwerklijsten rond de voorruit de eerste keer laten vervangen door een tewerkgestelde o.i.d., kortom: zat niet goed en moest over. Was wel weer wat gedoe, maar zit nu netjes. Advies: zorg dat ze hun beste man erop zetten en maak duidelijk dat je auto je trots is en er perfect uit moet zien weer ;D
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

michiel

Zorg dat je auto waterpas staat! Als dat niet zo is gaat ie torderen, moeten ze de ruit er onder spanning inzetten (als dat uberhaupt lukt) en dan heb je zo weer een barst.

Neem tenminste aan dat je geen doorgelaste carrosserie of 100-punts rolkooi hebt.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

thuur

Lever je auto in tiptop staat aan en blijf er bij staan.

Gr ;)

arjenT5R

Nou bij de volvo dealer doen ze het ook niet zo geweldig hoor
gewoon aangeven wat er hierboven al gezegd wordt dan komt dat best goed.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

tomandy

Ze komen de auto aan huis repareren, dus hoe dat met horizontaal instellen zal gaan ? Erbij blijven staan doe ik zeker, want ik laat de zaak niet verknoeien.
Gek, dat ik na een maand al zo aan een auto gehecht ben.

Tomandy

henry classic v70

Ben net terug met een nieuwe voorruit, zondagavond ketste daar een grote steen op van m'n tegenligger, kwam onder z'n auto vandaan....... :(
Resultaat een joekel van een beschadiging zo groot als een tennisbal rechts bovenin.
Meteen Carglass gebeld en een afspraak gemaakt bij hun in de werkplaats (A'doorn)
Zit er perfect in, enige wat er ontbreekt is het volvo logo rechts onderin, de andere "srs/sips merkjes"  zitten er gewoon op

Bij een beschadiging < €2,= muntstuk, zo'n koeieoog, gaan ze vaak over tot reparatie
Duw maar eens met de platte hand in de buurt van zo'n beschadiging als deze nog niet is gerepareerd, dan wil het vaak wel eens gebeuren dat zich een barst gaat vormen.
Dan moet er een nieuwe ruit in, kost €68,50 eigen risico, als je WA met beperkt casco verz. bent.
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

tomandy

Dat landelijke bedrijf, dat hier nu genoemd wordt, daar ben ik dus niet zo kapot van.
Ik wil niet in details treden en hoop dat het volgende week beter gaat.

henry classic v70

Had ook net zo goed autotaalglas kunnen zijn, carglass zit in A'doorn en dat is vrij dichtbij vandaar die keuze
Heb daar al 3 ruiten laten vervangen en geen klachten tot heden :eusa_pray:

B.Aders

Ik heb ook mijn voorruit laten vervangen door car-glass, en kan niet anders zeggen dat ze proffesioneel te werk gaan, zit er netjes in.
ik ben wel bijven kijken toen het kapotte ruit eruit gesneden werd , dat ze niet de sponning beschadigen met alle gevolgen van dien..
Maar dit ging erg netjes. Ik ben er wel tevreden over. groet Bouke

henry classic v70

Toch niet helemaal perfect gedaan  :eusa_naughty:
De voorruit zit er goed in maar die kunstof strippen langs de A-stijl links en rechts zaten niet deugdelijk vast.
Op de snelweg was ik ze waarschijnlijk verloren....
Heb de strippen zelf dus maar goed bevestigd

tomandy

Dat is eigenlijk het probleem, een raam plakken lukt de meesten wel.
Maar hetgeen er omheen moet gebeuren en afwerking, dat is iets anders.
Dan zie je het verschil tussen een vakman (met liefde voor zijn vak) en een ramenplakker.
Maar we wachten het af en misschien wordt het wel heel erg positief.

Tomandy

tomandy

Vandaag, 17 juli 2009, is het voorraam dan vervangen.
Positief is dat het personeel aardig deed. Wel viel me op dat de bekleding etc. van de auto niet afgedekt wordt en dat je toch wel een kras in de lak en op het dashboard erbij krijgt.  Maar flink aan het poetsen en dan zal het wel weer weggaan.

Tomandy

coyote1980

Dat lompe gedrag wordt toch hopelijk niet beloond? In eerste instantie de ruitenboer wijzen op de beschadiging en hem met een oplossing laten komen. Laat een professioneel poetsbedrijf die plek maar op zijn kosten herstellen. Baal er altijd zo van als anderen je spullen beschadigen en de verantwoordelijkheid niet op zich nemen.
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

)()()sT

Citaat van: tomandy op 14-07-2009 12:02:11
Vandaag, 17 juli 2009.......

:eusa_think:

Balen dat er toch beschadigingen op de auto komen door een dergelijk klusje.
Ik zou er niet zo vrolijk van zijn  :evil: