geen remdruk meer!!!!!

Gestart door Rijns_t5r, 15-09-2009 09:53:31

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Hmm misschien maar gewoon naast elkaar houden? Anders is de stand idd 0. Waarschijnlijk hebben we nu 3 maal hetzelfde type.

elianmars

Citaat van: Sbv op 15-09-2009 23:15:50
Hmm misschien maar gewoon naast elkaar houden?

Heeft geen zin. Die dingen lijken totaal niet op elkaar, zie ik nu.

Ik heb eBay afgespeurd (Engeland, Duitsland, Amerika). Niet 1 waarop tracs zit. In Duitsland zijn er wel een paar zonder tracs.

rogerV701998

Citaat van: elianmars op 15-09-2009 23:37:39
Citaat van: Sbv op 15-09-2009 23:15:50
Hmm misschien maar gewoon naast elkaar houden?

Heeft geen zin. Die dingen lijken totaal niet op elkaar, zie ik nu.

Ik heb eBay afgespeurd (Engeland, Duitsland, Amerika). Niet 1 waarop tracs zit. In Duitsland zijn er wel een paar zonder tracs.

:eusa_think:

elianmars

Was tracs een optie bij de modellen anders dan de T-5 en T-5R?

thuur

Citaat van: elianmars op 16-09-2009 00:06:14
Was tracs een optie bij de modellen anders dan de T-5 en T-5R?

Het was zelfs een optie op de T-5. Vanaf 1993 als ik me niet vergis.

Gr ;)

elianmars

Vandaar dat een unit met tracs zo moeilijk te vinden is  :-\

haasje

ze zijn er wel, ik heb een my '94 (geen t-5) met tracs

Rijns_t5r

nou hij is eruit,viel allemaal mee,maar heb de discussie lezen en word er niet vrolijker op  :'( wat thuur zegt is zo,aluminium abs controller,daaronder komt de pomp en daaronder het bakje met de electronica wat dus lekt snotverdorie, onderdeel nr 9140933,dit staat op de pomp.
nou ik ben benieuwd of iemand dit bij toeval op de plank heeft liggen  :eusa_pray:.
marcel had er nog 1,maar het verkeerde onderdeel nr,jammerrrrrrr
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Sbv

Citaat van: Rijns_t5r op 16-09-2009 12:51:54
nou hij is eruit,viel allemaal mee,maar heb de discussie lezen en word er niet vrolijker op  :'( wat thuur zegt is zo,aluminium abs controller,daaronder komt de pomp en daaronder het bakje met de electronica wat dus lekt snotverdorie, onderdeel nr 9140933,dit staat op de pomp.
nou ik ben benieuwd of iemand dit bij toeval op de plank heeft liggen  :eusa_pray:.
marcel had er nog 1,maar het verkeerde onderdeel nr,jammerrrrrrr

Het nummer bij mij weet ik zo niet uit mijn hoofd. Het leek in ieder geval niet op het nummer wat ik in vadis kon vinden bij een S70R

Emiel

Ik heb wel een lekke voor je... :P

Alle 850's met oude ABS computer en Tracs kunnen in je T-5R, zoals Arthur al aangaf.

Rijns_t5r

hoi emiel,jij heb nog een lekke liggen,weet jij toevallig of dat niet te reviseren is,ga vandaag eens kijken hoe het er van binnen uitziet.

Rijns_t5r

;D ;D als het goed is heb ik er 1 gevonden,ga hem zo ophalen pfffffffff,ben al de halve dag aan het rondbellen.
ff autootje regelen want zonder remmen kom je niet ver  ;)
hee ik geloof dat ik geluk gaat hebben,haasje(erwin) op dit forum heeft er 1 geregeld voor me,hopenlijk is dit dezelfde,morgen ophalen en van het weekend monteren.
mijn dank is groot,hulde voor erwin.

robert

Emiel

Citaat van: Rijns_t5r op 17-09-2009 08:15:07
hoi emiel,jij heb nog een lekke liggen,weet jij toevallig of dat niet te reviseren is,ga vandaag eens kijken hoe het er van binnen uitziet.

Heb even gekeken net, maar het is zo een constructie dat ik niet zo zie hoe dat makkelijk uit elkaar moet, zit oa een dikke printplaat in de weg.
Die pompen lekken tussen de 'stiften' weg waarmee ie een wiel kan afremmen (dus ABS in werking stellen).

Rijns_t5r

oke emiel,vandaag geen tijd gehad om het systeem uit elkaar tehalen en is te bestuderen,van de week eens kijken of we het boeltje uit elkaar krijgen(een uitdaging dus)
wel vandaag de andere abs/tracs pomp opgehaald of beter gezegd haasje(erwin) heeft mij opgezocht in tilburg kon hem niet vinden en hij mij bijna ook niet   :-\,maar toch gelukt.
probeer deze van het weekend er nog in te plaatsen(heb dagdienst dus moet het van de avond uurtjes hebben)deze abs/tracs pomp heeft wel een ander volvo nr maar ziet er exact hetzelfde uit?raar.
ff nog een  :eusa_clap: voor erwin hij heeft de nodige moeite voor mij gedaan,bedankt erwin.
iemand nog een idee hoe ik het boeltje kan/moet ontluchten,het voorraad vaatje boven op de hoofdrem cilinder is helemaal leeg gelopen nu?

Emiel

Vervangen stelt niet zoveel voor eigenlijk. Zou wel leidingsleutels gebruiken.

Ontluchten net als met remvloeistof verversen. Langste leiding eerst (RA) en daarna naar LA, RV, LV. Herhaal het een paar keer.  Als het goed is ontlucht de pomp zichzelf.

Succes.