geen remdruk meer!!!!!

Gestart door Rijns_t5r, 15-09-2009 09:53:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Rijns_t5r

oke emiel,tuurlijk gebruik ik een remleiding sleutel.
ik heb een bleeder om de boel te ontluchten daarmee zuig ik de remolie door de leidingen heen richting de remklauwen.
dat zou dus moeten voldoen.

robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

arjenT5R

leidingsleutel? hoe ziet dat er uit?

Gewoon nieuwsgierig.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

haasje

even onze grote vriend google:


UserID6342

Citaat van: haasje op 19-09-2009 02:30:35
even onze grote vriend google:
http://www.es-international.nl/TOOLS/Ring%20en%20steek/open_end_spanners300.JPG
En dan bij voorkeur de zeskantige sleutel zodat je idd grip op de wartel hebt.  De meerkanten trek je er ook zover heen en heb je een ronde wartel.

pimsam

Ik vraag me af hoe het mogelijk is dat je plotseling zonder remmen zit. Je hebt tenslotte een dubbel systeem. Dat beide afdichtingen in de hoofdremcilinder tegelijk kapot gaan is theoretisch mogelijk maar statitisch is die kans heel erg klein.
Heb je niets gemerkt aan de auto dat er al iets mis was bv scheef remmen (850 heeft toch een diagonaal gescheiden systeem?  :eusa_think: )

haasje

Je zit niet helemaal plotseling zonder remmen, je reservoir loopt leeg/wordt leeggepompt. Hierdoor heb je dus geen druk meer. Zeker met ongeveer 15 jaar oude auto's kan het best zijn dat mechanische niveaumeters vast blijven zitten (rem, koelvloeistof, ruitensproeier, etc)

pimsam

Citeerafgelopen donderdag afgereist naar milaan voor de f1,kreeg ik zaterdag telefoon van de vrouw auto remde niet meer,gelukkig was er niets gebeurt ,ze was nog wel op haar gemakkie 10 km naar huis gereden  ,maarja,als je nu tien keer trapt op het rempedaal remt hij heel zachtjes met het pedaal op de bodem.
Ik concludeer hier uit dat je plotseling geen remmen meer hebt.
En ja, als je geen remvloeistof meer hebt, houdt het natuurlijk op. Maar dat hoort nu bij onderhoud en regelmatige controle, zeker als de auto op leeftijd komt. Je wacht ook niet tot het oliedruklampje gaat branden om olie bij te vullen.

-D©©©L-

Citaat van: pimsam op 22-09-2009 11:12:46
Citeerafgelopen donderdag afgereist naar milaan voor de f1,kreeg ik zaterdag telefoon van de vrouw auto remde niet meer,gelukkig was er niets gebeurt ,ze was nog wel op haar gemakkie 10 km naar huis gereden  ,maarja,als je nu tien keer trapt op het rempedaal remt hij heel zachtjes met het pedaal op de bodem.
Ik concludeer hier uit dat je plotseling geen remmen meer hebt.
En ja, als je geen remvloeistof meer hebt, houdt het natuurlijk op. Maar dat hoort nu bij onderhoud en regelmatige controle, zeker als de auto op leeftijd komt. Je wacht ook niet tot het oliedruklampje gaat branden om olie bij te vullen.

Ik denk dat regelmatig verversen van de remvloeistof niet kan voorkomen dat er een lekkage ergens optreed.

thuur

Citaat van: pimsam op 22-09-2009 08:43:08
Ik vraag me af hoe het mogelijk is dat je plotseling zonder remmen zit. Je hebt tenslotte een dubbel systeem. Dat beide afdichtingen in de hoofdremcilinder tegelijk kapot gaan is theoretisch mogelijk maar statitisch is die kans heel erg klein.
Heb je niets gemerkt aan de auto dat er al iets mis was bv scheef remmen (850 heeft toch een diagonaal gescheiden systeem?  :eusa_think: )

Ik denk dat je in de war bent met de Volvo 240....


Gr ;)

Rijns_t5r

#39
ik wil toch even reageren op de discussie hierboven,je voelt eerst wat raars aan het rempendaal,in de geest of je lucht in het systeem heb,en dan sneuvelt het hydraulisch elechtrisch abs/tracs unit,waardoor je het rempendaal onder je voet voelt wegzakken,je kan daarna nog een paar keer pompen en dan remt hij wel maar niet zo als je zou willen,daarna houd je nog ongeveer 5% remkracht over!!!
leest het volgende topic even.
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,28123.0.html
ik heb de oude unit uit elkaar gehaald en was een nat boeltje,alles vet,ook de printplaat die erin zit.
ik heb foto s gemaakt,die volgen nog.
nu heb ik een vraag aan de electronica techneut van het forum,thuur,van het ruildeel hangen de vellen van het beschermingsmiddel van de printplaat eraan,heb het met een hard kwastje schoon gemaakt,nou is mijn vraag ik wil het toch opnieuw beschermen,waar kan ik dat het beste meedoen!
oja,ik heb nu weer remmen :eusa_dance: :eusa_dance: ,haasje had gelijk,deze unit met een ander volvo nr past ook.
de unit is in ongeveer 40minuten gemonteerd,en 20minuten ontlucht(met een bleeder)


robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

thuur

Je kunt het met hars doen of met siliconen. Ik denk dat de laatste beter bestand is tegen remolie. Even informeren bij de elektronicahandel wat hij op voorraad heeft voor je, of wat hij kan bestellen. Maak de printplaat goed schoon, restjes kunnen blijven vreten aan de plaat ;)

Mooi dat het weer werkt!


Gr :eusa_clap:

Henkie P

Goed werk Robert, kzag je vanmorgen weer rijden  :eusa_clap:

pimsam

CiteerIk vraag me af hoe het mogelijk is dat je plotseling zonder remmen zit. Je hebt tenslotte een dubbel systeem. Dat beide afdichtingen in de hoofdremcilinder tegelijk kapot gaan is theoretisch mogelijk maar statitisch is die kans heel erg klein.
Heb je niets gemerkt aan de auto dat er al iets mis was bv scheef remmen (850 heeft toch een diagonaal gescheiden systeem?   )

Ik denk dat je in de war bent met de Volvo 240....

Gr

Volvo 240 heeft een triangel gescheiden systeem. Volvo 850 een voor-achter gescheiden systeem. Ik kan me bij een voor-achter systeem voorstellen dat je, als de achterremmen niet meer goed werken, dit niet direct merkt.

pimsam

CiteerIk denk dat regelmatig verversen van de remvloeistof niet kan voorkomen dat er een lekkage ergens optreed.

Ik bedoelde eigenlijk met enige regelmaat de motorkap eens opentrekken en alle vloeistoffen controleren en kijken of er ergens lekkages zijn.

Rijns_t5r

#44
mijn motorkap gaat elke twee weken open  ;) ,om alle vloeistoffen te controleren hoor,dussssss.
remmen werken echt perfekt nu,lijkt zelfs of hij nu nog direkter is,volgende week nog een keer ontluchten en dan moet het klaar zijn.


robert
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS