Restart: Zakelijk genieten in een gereanimeerde ouwe 20 kleppert op gas..

Gestart door jan piet, 12-10-2009 13:52:43

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Hmz, ik heb recent een V70 klep gemonteerd, maar terug de 850 handgreep erop gezet omdat die van de V70 niet zou passen...  :eusa_think:

jan piet

Citaat van: Vulk op 17-06-2010 21:41:14
Hmz, ik heb recent een V70 klep gemonteerd, maar terug de 850 handgreep erop gezet omdat die van de V70 niet zou passen...  :eusa_think:

Ik heb ook niet gezegd dat het demonteren gemakkelijk was, laat staan het monteren.... :evil:
Hij blijft hangen op de slotcilinder, voorzichtig kantelen fröbelen en geduld uitoefenen.

gr,JP

Vulk

Verdorie, had ik dat geweten. Ondertussen ligt die V70 handgreep onder een berg onderdelen, gezond zal die er ook niet meer uitzien.

UserID6342

Bij het overzetten van de klep en het weer inbouwen van het slot kwamen we even in de knup met al de stangetjes voor het slot.  Ik had niet gekeken hoe het zat en JP had niet opgelet hoe het zat gemonteerd.  Dus dat was even fröbelen voordat we het door hadden, maar ondertussen was de V70 handgreep ook al gewisseld.  Toen we alles goed werkend hadden, hadden we geen zin en puf meer om de V70 handgreep weer terug te bouwen, dat is eigenlijk de reden geweest waarom de oude handgreep nu nog op de achterklep zit.

Daarbij kwam best nog wel wat werk om de hoek kijken om het remlicht in de spoiler goed aan de gang te krijgen, ik voelde met net Thuur met me soldeerboutje op dat printje ;D  Maar is uiteindelijk toch allemaal behoorlijk gelukt.

Foto's zijn netjes geworden JP, auto ziet er gewoon weer top uit en die achterkant komt vanzelf wel.

R o b

Citaat van: jan piet op 17-06-2010 21:18:07

Mocht je nog ooit in zuid-oostbrabant komen....heb hier nog een potje leerverf staan!  ;D

pwaes

JP, je moet wel af en toe wat op dat leer smeren he!?  ;D ;D

... en mooi dat 'ie weer rijdt. Hij wordt er (ook cosmetisch) steeds mooier op!

jan piet

Citaat van: R o b op 18-06-2010 08:23:42
Citaat van: jan piet op 17-06-2010 21:18:07
http://i46.tinypic.com/24qu05z.jpg

Mocht je nog ooit in zuid-oostbrabant komen....heb hier nog een potje leerverf staan!  ;D
Citaat van: pwaes op 18-06-2010 09:30:40
JP, je moet wel af en toe wat op dat leer smeren he!?  ;D ;D

... en mooi dat 'ie weer rijdt. Hij wordt er (ook cosmetisch) steeds mooier op!

Mannen, ik weet dat ik even een stukje leerverf moet laten bijmengen om het helemaal geweldig te krijgen. denk dat ik maar es naar Den Haag toer en dan eens afsla op het juiste moment ipv andere bestemmingen in de stad. Maar ja, tijd, prioriteiten enz.... 8)

jan piet

Zo, vandaag het 'factuurtje' gaan halen. Is voor een nette prijs opgelost, er waren nog wat andere zaken meegenomen komt neer op € 1150 inclusief alles overbouwen, nieuwe keerringen (motor en bak/steekas), motorsteunen, vloeistoffen, distributie en arbeid.
Van beide zijde heeft het zweetdruppels gekost, maar het is voor mij naar tevredenheid opgelost!!!!!  :eusa_pray: :eusa_clap: :eusa_dance: ;D
Gr,Jan Piet

Freakybaby

Citaat van: jan piet op 21-06-2010 15:35:06
Zo, vandaag het 'factuurtje' gaan halen. Is voor een nette prijs opgelost, er waren nog wat andere zaken meegenomen komt neer op € 1150 inclusief alles overbouwen, nieuwe keerringen (motor en bak/steekas), motorsteunen, vloeistoffen, distributie en arbeid.
Van beide zijde heeft het zweetdruppels gekost, maar het is voor mij naar tevredenheid opgelost!!!!!  :eusa_pray: :eusa_clap: :eusa_dance: ;D
Gr,Jan Piet

En daar gaat het om!

En nu genieten!
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

jan piet

Citaat van: Freakybaby op 21-06-2010 16:22:54
Gr,Jan Piet

En daar gaat het om!

En nu genieten!

Ben al een week bezig, wordt er moe van  ;D

jan piet

Even het lijstje van pagina 1 gehaald en wat bijgewerkt.

Het volgende lijstje moet uitgevoerd gaan worden:
Gasinstallatie draaiend maken
Kleine beurt = hele grote beurt geworden...
Winterbanden (de huidige Pirelli 6000 is nix..)

worden Premacy's deze zomer
Radio fatsoenlijk inbouwen
Parrot uit de BMW slopen, overzetten en de BMW weggooien
Nieuwe asbak (veer is kapot)

Rubber boven aan de achterklep vervangen
Veren achterklep vervangen
slot achterklep nakijken, loopt niet altijd mee op de cv
stoelverwarming li+re draaiend maken ( de lampjes doen het wel)

mistlampen in de voorbumper (zijn verdwenen) Inmiddels nieuwe koplampen, richtingaanwijzers gescoord. Nu nog inbouwen.
roestplek bij de achterstijl professioneel laten bijspuiten.
Remmerij aanpakken
Thermostaat vervangen (is volgens mij niet helemaal ok)
hondenrek er in (set netten voor in de rugleuning gescoord, eigenlijk veel mooier..)

Oude stickers van de ruiten verwijderen
reinigen hemeltje
nieuwe mattenset origineel Volvo
Uitlijning niet helemaal ok
Vloerbedekking rechts vast leggen

rolhoes opspannen
VVIS (nog plaatsen
sluiting motorkap afstellen (het pennetje loopt niet lekker)
nieuwe achterlichten.

Voorruit vervangen
leren stuur en pookhoes
dashboardkastje vervangen (al opgehaald, nu nog even de buitenkant omzetten is net een andere kleur)

andere vering
Bekerhouders plaatsen
Boardcomputer?
achterspoiler + 3e remlicht (ook gescoord, nu nog spuiten en monteren, zal wel januari worden)
lijnolie beurt
X0 handgrepen en sloten
veerpootbrug

Dan hebben we nog gehad:
complete koppeling en drukgroep
alle motorsteunen
draagarmen li en re voor
stabilisatorstangen / reactiestangen
motortje....
stappenmotor, gasklephuis gereviseerd / ultrasoon gereinigd
alle slangen en rubberts
waterpomp, thermostaat, temperatuursensor en complete distributie met spanrollen
radiateur
bobine en ALLE ontstekingsdelen
olie versnellingsbak, koelvloeistof en uiteraard motorolie.
gordel rechtsachter
Lambdasonde
achterklep
Leren interieur met deur inserts
Verdamper

Al met al een aardig lijstje van de grotere zaken, het kleine grut er maar niet bij gezet...

arjen850

Mooi dat je weer rijdt Jan Piet, zo zie je maar weer dat aan alle klote dingen weer een eind komt, en vervolgens beloond wordt met een heerlijke roffel ;D ;D

Vulk

elianmars

Gr,Jan Piet

Lijkt me toch een nette prijs  :eusa_clap:

Mooi dat je nu weer lekker kunt roffelen, JP!

UserID6342

Gr,Jan Piet
Is een topprijs Jan Piet, ik vind het supernetjes voor dat geld.  De jongens hebben er tenslotte werk zat aan gehad.  Kun je helemaal niets van zeggen.