It takes two to tango

Gestart door Marc O., 09-11-2009 23:25:43

Vorige topic - Volgende topic

maruska

wordt de wisselaar aangestuurd vanuit de sc qua aangaan ? of staat deze op een schakelende + ?
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Citaat van: maruska op 03-08-2012 14:32:40
wordt de wisselaar aangestuurd vanuit de sc qua aangaan ? of staat deze op een schakelende + ?
Lijkt me schakelende plus, je kan het magazijn er niet uithalen als de auto van contact staat

maruska

maar zit de schakeling vast aan de radio, of kun je de wisselaar stand alone "wisselen"
T-5R

Sbv

Citaat van: maruska op 03-08-2012 14:47:19
maar zit de schakeling vast aan de radio, of kun je de wisselaar stand alone "wisselen"
Eh....witnie....Wisselaar haal ik altijd als eerst uit de auto daar deze toch niet gebruikt wordt. Misschien dat iemand alhier dat kan testen. Auto op contact, radio uit en dan magazijn wisselen

Marc O.

Iemand enig idee waar het kabeltje ergens uitkomt? Kabelboom onder het dashboard, bij de relais e.d.?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Haal het zijpaneel eens wat los. Ik dacht dat enkel de wisselaar kabel naar voren ging en de andere kabel blijft ergens achter in de auto

maruska

die haakt aan op de tak waar ook de verlichting in zit, volgens moi
T-5R

Marc O.

Net gedaan, maar daar zit verder niks.

Wel zitten deze twee stekkers in de hoek bij de achterlichten:

c252ac04 by Marc Onrust, on Flickr

Lijkt een beetje op deze stekkers:
697d30de by Marc Onrust, on Flickr
Bron: http://www.volvoclub.org.uk/pdf/850_6CD_Changer.pdf

Maar die moeten worden gebruikt in een auto zónder voorbereide bedrading (volgens bron)...

Marc O.

Zou je eens een foto kunnen maken van die twee stekkers achter het klepje bij het linker achterlicht? Zoiets dus:

c252ac04 by Marc Onrust, on Flickr

Ben erg benieuwd hoe die bij jou zijn aangesloten.

KIM

Moet je niet gewoon een zekering ergens plaatsen?

Marc O.

Citaat van: KIM op 03-08-2012 17:39:40
Moet je niet gewoon een zekering ergens plaatsen?

Mits er geen andere zekeringen zijn dan die in het kastje onder de motorkap zitten ze er allemaal in (en zijn niet doorgebrand).

Marc O.

Hij doet het!

Ik heb het wiring diagram erbij gezocht en daaruit bleek dat de voeding op een of andere manier gecombineerd is met die voor de electrische antenne van een S70. Die electrische antenne zit op zekering 16, tesamen met (aanhangerverlichting en) 'accessoires'. En blijkbaar dan dus ook de CD-wisselaar. En wat bleek, die zekering was doorgebrand! Zekeringetje vervangen en voilà, men hebbe een werkende CD-wisselaar  :eusa_dance: :D

Sbv

mooi dat het werkt. Geen Ipod adapter icm je Iphone ?

Marc O.

Citaat van: Sbv op 03-08-2012 19:08:14
Geen Ipod adapter icm je Iphone ?

Nee, ik heb een TomTom carkit (ik gebruik mijn iPhone i.c.m. Navigon voor navigatie) waardoor die platte connector aan de onderkant niet meer beschikbaar is.

maruska

T-5R