Het grote kilometerheffing topic

Gestart door Misha, 13-11-2009 19:33:38

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Citaat van: Turbo-Geek op 08-01-2010 12:07:11
Je snapt niet waarom Nl zo inzet op nieuwe auto's ?

BELASTINGEN !!!!!!!!

Dat levert de staat geld op (btw en bpm en andere taxen). Een oude 2e hands auto niet want die bpm is ooit al eens betaald.
Op een nieuwe auto verdient de staat flink en alhoewel ze zeggen dat de BPM omlaag gaat is er ook zoiets als Slurptax en CO2 tax en zo komen er nog veel meer.
Kortom, de noemer verandert maar uiteindelijk gaat er altijd over een nieuwe auto een flink bedrag betaald worden die de staat geld overlevert.

En dat is maar goed ook, anders was er voor jou ook geen kerstbonus meer geweest.. ;D
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Domaso

FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Douwe

Als de kilometerheffing word ingevoerd komt de BPM op NIEUWE auto's te vervallen.
Dus oudere auto's waar de BPM al over betaald is, zouden moeten worden vrijgesteld van kilometerheffing,omdat men anders dus DUBBEL betaald (BPM is al betaald bij aanschaf).
Hoe gaat men de kilometerheffing berekenen als een Auto op een autoambulance vervoerd wordt??
Zelf berekend dat ik  met mijn roffel ongeveer 4000 euro per jaar kwijt zal zijn

"If life is just a highway, then the soul is just a car"
Volvo 242  2.0 LPG Automaat 1974
Volvo 245 V6  LPG  Automaat 1978
Volvo 854 2.5 20v Handbak 1992
Volvo 854  2.3 T5   Automaat 1995
Volvo 855 2.5 10v LPG G3 Handbak1996

Turbo-Geek

Citaat van: Douwe op 09-01-2010 19:04:39
Als de kilometerheffing word ingevoerd komt de BPM op NIEUWE auto's te vervallen.
Dus oudere auto's waar de BPM al over betaald is, zouden moeten worden vrijgesteld van kilometerheffing,omdat men anders dus DUBBEL betaald (BPM is al betaald bij aanschaf).
Hoe gaat men de kilometerheffing berekenen als een Auto op een autoambulance vervoerd wordt??
Zelf berekend dat ik  met mijn roffel ongeveer 4000 euro per jaar kwijt zal zijn

Douwe d'r zijn ongeveer 2048 veschillende zaken die nog onduidelijk zijn en waar niemand een passend antwoord op heeft.
Klopt ook wel want het beleid is nog niet gereed en er kunen dus nog heel veel zaken wijzigen.
Overigens de BPM verdwijnt (zeggen ze, ze zeggen wel vaker iets .... ) maar oa CO2 tax komt in de plaats, kortom er zal altijd een extra tax zijn op je nieuwe auto, ergo goedkoper zal de auto in NLD niet worden.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

KIM

Sbv

Hoorde op de radio dat men zich af vroeg wie er nu regeerde, eurlings of de ANWB.

Uiteraard heeft men mijn tegenstem ook.

mehn

Ik ben voor een kilometerheffing. Ik vind het eerlijker als automobilisten die veel kilometers rijden meer betalen dan automobilisten die weinig kilometers maken.
Van mij mag de wegenbelasting worden afgeschaft en mag daar een kilometerprijs voor in de plaats komen.

Op de vraag hoe dat precies moet heb ik ook geen antwoord.
Voor wat betreft het huidige plan; Ik kan me niet voorstellen dat de kosten voor de gemiddelde automobilist gelijk blijven. Met de benadeling van automobilisten die geen nieuwe auto rijden ben ik het uiteraard ook niet eens en zo'n kastje heb ik natuurlijk ook liever niet in de auto.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

haasje

Ik denk dat als de anwb nu voor stemt, dat ze heel veel leden gaan kwijtraken :D

KIM

Maikel, ik ben het met je eens.
MAAR: heb je al eens uitgerekend wat je MEER gaat betalen wanneer de plannetjes van Eurlings doorgang vinden?

Ik ben tegen de manier waarop het nu zal gaan: het wordt een methode waarbij je in een nieuwe auto gedwoongen wordt omwille van de kilometerprijs.
Wanneer men zegt dat de gemiddelde Nederlander er niet op achteruit zal gaan verwacht ik niet een kostenpost die gewoon 2x zo hoog gaat worden. Mijn BPM is al betaald en die hoef ik niet nog een keer te gaan betalen!

rogerV701998

Spin!

Citaat van: mehn op 22-01-2010 17:57:34
Ik ben voor een kilometerheffing. Ik vind het eerlijker als automobilisten die veel kilometers rijden meer betalen dan automobilisten die weinig kilometers maken.
Van mij mag de wegenbelasting worden afgeschaft en mag daar een kilometerprijs voor in de plaats komen.

Op de vraag hoe dat precies moet heb ik ook geen antwoord.
Voor wat betreft het huidige plan; Ik kan me niet voorstellen dat de kosten voor de gemiddelde automobilist gelijk blijven. Met de benadeling van automobilisten die geen nieuwe auto rijden ben ik het uiteraard ook niet eens en zo'n kastje heb ik natuurlijk ook liever niet in de auto.

Dat is ook het eerlijkst...ik wil gewoon geen kastje!! Je koopt toch ook geen flatscreen tv en plakt er in het midden een post-it op...en de privacy, ik ben heel bang dat als ik een keer gem.32km/u in een 30 zone rij, dat ik dan een extra heffing krijg.

Kilometerheffing prima...geen gps volgsysteem! Wat is er mis met een autobahnvignet in NL versie?

www.vm-parts.nl

mehn

Citaat van: KIM op 22-01-2010 18:00:51
MAAR: heb je al eens uitgerekend wat je MEER gaat betalen wanneer de plannetjes van Eurlings doorgang vinden?

Dit is precies de reden dat je de leden van de ANWB niet kan laten beslissen over een thema als kilometerheffing. De automobilisten die (denken) meer (te) gaan betalen zijn fel tegen terwijl de automobilisten die er op vooruit gaan niet van zich laten horen.

Net als bij een referendum. Het merendeel van de tegenstemmers heeft geen idee waarom ze tegenstemmen omdat ze niet van de materie op de hoogte zijn, of nog erger: tegenstemmen om het tegenstemmen.

XC60 D4 AWD:

mehn

Citaat van: Spin! op 22-01-2010 18:03:23
Wat is er mis met een autobahnvignet in NL versie?

Leg me eens uit hoe je dan onderscheid maakt tussen veel en weinig kilometers?

XC60 D4 AWD:

Spin!

Citaat van: mehn op 22-01-2010 18:06:56
Citaat van: Spin! op 22-01-2010 18:03:23
Wat is er mis met een autobahnvignet in NL versie?

Leg me eens uit hoe je dan onderscheid maakt tussen veel en weinig kilometers?

Daar heb je een punt...niet over nagedacht...geef me even de tijd ( kan ff duren, ben druk dit weekende ) ;)

www.vm-parts.nl