Het grote kilometerheffing topic

Gestart door Misha, 13-11-2009 19:33:38

Vorige topic - Volgende topic

reneetje

Wegenbelasting eraf en gewoon bij de brandstof prijs in , wie het meest rijdt dokt ook het meest. :eusa_whistle:

En v.w.b. de grensstreek , de grensposten gewoon weer bemannen (is voor andere dingen ook wel zo handig , ipv een paar busjes met douanevolk een km na de grenspost neer te zetten) ::), ook weer gewoon "willekeurig" controleren......

Zo opgelost !

:D
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

rogerV701998

Waarom toch niet al het geld dat nu door de automobilist wordt opgehoest besteden aan de infrastructuur (wegennet) i.p.v. de algemene middelen?

Sbv

veel rijders betalen nu ook al meer aan brandstof dan minder rijders. Grote slurper zelfde verhaal.

Betalen per km prima, alleen denk ik dat de hele infrastructuur die men bedacht heeft vele malen duurder gaat uitvallen en gaat valen.

reneetje

Citaat van: Sbv op 22-01-2010 18:17:11
veel rijders betalen nu ook al meer aan brandstof dan minder rijders. Grote slurper zelfde verhaal.

Betalen per km prima, alleen denk ik dat de hele infrastructuur die men bedacht heeft vele malen duurder gaat uitvallen en gaat valen.
Maar minder rijders betalen evenveel aan WB ..... :eusa_wall: :eusa_wall:

Lekker eerlijk. :eusa_liar:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Sbv

Citaat van: reneetje op 22-01-2010 18:19:30
Citaat van: Sbv op 22-01-2010 18:17:11

Maar minder rijders betalen evenveel aan WB ..... :eusa_wall: :eusa_wall:

Lekker eerlijk. :eusa_liar:
meer gaan rijden ?  ;)
Heb ik zo geen oplossing voor. Basis WB doen en de rest bij de brandstof

pikkepoelie

hoe je het went of keert hier in NLD worden toch leeg gezogen net een melk koe :-\
als de km registratie niet door gaat halen ze de berekende meer waarden wel op een anderen manier binnen :eusa_shhh: dus al bij al je wordt gewoon gen**id waar je zelf bij bent

rico

Laten ze het dan zoals Frankrijk doen halen het geld deels uit brandstof en de het grootste deel uit tolwegen,lijkt mij een stuk beter dan het flutsysteem zoals ze hier willen doen!

Marc O.

Citaat van: mehn op 22-01-2010 18:05:46
Net als bij een referendum. Het merendeel van de tegenstemmers heeft geen idee waarom ze tegenstemmen omdat ze niet van de materie op de hoogte zijn, of nog erger: tegenstemmen om het tegenstemmen.

Ik denk dat het overgrote merendeel zich heel erg goed beseft wat de mogelijke consequenties zijn. Eén van die consequenties is dat de overheid precies weet waar je (geweest) bent, hoe hard je rijdt etc. Men belooft weliswaar dat het systeem niet voor andere doelen wordt gebruikt dan het berekenen van de km-heffing, maar ja, men beloofde ooit ook dat het kwartje van "Cock" maar tijdelijk zou zijn. Als je denkt dat dat allemaal wel mee zal vallen ben je naïef. En dat staat dus los van de vraag of je meer gaat betalen dan vandaag de dag. Ik ken genoeg mensen die dan minder zouden gaan betalen, maar om voornoemde reden toch tegen de km-heffing stemmen. Het is principieel fout (erg fout zelfs) dat een overheid op ieder moment kan zien waar iemand zich bevindt, ook al heb je niks te verbergen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Misha

Citaat van: mehn op 22-01-2010 18:05:46
Net als bij een referendum. Het merendeel van de tegenstemmers heeft geen idee waarom ze tegenstemmen omdat ze niet van de materie op de hoogte zijn, of nog erger: tegenstemmen om het tegenstemmen.

Zo verschrikkelijk mee eens. Daarom geloof ik ook niet in referenda.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Turbo-Geek

Citaat van: mehn op 22-01-2010 18:06:56
Citaat van: Spin! op 22-01-2010 18:03:23
Wat is er mis met een autobahnvignet in NL versie?

Leg me eens uit hoe je dan onderscheid maakt tussen veel en weinig kilometers?

Dat vignet voor IEDEREEN die geen NL kenteken heeft en dus GEEN belasting betaald ... Wel zo eerlijk want het zijn er jaarlijks steeds meer die ons wegennet gebruiken en soms zelfs ook onveilig maken (met name die Polen die oa onbeperkt te hard kunnen rijden want boetes worden niet betaald).
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

rpakuypers

1. Europa wil alles gelijk dus zorgen ze er vanuit Brussel maar voor dat we in elk land evenveel voor de brandstof betalen, dan kan de WB gewoon in de prijs berekend worden en dan zitten we niet met zo'n k*tsysteem wat waarschijnlijk net zo goed is als het C2000 systeem en zo kostendekkend als de Betuwelijn

2. Mooi weer de grenzen dichtgooien en alles wat "verdacht" is eruit plukken en controleren, levert het ook nog werkgelegenheid op

Groet,
Roger

mehn

Citaat van: Claudia op 22-01-2010 19:51:45
http://www.rtl.nl/%28/actueel/rtlnieuws/%29/components/actueel/rtlnieuws/2010/01_januari/22/verrijkingsonderdelen/bereken-je-kilometerheffing.xml

Ik kom met de V70 al 100,- per jaar duurder uit met 25.000km per jaar. :eusa_snooty:

Ja dit help ook niet echt om "zieltjes te winnen". Voor onze 850's zijn geen gegevens beschikbaar.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

mehn

Citaat van: Turbo-Geek op 22-01-2010 19:51:46

Dat vignet voor IEDEREEN die geen NL kenteken heeft en dus GEEN belasting betaald ... Wel zo eerlijk want het zijn er jaarlijks steeds meer die ons wegennet gebruiken en soms zelfs ook onveilig maken (met name die Polen die oa onbeperkt te hard kunnen rijden want boetes worden niet betaald).

Blijf je wel even on topic. Het gaat hier niet om buitenlanders die geen wegenbelasting betalen maar om de kilometerprijs van de kilometerheffing.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Marc O.

Citaat van: mehn op 22-01-2010 19:55:49

Blijf je wel even on topic. Het gaat hier niet om buitenlanders die geen wegenbelasting betalen maar om de kilometerprijs van de kilometerheffing.

Volgens mij bespreekt TG een alternatief voor de km-heffing en geeft daarbij een positief neveneffect aan. Is toch gewoon on topic dan?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Turbo-Geek

Citaat van: Marc O. op 22-01-2010 20:04:05
Citaat van: mehn op 22-01-2010 19:55:49

Volgens mij bespreekt TG een alternatief voor de km-heffing en geeft daarbij een positief neveneffect aan. Is toch gewoon on topic dan?

Nee afhankelijk van wie het zegt is het on-topic of niet .....
  The things you own end up Owning you !