T Rode Monsterrrr, Alive and kicking.

Gestart door Powerpete, 15-11-2009 19:08:18

Vorige topic - Volgende topic

Powerpete

Pffff, dacht even dat de ventilator vastzat door het waterballet, maar met een gericht zetje bleek het een stuk blad oid te zijn wat de ventilator blokkeerde.... gelukkig...

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

elianmars

Powerpete

jawel, maar waarschijnlijk door het zoeken naar de lekkage is er wat in terecht gekomen.. en toen ik net keek stond er weer een bak water voor de stoel... grrrr... nog niet opgelost dus... komt waarschijnlijk door de hoosbui van t afgelopen weekend....

marrrcel

Zo'n lekkage kan je echt hoofdbrekers bezorgen. Mogelijk heb je hier iets aan; mijn zoektocht naar de herkomst van het hemelwater:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,56200.0.html

Kachelradiator? Weet je ZEKER dat het water is? Proeven?
Afwateringskanelen? Heb je de parafaan in zijn geheel al los gehad? Er zitten (als ik mij goed herinner) 4 afwateringskanalen, correct me if'I'm wrong. Twee slangen aan weerzijde die je in de motorruimte ziet lopen. Twee kanalen onder de parafaan. Eentje heel sneaky onder de zekeringenbak aan de bestuurderszijde.
Schuif-/kanteldak. Deze (in de hoeken vooraan) kan je goed me een injectiespuit testen. Of met een binnenkabel van een fietsremkabel voorzichtig gangbaar maken.
Portierrubbers. Kan je het water volgen? Komt het echt uit de verwarmingskanalen? Sluit je portier waterdicht?
Ik kan me een draadje herinneren, waarbij de recirculatieklep onder het interieurfilter vast zat. Op de één of andere manier had deze forummer ook last van water. Check of hij naar behoren werk (duurt even na het indrukken van de knop).
Voorruit. Indien niets van het bovenstaande.

Misschien zijn dit allemaal clichés en open deuren, maar mogelijk ben je er een beetje mee geholpen. 

Powerpete

t probleem bij mij is dat in de hoek waar de aanzuiging en het interrieurfilter zitten de afvoer net te ver weg zit, dit omdat mijn vaste parkeerplekje een beetje schuin wegloopt, en er gewoonweg teveel water in die bak loopt, heb nu al van alles en nog wat aan de parafaan proberen te doen maar de hoosbui van afgelopen weekend was dus weer genoeg om een plas water naar binnen te laten stromen.... :eusa_wall:  we zoeken gewoon verder

volvobug

Citaat van: Powerpete op 27-08-2012 23:31:57
..., dit omdat mijn vaste parkeerplekje een beetje schuin wegloopt, en er gewoonweg teveel water in die bak loopt, ...
Andersom parkeren een optie? :eusa_think:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Powerpete

rvegting

Volvo 855 2.3i T5 Sportsline (okok... hij is van mijn vrouw!)
Chevrolet G30 Ambulance 1981 "Yara"
Volkswagen Transporter T4 1997 "Boomer"
Seat Alhambra 2012

Powerpete

t zit ook niet echt mee, zeg... ik blijf water in de auto houden, en nu ging gisteren het tellertandwieltje kapot...  :eusa_wall:

zat ik net op te wachten..... >:(

pwassink

Citaat van: Powerpete op 03-09-2012 16:44:33
t zit ook niet echt mee, zeg... ik blijf water in de auto houden, en nu ging gisteren het tellertandwieltje kapot...  :eusa_wall:

zat ik net op te wachten..... >:(
Och

Enig werk en 300 schoefjes later ..

Ze zijn klein en t tandwieltje is duur en klein en het is eigenlijk net modelbouw  :eusa_whistle:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Broabander

Weet je wat pas modelbouw is? Je tellerstand 205.000km vooruit corrigeren  :evil:
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

petrolhead

Balen man,

Kun je die hoosbui niet na bootsen met een tuinslng. Eerst flink op je voorruit. Ckeck en zo nee  op je kantele/schuifdak. Dan kun je deze uitsluiten

marrrcel

Ik zou je R een keer op een vlak stuk parkeren, dan  weet je of je hypothese klopt. Succes met het tellertandwieltje.

Powerpete

als ie vlak staat geen probleem,..... en inderdaad Peet, tis ff werk.... eerst maar eens een tandwieltje scoren, geloof dat je geen messing moet hebben toch ? en dan bij de plastic de groene ? laat me graag informeren, en als er iemand het al eens eerder heeft gedaan ga ik graag in de leer... :angel: :angel:

Wout309t

Ik zag toevallig dat hij bij VOMD.nl niet al te duur is. Tenminste, ik heb in mijn 850 tijd meer betaald.
2011 V70 2.0T R-Design MT