T Rode Monsterrrr, Alive and kicking.

Gestart door Powerpete, 15-11-2009 19:08:18

Vorige topic - Volgende topic

KIM

Mehn heeft gelijk. Heb je er rekening mee gehouden dat de diagnose aansluiting van het motormanagement niet op pen 7 zit, maar op pen 3.

Misschien als je een verloop maakt, dat je 'm wel kunt uitlezen. Ik moets dat verloop ook maken voor het uitlezen van foutcodes via Brickdiag.

Powerpete

hmm, komen ze nu mee.... ga wel ff spitten... weet iemand de verschillen in aansluiting tussen de OBD van de 96 modellen en de 99 en up modellen ?

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

KIM

Sorry, het antwoord van Mehn triggerde mij.

Toch moet 'ie volgens mij kunnen werken via die pen 3.

Powerpete

heb bij PLX op t forum de vraag al gepost, alleen zijn ze daar zo traag als dikke ...

theoretisch zou ik zeggen dat pen 3 naar positie 7 moet, kom dit op diverse site's tegen als zijnde de readout voor t motormanagement moet t alleen ff zeker weten..

http://www.google.nl/search?q=OBD-II+connector+pinout+for+ISO9141+Volvo&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a

zou Thuur t soms weten ?

KIM

Da's niet theoretisch.
Pen 7 wordt bij OBDII en EOBD gebruik als diagnosepen. Dat is dus de pen waar alle data van het motormanagement over gaat.
In onze auto's zit diezelfde pen echter niet op pen 7, maar op pen 3.

De reden dat de PLX nu licht geeft, is omdat pen 16, net als bij OBII, spanning geeft en pen 4, net als bij OBDII, de massa levert. Het signaal dat de PLX zoekt op pen 7 is er niet, want dat zit op pen 3.

Ik heb een verloopkabeltje gemaakt; als je wilt kom je een keer langs en dan testen we die uit.

petrolhead

Mooi forum met de diversiteit van kennis en het delen ervan :eusa_clap:

Hopenlijk Peter krijg je m hiermee aan de praat. :eusa_pray:

Powerpete

gaan we doen...  ;D ;D anders hebben we t via de PM er wel even over

Powerpete

Citaat van: KIM op 27-02-2011 21:00:00
Da's niet theoretisch.
Pen 7 wordt bij OBDII en EOBD gebruik als diagnosepen. Dat is dus de pen waar alle data van het motormanagement over gaat.
In onze auto's zit diezelfde pen echter niet op pen 7, maar op pen 3.

De reden dat de PLX nu licht geeft, is omdat pen 16, net als bij OBII, spanning geeft en pen 4, net als bij OBDII, de massa levert. Het signaal dat de PLX zoekt op pen 7 is er niet, want dat zit op pen 3.

Ik heb een verloopkabeltje gemaakt; als je wilt kom je een keer langs en dan testen we die uit.

alleen hoe verklaar je dan dat ie wel met de auto bind ?, moet haast wel een ander signaaltje zijn...

KIM

waarom?
In de diagnosestekker had voorheen elk systeem een eigen pennetje in de diagnosestekker. Tegenwoordig kunnen veel van die systemen bij elkaar geknoopt worden.
De protocollen die voor de diagnoselijnen gelden zijn al vrij lang allemaal hetzelfde; wellicht kan het motormanagement nog niet overweg met andere signalen op die lijn.

Dat "binden" met de auto komt door de voedingsspanning en de massa die wel op de juiste plek zitten.

Ik schat je kansen voor succes redelijk hoog in.

UserID6342

Gewoon doen Peter ;D  Kornelis heeft mij ook geweldig kunnen helpen met schema's enzo en de verklaring welke hij er voor heeft is / klinkt erg logisch.

MICHEL306

Citaat van: Powerpete op 24-02-2011 18:51:17
echt wel.... ik neem m zondag ff mee naar de DOP meeting, daar heb ik genoeg volvo;s om m in te prikken... wilde m afgelopen zaterdag testen bij een van de jongens die bij mij werken in zijn seatje ibiza... komt die pannekoek op de brommer....  :eusa_doh: ik hou jullie op de hoogte...

en die had geen obd natuurlijk.....vreemd  toch?

Powerpete

Zo t leeft ook nog... ;) ;)

nee Michel peugeot scooters hoe opgevoerd en getuned ook, heb geen OBD stekker kunnen vinden... kan wel ff bij de andere zijn Kymco 4 takt kijken...  ;D ;D ;D......

voor Kornelis, ik kreeg wel iets binnen , de Mpg (verbruik) stond stijf in de hoek, dus er komt wel wat aan data binnen... hopelijk is het van de week wat beter weer, ga ik wat proberen...

Powerpete

euh Roy , als je meeleest probeer een PM terug te sturen maar er klopt iets niet geloof ik... vreemd...

verburgh

Daar hebben er meer last van, probeer nog eens

Powerpete