Dubbele uitlaat: welke en geluid?

Gestart door tin_vervo, 26-02-2003 22:34:31

Vorige topic - Volgende topic

Zippo

Deze zijn 3 inch.  ;D

Zippo

Rudi

Citaat van: Entuscan op 17-01-2005 07:35:30
Citaat van: Johann op 16-01-2005 22:56:13
Mooi hoor! Zo'n 2.5" AWD pijp... ;D
indd meet maar eens na Math, zal eerder 63.5mm diameter zijn.
Ik heb nog niet gehoord dat ferrita een 3" DP maakte voor onze AWD's.

Die van mij is 3" althans volgens Rica.Dat bochtstuk gaat het om de rest is idd 2,5"  Toch 's navragen dat ding kost 1000€ ::)
Dr.Go-Fast...

BenC70ES

Maar waar is de flexibel? En er zitten blijkbaar 3 gaten in voor de lambdasondes?  ???

Wel mooi hoor... :)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

jcws

Citaat van: The Saint op 09-01-2005 14:12:19
Hier mijn onbelangrijke mening (want niet mijn auto):

Al zet je 10 uitlaten onder die auto, zolang die trekhaak met zo'n doppie ertussen zit, is het geen smoelwerk!
Heb je gelijk in, maar soms ben je afhankelijk van je trekhaak, doe er in ieder geval een zwart dopje op....is ook niet alles maar toch
Performance matching the application.

Rudi

Citaat van: mathh op 17-01-2005 08:11:24
Er staat 3"- 2,5 "  (aleen die 3"staat een regeltje hoger en is slecht zichtbaar). Goed gezien.

En..?Zit hij eronder of heb je hem teruggebracht?
Dr.Go-Fast...

M a r c

Citaat van: Ludo op 22-01-2005 18:40:12
niks terugbrengen.  :P
hij zit er net onder, Mathh doet nu een ritje Amsterdam heen en weer.  ;D

Aha, jij hebt meegeholpen met de montage? Die Ludo is ook van alle markten thuis!  :D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

mathh

Citaat van: MH op 22-01-2005 19:31:45
Citaat van: Ludo op 22-01-2005 18:40:12
niks terugbrengen.  :P
hij zit er net onder, Mathh doet nu een ritje Amsterdam heen en weer.  ;D
Aha, jij hebt meegeholpen met de montage? Die Ludo is ook van alle markten thuis!  :D

Ja, gelukkig dat Ludo er bij was :D. In mijn eentje was dit vast niet zo gesmeerd gegaan. Helaas werden de geschatte 1 a 2 uur er 3eneenhalf doordat de tweede Lambdasonde muur- en muurvast zat en doordat het awd systeem gvd@#%$()**&&^^%$$#$ behoorlijk in de weg zit. Het stekkertje van de Lambdasonde was ook niet los te krijgen en na vele malen proberen hebben we maar gewoon de kabeltjes doorgeknipt en hem in de bankschroef verwijdert. Vreemd vond ik de bovenste Lambda met 5? kabels ipv 4. De bocht bovenaan is toch opvallend anders (groter) dan origineel en stráált gewoon meer flow uit!
En een brug is echt onontbeerlijk. Die is wel 15 keer op en af gegaan. Ziet er in ieder geval strak uit, klinkt iets donkerder, maar het verkeer was er niet naar om sneller dan rustig te rijden. Morgen maar een groter blokje om gaan. tevens zsm een beperkte fotoreportage. En nogmaals hulde aan Ludo voor de fantastische hulp 8)
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

mathh

Bruggetje:
Bij de 850 is dat toch anders??
Oud:
Nieuw:
Oud & Nieuw:
Welke ziet er beter uit?
En nog eens:
Zoveel plaats is er:
Weerbarstige Lambda: KNIP:
Ludo laat de weerbarstige Lambda zien wie het laatste woord heeft:
Blazen kreng:
Bovenste Lambda zit lager:
Véél ruimere bocht:
Zoveel plaats blijft er over:
Nogmaals weinig plaats:
Van achter naar voor:
Van voor naar achter:
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

mathh

Vandaag toch maar een tankje benzine opgestookt om het verschil te voelen. Het begint al goed: bij de koude start heb ik een vervelende niet te missen resonantie in de auto, die had ik gisteravond niet? Na een paar minuutjes rijden is het verdwenen. Misschien moet ik het zaakje nog maar eens los en weer vast draaien.
Stukje autoweg Maastricht-Verviers gepakt en via Spa/Francorchamps/Eupen/Malmedy en een stuk Duitse Ardennenen (pak sneeuw!) wat stuurweggetjes gepakt om eens te kijken wat ie bij lagere toeren doet, terug autoweg naar huis om 'm eens op z'n zak te trappen. Met het stijgen van de gereden aantal kilometers wordt het verschil duidelijker.
Bij een oprit eens goed doorgetrokken en toen weer die vervelende resonantie, maar nu tussen 4 en 5000 toeren. Toch maar het zaakje nog eens los en weer vast draaien.
1) de auto heeft een diepere brom en een véél prominente fluit van de turbo vanaf 2000 toeren (kan ook aan de filter liggen (K&N-netje ook gemonteerd).
2) De auto klinkt alsof alles veel minder moeite kost; de bak schakelt minder snel terug en gebruikt minder snel de Kickdown; maw hij profiteert toch van meer kracht die hij tot zijn beschikking heeft.
3) Eerst was de auto gevoelsmatig pas echt snel vanaf zo'n 160 km/u. Nu is er duidelijk winst tussen 120 en 160 (vanaf plm 2400 toeren). Vanaf 160 tot 230 is de auto ook een pak sneller geworden met dien verstande dat het veel onopvallender geworden is. Je merkt het pas echt als je de snelheidsmeter in de gaten houdt. Idem als je de kickdown gebruikt tussen 120 en 160. Sneller dan 230 heb ik nog niet gereden (te druk op de weg).
4) Oppakken vanaf 2000 toeren gaat veel sneller.
Ik vraag me zelfs af of er met normaal rijden niet een gunstiger gebruikt te voorschijn zal komen. Wie weet........
Al met al (met uitzondering van het resonerende geluid) is dit precies zoals ik het wilde.

Peertje

Mooi mooi mooi.
Leuke foto's, mooi testverslag.
Hou ons op de hoogte vwb de resonantie.
Hé? Geen banner meer?

Zippo

Mathh, heb jij jouw chip nu wel aanlaten passen??
Als je die van Rica hebt kun je deze kosteloos aanpassen.

Zippo

mathh

Citaat van: Zippo op 23-01-2005 23:04:38
Mathh, heb jij jouw chip nu wel aanlaten passen??
Als je die van Rica hebt kun je deze kosteloos aanpassen.
Zippo

Dat heb ik bij Marc nagevraagd omdat mijn heico chip zo goed als gelijk is aan een TME chip. Volgens hem hoeft dat niet omdat de software van mijn V70R redelijk zelflerend is. Na een kilomertje of 500 zou het programma zich hebben aangepast aan de gewijzigde omstandigheden. Dat was gisteren ook merkbaar: gedurende de rit werd de verandering steeds beter voelbaar. Toen ik terugkwam vlak bij huis nog een rijtje zondagsrijders gepasseerd. Het verschil was echt opmerkelijk. Je voelt zelfs de motor niet meer zo hard werken als eerst.
Natuurlijk zal op de bank nog wel iets mogelijk zijn, maar dat kan altijd nog omdat ik voor mijn Heico chip naar België of Duitsland moet.

Zippo

Zelflerende chip na 500 kilometer!!! ;D
Vaag verhaal, kan me best voorstellen dat de computer andere dingen anders afregeld, maar als ie tot z'n eind is gaat deze in de noodloop programma.....
Misschien loopt jou auto dan te arm etc. dus minder vermogen... of andere gevolgen.

Ik zal mijn chip ook influisteren dat ie harder moet! ;)

Zippo

M a r c

Citaat van: Zippo op 24-01-2005 18:50:40
Misschien loopt jou auto dan te arm etc. dus minder vermogen... of andere gevolgen.

Loopt écht niet te arm hoor, er zit ook nog zoiets als een lambdasonde in.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Zippo

Duurde ff! ;D
Maar wat nu als die kapot is na de montage v.d. dp?
Ja, dan gaat er een lampje branden, maar dat hoeft niet...
In de noodloop hoeft er niets te branden.

Zippo