Ingang creeren op Big Front voor Ipod

Gestart door 850Joris, 01-01-2004 12:04:05

Vorige topic - Volgende topic

EVV

Citaat van: johan283 op 24-03-2008 12:55:16
ik heb nu een iopd interface van usa-spec besteld, zodra die binnen is zal ik verslag doen .........
Ik heb er ook 1tje besteld, ik moet alleen nog even gedult hebben voordat hij hier is, eind deze week begin volgende week denk ik.
Ik ben wel heel benieuwd hoe (en of) het gaat werken met m'n CT-906 radio, officieel staat die niet in het lijstje met ondersteunde radios. Ik zal mijn ervaring hier ook wel posten als die binnen is en ik hem erin heb zitten.

johan283

Citaat van: EVV op 25-03-2008 10:54:50
Citaat van: johan283 op 24-03-2008 12:55:16
ik heb nu een iopd interface van usa-spec besteld, zodra die binnen is zal ik verslag doen .........
Ik heb er ook 1tje besteld, ik moet alleen nog even gedult hebben voordat hij hier is, eind deze week begin volgende week denk ik.
Ik ben wel heel benieuwd hoe (en of) het gaat werken met m'n CT-906 radio, officieel staat die niet in het lijstje met ondersteunde radios. Ik zal mijn ervaring hier ook wel posten als die binnen is en ik hem erin heb zitten.

Welk type heb jij besteld?

EVV

Citaat van: johan283 op 25-03-2008 19:48:08
Welk type heb jij besteld?
Ik heb de PA11HON en de CDLVOL besteld, volgens de site zou dat moeten werken op Volvos van 1994-2000. Een collega neemt ze mee uit de USA, dus hopelijk wordt ze niet aangehouden op Schiphol. Als het goed is is ze maandag weer op het werk, met de nieuwe speeltjes (fotospul is ook erg goedkoop daar...)

johan283

hahahah ik heb precies hetzelfde besteld en nu maar hopen dat het goed werkt. Kan niet wachten......totdat ik de spullen in huis heb om ze te proberen

Haenzel

Wellicht een tip:

Alternatief vind je op http://indashpc.org/new/adapters/car2pc-mbus.html
met een nadere beschrijving op http://indashpc.org/vbullettin/viewtopic.php?t=61

Er zijn adapters voor Car-pc's, I-pod's, PDA's allemaal te bedienen vanaf je head-unit. Volvo staat niet meer vermeld als zijnde odersteund. Heb echter contact gehad met leverancier.

"We have device that will work for you however you will need to use either
cable adapter or do a plug yourself.
We do have all pinouts and other info for you to accomplish that"

Is dus wel degelijk compatible. Voor bv mijn SC-805 is er alleen nog een kabeltje nodig (Din naar mini-Din) die je zelf kunt fabriceren. Voorheen was deze kabel verkrijgbaar onder de naam volalp, wellicht bekend bij sommigen.

Sluit een Car-pc aan en je hebt grenzeloze mogelijkheden, zeker als je ook nog in het bezit bent van een LCD-screen.

EVV

Ik heb vandaag het kastje gekregen (met kabels)  :) . Het ziet er wel degelijk uit, met een redelijke gebruiks aanwijzing. Helaas is die alleen voor de Honda kabel, de Volvo kabel heeft twee extra draaden, +ACC en +B, daar is vast wel een passende draad voor in de auto voor te vinden om aan vast te maken.
De douane heeft gelukkig de spullen niet onderschept, dit keer geluk gehad!

Nu alleen nog tijd om hem in te bouwen :eusa_think:

johan283

Spul ligt nu op het postkantoor alleen 37 euro invoerrechten  >:( Maar ja hoort erbij.

Volgens mij zijn die extra kabels voor het laden van IPOD. ACC+= `12 Volt constant en die andere B++ is alleen als het contact erop staat.

johan283

Bij mij zit trouwens op de CD wisselaar ookeen +12 Volt, eens kijken waar die vandaan komt.......Ga ik gewoon gebruiken voor mijn interface

johan283

+12 volt van mijn wisselaar komt helaas van de achterlichten. Ik wil hem aan de voorkant inbouwen. Dus nu op zoek naar een geschikte +12 volt draad.

Als ik het goed heb moet je de + draden ergens op 12 volt prikken en dan de behuizing vast maken aan massa.....

Binner kort dat eens goed onderzoeken hoe te doen

Turbo-Geek

Gewoon 12V van de radio pakken. Die trek je er dood eenvoudig uit en dan pak je het geschakelde 12V draad, gewoon ff meten.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

johan283

ALs die draad +12V pak, heb ik dan gelijk massa via de DIN kabel die in de radio gaat? Og moet ik apart een massa aansluiting maken?

Ok ga die 12V opzoeken van de radio, wellicht dat mijn carkit ook op die 12V zit.....Zal ewr vanmiddag tijd voor maken

Turbo-Geek

Massa zit ook in dat kabelboompje dus je kan alles pakken wat je nodig hebt zeg maar. Een wisselaar verbruikt niet veel dus je hoeft je niet druk te maken om zekeringen en dergelijke.
Dus gewoon radio eruit trekken (code onthouden !!!!), connector los maken, meten bij rode, gele, bruine, zwarte draden. Je zal dan snel het schakeldraad 12V vinden (12v erop als je contact maakt) en massa ik ook zo gevonden.
  The things you own end up Owning you !

EVV

Hij doet het! Ik had een pin layout gevonden op http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/oem.htm , de +ACC heb ik op pin 8, +B op 3.

Ik heb van die blauwe blokjes gebruikt met zo'n soort mesje erin die in de kabel snijden, helaas zijn de draadjes van de iPod adapter net iets te dun om goed te werken, dat leverde me wel problemen op. Ik heb nu eerst het koper wat blootgelegd, dat om de plastic mantel van het draadje gevouwen, en toen in het blokje, dat gaat goed.

Jammer van die invoer rechten, had mij ook kunnen gebeuren als mijn smakkelaarste gepakt was. Ik heb blijkbaar geluk gehad.

johan283

De mijne doet het ook, alleen ik heb last van motor geluid over de speakers. Wel heb ik nu de ACC+ en B+ op de geschakelde 12 volt aangesloten. Ik ga nu de ACC op pin 3 aansluiten kijken of dan het gezoem ophoudt.....

EVV

Ik heb daar eigenlijk niet zo opgelet. Klinkt het hard? Anders had ik het wel gehoord denk ik. Ik vraag me af of het echt helpt om de B+ op de niet geschakelde draad aan te sluiten, maar proberen kan geen kwaad lijkt me. Heb jij dat kastje ergens achter het dashbord weggewerkt?