Ingang creeren op Big Front voor Ipod

Gestart door 850Joris, 01-01-2004 12:04:05

Vorige topic - Volgende topic

TIMON

jes mijn cateway doet het ook.
dus eindelijk mijn ipod op mijn sc-801!!
85011940

johan283

Citaat van: jberg op 24-04-2008 21:37:24
Citaat van: johan283 op 16-04-2008 16:55:30
Citaat van: jberg op 14-04-2008 02:26:00
Citaat van: johan283 op 09-04-2008 19:14:34
Bij mij begint die ook altijd bij 6.

Helaas toch last van gezoem in het geluid, moet nu toch iets doen met een ontstoringsfilter. Zat te denken om een RC netwerk tussen +12V kant en aarde te maken

Weerstandje van 10 Ohm in de + draad, en weg is de storing

??? nooit van gehoord, maar te eenvoudig om niet de proberen, maar kunj e ook uitleggen wat de theorie hier achter is?

komt vaak door een te lage ingangsweerstand, met 10 ohm verhoog je die wat

ik had een pc speakertje (met versterkertje erin) in mijn vorige auto gebouwd voor de stem van de navi, storen als de neten, 10 ohm in de voedingsdraad en weg was't

Kan ook zijn dat het een draadgewonden 10 Ohm betreft, dan is het spoel die heeft  oneindige bij hoge frequenties, vanmiddag toch even 1'tje kopen :)

tackle

even een vraagje, is er al iemand in geslaagd om gewoon een minijack te verbinden aan de 805 bigfront? Ik wil graag via mijn creative zen op de 805 mp3's kunnen luisteren.

viking_in_shorts

Citaat van: tackle op 16-06-2008 16:22:59
even een vraagje, is er al iemand in geslaagd om gewoon een minijack te verbinden aan de 805 bigfront? Ik wil graag via mijn creative zen op de 805 mp3's kunnen luisteren.

Kan je dat specificeren? Zowel via bandje met draad als met FM Transmitter lukt dat gewoon. Misschien dat jij iets speciaals bedoelt?

tackle

nou, speciaal, ik vroeg me gewoon af of er een mogelijkheid is om een tulpstekker (minijack heten die dingen geloof ik) in mijn dashboard in te bouwen, waar ik dan mijn creative zen in kan pluggen. Hij hoeft niet op te laden ofzo.
Alleen afspelen. Zo'n bandje vind ik niks, ik heb ook al zo'n transmitter geprobeerd, maar da's helemaal nix.

BenC70ES

Draadje solderen, staat op pagina 9/10...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

viking_in_shorts

Heb ooit eens via zo'n tulp stekker mijn iPod aan een stereo gekoppeld. Probleem daar is het verschil tussen aux en line in/out (=er zullen vast wel techneuten zijn die het verschil precies kunnen uitleggen) Eind van het verhaal: bagger qualiteit. Volgens mij heeft het draadje van pagina 9/10 hetzelfde probleem en daarom wil ik het niet eens proberen. Ook de FM Transmitter heb ik gedaan, maar heb nog nooit batterijen verwisseld - zo snel was ik 'm zat. Het bandje met draadje - werk er al geruimte tijd mee, en ben super tevreden over qualiteit en gebruiksvriendelijkheid (snel en makkelijk vast/lost maken, kan vanaf achterbank bedient worden, etc.)

EVV

Mijn iPod interface kastje heeft als extra optie een extra line in ingang, ik kan hem zo instellen dat deze onder cd 6 van de cd wisselaar beschikbaar is. Het is wel een beetje prijzige oplossing, aangezien je dan het hele iPod gedeelte niet gebruikt, maar zou een mogelijkheid kunnen zijn. Of anders misschien zo'n Dension Gateway interface?

Ik kan wel eens proberen hoe de geluidskwaliteit is van deze ingang als ik hier een iPod op aan sluit, aangezien ik eigenlijk wel bang ben dat deze ingang hetzelfde probleem heeft als de line in van een thuis versterker, het uitgangsnivo van mp3 spelers is lager dan wat de ingang verwacht aangezien de accu spanning van die spelers te laag is (maar stroom kunnen ze wel leveren), en bedoelt om een koptelefoon aan te sturen, geen versterker.
Als er voor je mp3 speler een docking station beschikbaar is zou je die kunnen gebruiken, die hebben meestal wel een echte line out. Overgens zijn er meer mensen met dit probleem, zoek maar eens op internet op "headphone vs lineout".

denjo

Ook de Ipod aangeloten op mijn SC-805. Ik heb de interface van Blitzsafe gekocht ( bij Enfig car stereo) en reeds geinstalleerd.
Super geluidje. ;D
V70 T  +  480 Collection + VW Type 3 Notchback '68

combinedforces

Vandaag mijn CR-905 opengehaald om op het tapedeck te solderen. Twee potmeters van 10 KOhm ertussen en regelen zodat hij niet overstuurt. Staan nu op ca. 5,3 KOhm en het klinkt fantastisch!

thuur

Citaat van: combinedforces op 20-06-2008 17:50:35
Vandaag mijn CR-905 opengehaald om op het tapedeck te solderen. Twee potmeters van 10 KOhm ertussen en regelen zodat hij niet overstuurt. Staan nu op ca. 5,3 KOhm en het klinkt fantastisch!

Heb je ook een foto?

Gr :D

combinedforces

Heb wel wat foto's geschoten maar de accu was halverwege leeg... Zal er dit weekend wat meer maken, zodat je kunt genieten van mijn soldeercapaciteiten... Hier alvast een schema voor je:

uitgang rechts------------(10kOhm lineair)------------- rechts ingang
                                        |
ground----------------------------------------------- ground ingang
                                        |
uitgang links---------------(10kOhm lineair)------------- links ingang

combinedforces

Bij deze:

Tekst is wat lastig leesbaar maar here goes:

met cirkels zijn de schroeven omgeven die los moeten om het tapedeck eruit te lichten. Let ook op de 2 connectors links en rechts, dan licht je hem er naar achteren toe zo uit.

De meest rechter pijl geeft aan waar het printje zit dat los moet; daar zit ook één van de twee connectors aan vast. Hier soldeer je straks de draden op.  Ook heb ik de rode voedingsdraad van de motor van het tapedeck aangegeven met de meest linkse pijl; deze kun je doorknippen om wat extra stilte te krijgen...

Dit is het printje. 3 kleine schroefjes, 2 op de print en 1 voor het schakelaartje bovenop en je haalt het los. Het blijft vast zitten met een databand maar je kunt er goed bij voor het solderen.

Hier de print: de kleuren van de draden verraden al een beetje dat het hier om een lijnsignaal gaat. Op deze afbeelding heb ik inmiddels mijn draden vastzitten (soldeerheld...)
Zwart is de massa/ground, rood en wit zijn links en rechts (of net andersom). Na het solderen van de draden ben je klaar in de headunit.

Zo voer ik de draden achter uit de headunit: Geen extra gaten boren maar gewoon langs de female antenneplug. Even wriemelen en daar zijn ze!

Het geheim van de smid: de 2 10kOhm lineaire potmeters. Deze zorgen ervoor dat het signaal van je mp3speler niet overstuurt op de lijningang. Het signaal van de kop van het tapedeck moet immers nog door een voorversterker; iets dat in de mp3-speler al gebeurd is om je headphones aan te kunnen sturen. Met deze potmeters kun je het signaal dusdanig verzwakken dat je nauwelijks verlies aan kwaliteit hebt.

Het schema voor het aansluiten is kinderlijk eenvoudig, zie mijn post hierboven. Ik had nog een printje liggen, maar dat was te groot om in de headunit te verwerken. Daarom heb ik deze in een 'doosje' gemaakt dat nu achter de headunit bungelt (niet helemaal, vastgezet met tywraps aan een kabelboom).

Enjoy!

Mod's edit: eerste foto clickable gemaakt

combinedforces

Zucht. Werkt alles 2 minuten fantastisch, gaat het linkerkanaal storen. Alleen op het tapedeck, radio werkt prima. Maar ook zonder de nieuwe elektronica ertussen stoort hij, dus daar ligt het niet aan. Alles doorgemeten maar kom er maar niet achter wat er nou een probleem vormt. Friemelen aan draadjes, rijden over hobbels, niets kan het reproduceren.

Wanneer het werkt klinkt het geweldig, maar ja...

thuur

Wellicht een te grote of lichte weerstand of te hoog signaal waardoor je een component overstuurt?

Gr ;)